23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
19.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

DSB

Udbud af graffitibekæmpelse


DSB

321516-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Fjernelse af graffiti – Udbud af graffitibekæmpelse
OJ S 95/2025 19/05/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn DSB
E-mail harma@dsb.dk
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af graffitibekæmpelse
Beskrivelse DSB gennemfører et udbud vedrørende graffitibekæmpelse på stationsområder på Sjælland og Øerne.
Identifikator for proceduren 6905b6ad-e6dd-465e-8d1c-1292e677afce
Intern ID A-25690
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 45. I offentlige udbud kan alle interesserede økonomiske aktører indgive et tilbud som svar på denne udbudsbekendtgørelse.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90690000   Fjernelse af graffiti
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Leverandørens udførelse af graffitibekæmpelse er begrænset geografisk til Sjælland og Øerne.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 30 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 50 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver ser gerne, at spørgsmål stilles senest den 5. juni 2025, kl. 23.59. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden tilbudsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller på deres telefon. Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester § 11. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Indlevering af støtteerklæring og konsortieerklæring: Tilbudsgiver skal som en del af tilbuddet indlevere en støtteerklæring, hvori den eller de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på, erklærer, at kapaciteten vil blive stillet til rådighed for tilbudsgiveren, såfremt denne bliver tildelt kontrakten. Hvis tilbudsgiver baserer sig på enhedens økonomiske og finansielle kapacitet, skal enheden erklære, at enheden hæfter direkte og solidarisk for kontraktens opfyldelse. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Er tilbudsgiver en sammenslutning af økonomiske aktører, skal konsortieerklæring, hvori hver deltager i sammenslutningen erklærer at hæfte direkte og solidarisk for kontraktens opfyldelse samt udpeger én økonomisk aktør, der har bemyndigelse til at repræsentere sammenslutningen, indsendes som en del af tilbuddet. Skabelon fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Tilbudsgiver opfordres til at anvende de skabeloner for erklæringer, som er uploadet i EU-Supply. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens §§ 134 a - 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Endelig dokumentation for oplysninger i ESPD: Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Tilbudsgiver skal sende dokumentationen som en del af sit tilbud. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og de tre seneste årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Såfremt tilbudsgiver som følge af årsager, der ikke kan tilregnes denne, ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, som Ordregiver skønner passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der ligeledes indleveres korrekt udfyldt konsortieerklæring for konsortiet som helhed. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen på støttende enheder, skal tilbudsgiver ligeledes indlevere korrekt udfyldt støtteerklæring, hvor den/de støttende enhed(er) juridisk forpligtiger sig til at stille sine ressourcer til rådighed. Forskel mellem anslået værdi og maksimal værdi: rammeaftalens anslået værdi er DKK 30 mio. og den maksimale værdi er DKK 50 mio. inkl. forlængelsesoptioner, forskellen på den anslåede værdi og den maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi. Den anslåede værdi er således udtryk for DSB's skøn over det forventede træk på rammeaftalen, mens den maksimale værdi udtrykker den højeste værdi af samtlige træk inden for rammeaftalens løbetid. Der er herved taget højde dels for DSB's forventninger baseret på et mest sandsynligt træk på rammeaftalen, dels for den forventede usikkerhed, der er forbundet med dette skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at leverandøren ikke er garanteret noget mindstetræk på rammeaftalen, og det anførte skøn indebærer ikke et tilsagn fra DSB om et mindstetræk på rammeaftalen. Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling af kontrakten vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én kontrakt. Indhentning af supplerende oplysninger: DSB kan anmode tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, stk. 4.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af rammeaftale vedrørende graffitibekæmpelse
Beskrivelse DSB gennemfører et udbud vedrørende graffitibekæmpelse på stationsområder på Sjælland og Øerne.
Intern ID A-25690
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90690000   Fjernelse af graffiti
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Leverandørens udførelse af graffitibekæmpelse er begrænset geografisk til Sjælland og Øerne.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Aftaleperioden er 6 år fra ikrafttrædelse. DSB har mulighed for at forlænge aftalen med op til 2 perioder, idet hver periode kan have en varighed af op til 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 30 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 50 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver ser gerne, at spørgsmål stilles senest den 5. juni 2025, kl. 23.59. Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden tilbudsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller på deres telefon. Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester § 11. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende tilbudsgiver, der indgiver tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed. Indlevering af støtteerklæring og konsortieerklæring: Tilbudsgiver skal som en del af tilbuddet indlevere en støtteerklæring, hvori den eller de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på, erklærer, at kapaciteten vil blive stillet til rådighed for tilbudsgiveren, såfremt denne bliver tildelt kontrakten. Hvis tilbudsgiver baserer sig på enhedens økonomiske og finansielle kapacitet, skal enheden erklære, at enheden hæfter direkte og solidarisk for kontraktens opfyldelse. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Er tilbudsgiver en sammenslutning af økonomiske aktører, skal konsortieerklæring, hvori hver deltager i sammenslutningen erklærer at hæfte direkte og solidarisk for kontraktens opfyldelse samt udpeger én økonomisk aktør, der har bemyndigelse til at repræsentere sammenslutningen, indsendes som en del af tilbuddet. Skabelon fremgår som bilag til udbudsbetingelserne. Tilbudsgiver opfordres til at anvende de skabeloner for erklæringer, som er uploadet i EU-Supply. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens §§ 134 a - 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Endelig dokumentation for oplysninger i ESPD: Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. Tilbudsgiver skal sende dokumentationen som en del af sit tilbud. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og de tre seneste årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Såfremt tilbudsgiver som følge af årsager, der ikke kan tilregnes denne, ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, som Ordregiver skønner passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der ligeledes indleveres korrekt udfyldt konsortieerklæring for konsortiet som helhed. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen på støttende enheder, skal tilbudsgiver ligeledes indlevere korrekt udfyldt støtteerklæring, hvor den/de støttende enhed(er) juridisk forpligtiger sig til at stille sine ressourcer til rådighed. Forskel mellem anslået værdi og maksimal værdi: rammeaftalens anslået værdi er DKK 30 mio. og den maksimale værdi er DKK 50 mio. inkl. forlængelsesoptioner, forskellen på den anslåede værdi og den maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om rammeaftalens endelige værdi. Den anslåede værdi er således udtryk for DSB's skøn over det forventede træk på rammeaftalen, mens den maksimale værdi udtrykker den højeste værdi af samtlige træk inden for rammeaftalens løbetid. Der er herved taget højde dels for DSB's forventninger baseret på et mest sandsynligt træk på rammeaftalen, dels for den forventede usikkerhed, der er forbundet med dette skøn. I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at leverandøren ikke er garanteret noget mindstetræk på rammeaftalen, og det anførte skøn indebærer ikke et tilsagn fra DSB om et mindstetræk på rammeaftalen. Rammeaftalen er ikke opdelt i delaftaler, da en opdeling af kontrakten vil eliminere de stordriftsfordele, der kan opnås ved én kontrakt. Indhentning af supplerende oplysninger: DSB kan anmode tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, stk. 4.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig årsomsætning
Beskrivelse Som minimumskrav kræves en samlede årlig omsætning på mindst DKK 80 mio. beregnet som et gennemsnit over de tre (3) seneste tilgængelige regnskabsår. Den samlede årlige omsætning skal angives med én (1) decimal. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som et gennemsnit af virksomhedernes samlede omsætning i de tre (3) seneste tilgængelige regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som et gennemsnit af tilbudsgivers og disse andre enheders samlede omsætning i de tre (3) seneste tilgængelige regnskabsår.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Soliditetsgrad
Beskrivelse Som minimumskrav kræves en Soliditetsgrad på mindst 20% beregnet som et gennemsnit over de tre (3) seneste tilgængelige regnskabsår. Soliditetsgraden skal angives med én (1) decimal. Ved en sammenslutning af virksomheder (f. eks. et konsortium) beregnes Soliditetsgraden ved at tage virksomhedernes samlede egenkapital og dividere med de samlede aktiver for virksomhederne for hver af de tre (3) seneste tilgængelige regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som ansøgerens og disse andre enheders samlede egenkapital dividerede med deres samlede aktiver for hver af de tre (3) seneste tilgængelige årsregnskaber.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn EBIT-margin
Beskrivelse Som minimumskrav kræves en EBIT-margin på mindst 1 % beregnet som et gennemsnit over de tre (3) seneste tilgængelige regnskabsår. EBIT-marginen skal angives med én (1) decimal. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes EBIT-marginen ved at tage virksomhedernes samlede EBIT og dividere med den samlede årlige omsætning for virksomhederne for hver af de tre (3) seneste tilgængelige regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes EBIT-marginen som tilbudsgivers og disse andre enheders samlede EBIT divideret med deres samlede årlige omsætning for hver af de tre (3) seneste tilgængelige årsregnskaber.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at tilbudsgiveren har én sammenlignelig reference omfattende levering af graffitibekæmpelse, der er udført inden for de seneste tre år. At referencen er sammenlignelig omfatter, at tilbudsgiver løbende har udført bekæmpelse af graffiti heraf nedtagning af klistermærker etc. og løbende har udført antigraffitibehandlingsopgaver. Referencen skal vedrører graffitibekæmpelse foretaget på ejendomme/elementer, der er placeret på forskellige adresser/matrikler, således at det dokumenteres, at tilbudsgiver har erfaring med at servicere flere lokationer i samme kontrakt, i forbindelse med varetagelse af ovenstående graffitiafrensningsopgaver. Referencerne skal indeholde følgende oplysninger: 1) En beskrivelse af graffitibekæmpelsen, som tilbudsgiver har leveret til kunden. 2) Den økonomiske værdi af kontrakten (beløb DKK). 3) Navn på kunden. Kun referencer, der vedrører leverancer, som er udført på tilbudstidspunktet, vil blive tillagt betydning. Hvis der er tale om en igangværende kontrakt, er det således alene den del af kontrakten, der allerede er realiseret på tilbudstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse ”Pris” bliver bedømt på grundlag af den samlede evalueringstekniske pris jf. bilag 3 - Tilbudsliste.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 17/06/2025   07:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger I henhold til forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 76, stk. 4.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 17/06/2025   07:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Yderligere oplysninger Tilbudsgiverne har ikke mulighed for at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Se vilkår i rammeaftale med bilag.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om finansiering og betaling Se rammeaftalen og bilag 3.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren DSB
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline DSB
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse DSB
Organisation, der behandler tilbud DSB
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn DSB
Registreringsnummer 25 05 00 53
Postadresse Telegade 2
By Taastrup
Postnummer 2630
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Haroun Mani
E-mail harma@dsb.dk
Telefon +45 24683247
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 68b73931-d4fb-4582-ab2a-dc104f5a7288   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 17
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 15/05/2025   13:52:15 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 15/05/2025   14:30:43 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 321516-2025
EUT-S-nummer 95/2025
Offentliggørelsesdato 19/05/2025

Send til en kollega

0.094