23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
26.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Sjælland

Udbud af rådgiverydelser ved afgravning af overfladeforurening


Region Sjælland

339421-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Rådgivning i forbindelse med jordforurening – Udbud af rådgiverydelser ved afgravning af overfladeforurening
OJ S 100/2025 26/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Sjælland
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rådgiverydelser ved afgravning af overfladeforurening
Beskrivelse Ved dette udbud ønsker regionen at indhente tilbud på rådgiverbistand i forbindelse med afgravning af overfladeforurenet jord i Region Sjælland, der udgør en kontaktrisiko i anvendelsesdybden, dvs. typisk afgravning til 0,5 meter under terræn. Opgaven omfatter den samlede bygherrerådgivning for projektering, etablering og reetablering af afværgeforanstaltninger på de udvalgte lokaliteter samt udbud af afværgeforanstaltningerne. Regionen er bygherre på en række boligejendomme, hvor der skal bortgraves overfladeforurenet jord, der udgør en kontaktrisiko. Formålet hermed er, eliminere risikoen for kontakt med forurenet jord på arealer med følsom anvendelse. Det er ikke nødvendigvis hensigten at fjerne hele forureningen. Jorden vil primært være forurenet med tungmetaller, tjærestoffer og oliestoffer. Størstedelen af projekterne udføres efter værditabsordningen (herunder også låneordningen), men et mindre antal projekter kan udføres under regionens prioriterede indsats. Antallet af lokaliteter, der skal oprenses, afhænger af regionens budget og antallet af lokaliteter, hvortil Udbetaling Danmark disponerer penge til gennemførelse af afværgeforanstaltninger efter værditabsordningen. Regionen forventer, at de samlede indkøb af rådgivningsydelser for samtlige rammeaftaler pr. år vil udgøre mellem 3 og 15 lokaliteter, beregnet i forhold til regionens og værditabsordningens nuværende budgetramme. Der kan ikke forventes en jævn fordeling af opgaver igennem aftaleperioden. Analyse af prøver, prøveemballage og afhentning er ikke omfattet af de udbudte rammeaftaler. Selve udførelsen af afværgeforanstaltningerne er heller ikke omfattet af de udbudte rammeaftaler. Tilbudsgiveren med det økonomisk mest fordelagtige tilbud får tildelt rammeaftalen.
Identifikator for proceduren 17686c96-5198-4dca-a9f4-39203d4ce52b
Intern ID 424446
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som offentligt udbud, jf. udbudslovens § 56, hvilket indebærer, at enhver har ret til at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90732400   Rådgivning i forbindelse med jordforurening
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90715200   Andre tjenester i forbindelse med forureningsundersøgelser, 90721000   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse, 90722200   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning, 90730000   Sporing, monitering og genopretning af forurening, 90732000   Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening, 90732300   Behandling eller genopretning af forurenet jord, 90732600   Måling eller monitering af jordforurening
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Udførelsesstedet er Region Sjælland. Det forventes, at Regionen og den nuværende Region Hovedstaden vil blive sammenlagt til én fælles Region Østdanmark med virkning fra 1. januar 2027. Aftalen vil herefter kunne anvendes af hele Region Østdanmark, dvs. også til lokaliteter, der ikke hidtil geografisk har været omfattet af Region Sjællands geografiske område.
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Udførelsesstedet er Region Sjælland. Det forventes, at Regionen og den nuværende Region Hovedstaden vil blive sammenlagt til én fælles Region Østdanmark med virkning fra 1. januar 2027. Aftalen vil herefter kunne anvendes af hele Region Østdanmark, dvs. også til lokaliteter, der ikke hidtil geografisk har været omfattet af Region Sjællands geografiske område.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 9 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger DOKUMENTATION: Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, samt at tilbudsgiver opfylder minimumskravene til egnethed, skal tilbudsgiver med tilbuddet kun indlevere udfyldt ESPD. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen på en eller flere støttende enheder, skal der indleveres udfyldt ESPD for tilbudsgiver samt den eller de støttende enheder. Inden meddelelse om tildelingsbeslutning, vil Regionen indhente dokumentation for, at den vin-dende tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§ 134a-137, stk. 1, nr. 1 og 2, og opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed, jf. hertil udbudslovens § 159, stk. 4. 1) Dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde: Tilbudsgivere skal efter krav fra Regionen dokumentere ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene. For danske tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af Serviceattest, der skal være udstedt ikke mere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet. For ikke-danske tilbudsgivere henvises til udbudslovens bestemmelser herom samt eCertis. 2) Dokumentation for økonomisk egnethed: Tilbudsgivere skal efter krav fra Regionen dokumentere opfyldelsen af minimumskrav til økonomisk egnethed ved fremlæggelse af følgende: a) De seneste tre offentliggjorte årsregnskaber. b) Eventuel revisorpåtegnet erklæring om omsætning i de seneste tre disponible regnskabsår, hvis ikke omsætning fremgår af årsrapporterne. 3) Dokumentation henhold til Rådets forordning (EU) 2025/395 af 25. februar 2025: Som følge af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2025/395 af 25. februar 2025 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, skal tilbudsgiveren efter krav fra Regionen fremsende underskrevet erklæring (udbudsbilag E). 4) Dokumentation fra konsortier og støttende enheder Hvis tilbudsgiver er et konsortium og/eller hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers ressourcer, skal ovennævnte dokumentation fremlægges af hvert medlem af konsortiet og af hver af de støttende enheder (dokumentation for økonomisk egnethed skal dog kun fremsendes af støttende enheder, hvis tilbudsgiver baserer sig på dennes øknomiske og finansielle formåen). Der skal tillige fremlægges konsortieerklæring (udbudsbilag D) og støtteerklæring (udbudsbilag C), hvis dette ikke er fremsendt med tilbuddet. REGION ØSTDANMARK: Det forventes, at Region Sjælland og den nuværende Region Hovedstaden vil blive sammenlagt til én fælles Region Østdanmark med virkning fra 1. januar 2027. Såfremt dette sker, overdrages Region Sjællands rettigheder og forpligtelser under rammeaftalen til Region Østdanmark som anført under rammeaftalens pkt. 15.2. I tilfælde af en regionssammenlægning kan hele det kommende Region Østdanmark anvende rammeaftalen, dvs. også til lokaliteter, der ikke hidtil geografisk har været omfattet af Region Sjællands geografiske område.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde En ordregiver skal udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i en udbudsprocedure, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af rådgiverydelser ved afgravning af overfladeforurening
Beskrivelse Ved dette udbud ønsker regionen at indhente tilbud på rådgiverbistand i forbindelse med afgravning af overfladeforurenet jord i Region Sjælland, der udgør en kontaktrisiko i anvendelsesdybden, dvs. typisk afgravning til 0,5 meter under terræn. Opgaven omfatter den samlede bygherrerådgivning for projektering, etablering og reetablering af afværgeforanstaltninger på de udvalgte lokaliteter samt udbud af afværgeforanstaltningerne. Regionen er bygherre på en række boligejendomme, hvor der skal bortgraves overfladeforurenet jord, der udgør en kontaktrisiko. Formålet hermed er, eliminere risikoen for kontakt med forurenet jord på arealer med følsom anvendelse. Det er ikke nødvendigvis hensigten at fjerne hele forureningen. Jorden vil primært være forurenet med tungmetaller, tjærestoffer og oliestoffer. Størstedelen af projekterne udføres efter værditabsordningen (herunder også låneordningen), men et mindre antal projekter kan udføres under regionens prioriterede indsats. Antallet af lokaliteter, der skal oprenses, afhænger af regionens budget og antallet af lokaliteter, hvortil Udbetaling Danmark disponerer penge til gennemførelse af afværgeforanstaltninger efter værditabsordningen. Regionen forventer, at de samlede indkøb af rådgivningsydelser for samtlige rammeaftaler pr. år vil udgøre mellem 3 og 15 lokaliteter, beregnet i forhold til regionens og værditabsordningens nuværende budgetramme. Der kan ikke forventes en jævn fordeling af opgaver igennem aftaleperioden. Analyse af prøver, prøveemballage og afhentning er ikke omfattet af de udbudte rammeaftaler. Selve udførelsen af afværgeforanstaltningerne er heller ikke omfattet af de udbudte rammeaftaler. Tilbudsgiveren med det økonomisk mest fordelagtige tilbud får tildelt rammeaftalen.
Intern ID 424446
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90732400   Rådgivning i forbindelse med jordforurening
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse, 90715200   Andre tjenester i forbindelse med forureningsundersøgelser, 90721000   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse, 90722200   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning, 90730000   Sporing, monitering og genopretning af forurening, 90732000   Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening, 90732300   Behandling eller genopretning af forurenet jord, 90732600   Måling eller monitering af jordforurening
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Udførelsesstedet er Region Sjælland. Det forventes, at Regionen og den nuværende Region Hovedstaden vil blive sammenlagt til én fælles Region Østdanmark med virkning fra 1. januar 2027. Aftalen vil herefter kunne anvendes af hele Region Østdanmark, dvs. også til lokaliteter, der ikke hidtil geografisk har været omfattet af Region Sjællands geografiske område.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Udførelsesstedet er Region Sjælland. Det forventes, at Regionen og den nuværende Region Hovedstaden vil blive sammenlagt til én fælles Region Østdanmark med virkning fra 1. januar 2027. Aftalen vil herefter kunne anvendes af hele Region Østdanmark, dvs. også til lokaliteter, der ikke hidtil geografisk har været omfattet af Region Sjællands geografiske område.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Rammeaftalens varighed er 2 år. Regionen kan forlænge rammeaftalen med 2 x op til 1 år, således at rammeaftalens varighed maksimalt kan være 4 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 6 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 9 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger DOKUMENTATION: Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, samt at tilbudsgiver opfylder minimumskravene til egnethed, skal tilbudsgiver med tilbuddet kun indlevere udfyldt ESPD. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen på en eller flere støttende enheder, skal der indleveres udfyldt ESPD for tilbudsgiver samt den eller de støttende enheder. Inden meddelelse om tildelingsbeslutning, vil Regionen indhente dokumentation for, at den vin-dende tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§ 134a-137, stk. 1, nr. 1 og 2, og opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed, jf. hertil udbudslovens § 159, stk. 4. 1) Dokumentation for ikke at være omfattet af udelukkelsesgrunde: Tilbudsgivere skal efter krav fra Regionen dokumentere ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene. For danske tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af Serviceattest, der skal være udstedt ikke mere end 6 måneder før fremlæggelsestidspunktet. For ikke-danske tilbudsgivere henvises til udbudslovens bestemmelser herom samt eCertis. 2) Dokumentation for økonomisk egnethed: Tilbudsgivere skal efter krav fra Regionen dokumentere opfyldelsen af minimumskrav til økonomisk egnethed ved fremlæggelse af følgende: a) De seneste tre offentliggjorte årsregnskaber. b) Eventuel revisorpåtegnet erklæring om omsætning i de seneste tre disponible regnskabsår, hvis ikke omsætning fremgår af årsrapporterne. 3) Dokumentation henhold til Rådets forordning (EU) 2025/395 af 25. februar 2025: Som følge af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2025/395 af 25. februar 2025 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, skal tilbudsgiveren efter krav fra Regionen fremsende underskrevet erklæring (udbudsbilag E). 4) Dokumentation fra konsortier og støttende enheder Hvis tilbudsgiver er et konsortium og/eller hvis tilbudsgiver i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers ressourcer, skal ovennævnte dokumentation fremlægges af hvert medlem af konsortiet og af hver af de støttende enheder (dokumentation for økonomisk egnethed skal dog kun fremsendes af støttende enheder, hvis tilbudsgiver baserer sig på dennes øknomiske og finansielle formåen). Der skal tillige fremlægges konsortieerklæring (udbudsbilag D) og støtteerklæring (udbudsbilag C), hvis dette ikke er fremsendt med tilbuddet. REGION ØSTDANMARK: Det forventes, at Region Sjælland og den nuværende Region Hovedstaden vil blive sammenlagt til én fælles Region Østdanmark med virkning fra 1. januar 2027. Såfremt dette sker, overdrages Region Sjællands rettigheder og forpligtelser under rammeaftalen til Region Østdanmark som anført under rammeaftalens pkt. 15.2. I tilfælde af en regionssammenlægning kan hele det kommende Region Østdanmark anvende rammeaftalen, dvs. også til lokaliteter, der ikke hidtil geografisk har været omfattet af Region Sjællands geografiske område.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig årlig nettoomsætning
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en gennemsnitlig årlig nettoomsætning i de seneste 3 år (baseret på de seneste 3 offentliggjorte årsregnskaber) på kr. 5 mio.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Egenkapital
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver som minimum har haft en egenkapital i det seneste offentliggjorte årsregnskab på kr. 4 mio.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencekrav
Beskrivelse Det er et mindstekrav, at tilbudsgiveren har minimum én reference på udførelse af bygherrerådgivning i forbindelse med afværgeforanstaltninger vedrørende oprensning, der finder sted af hensyn til kontaktrisiko, af mindst 20 lokaliteter. I denne sammenhæng forstås ved lokalitet en samlet geografisk enhed fordelt på én eller flere matrikler. De 20 lokaliteter må være fordelt på 1-20 referencer. Bygherrerådgivning skal være udført indenfor de seneste 5 år regnet fra tilbudsfristen. Såfremt opgaven er afsluttet, regnes tidspunktet for udførelsen fra tidspunktet for afværgens færdiggørelse. Påbegyndte opgaver kan anvendes til referencebrug, såfremt rådgiver har færdiggjort min. 50 % af den estimerede bygherrerådgiveropgave (vurderet ud fra honorar i forholdt til det oprindelig anslåede honorar). Tilbudsgiver skal angive referencerne i ESPD’et. Referencerne skal indeholde følgende oplysninger: a) Navn på kunden. b) Kort beskrivelse af bygherrerådgivningen. c) Tidspunkt for bygherrerådgivningens udførelse. Såfremt rådgivningen er igangværende skal det oplyses, hvor stor en andel (i %) af det oprindelig anslåede honorar, rådgiveren har modtaget. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet. For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Økonomi
Beskrivelse Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 11.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 45,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bemanding
Beskrivelse Underkriteriet er opdelt i følgende delkriterier: 1) Faglige kompetencer (80 %) og 2) Organisation (20 %). Der henvises til udbudsbetingelsernes punkt 11.2 og 11.3.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 55,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 26/06/2025   08:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 26/06/2025   08:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Sted EU-Supply
Yderligere oplysninger Tilbudsgivere har ikke ret til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: 1) Seks måneder efter, at ordregiver har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 5. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Sjælland
Registreringsnummer 29190658
Postadresse Alléen 15
By Sorø
Postnummer 4180
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
Enhed Lotte Tombak
Telefon +45 5164 7671
Internetadresse https://www.regionsjaelland.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID cfe24a6e-1987-4da3-a101-ceeded26d4e4   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/05/2025   09:54:11 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/05/2025   10:04:33 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 339421-2025
EUT-S-nummer 100/2025
Offentliggørelsesdato 26/05/2025

Send til en kollega

0.047