23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 069-130508
Offentliggjort
07.04.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Miljøstyrelsen

Vindere

Fjern monitorering af svovl emissioner fra skibe i danske farvande ved brug af en mobil platform

(06.07.2017)
explicit
Argentinavej 12
2800 Kongens Lyngby

Fjern monitorering af svovlemissioner fra skibe i danske farvande ved brug af en mobil platform


Miljøstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Miljøstyrelsen
25798376
Strandgade 29
København K
2200
Danmark
Kontaktperson: Lars Hald
Telefon: +45 72544196
E-mail: lahal@mst.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.mst.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Fjern monitorering af svovlemissioner fra skibe i danske farvande ved brug af en mobil platform.

Sagsnr.: MST-5202-00307
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90731000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Målet med projektet er overvåge svovlemissioner fra skibe i dansk farvand. Den danske Miljøstyrelse ønsker at indsamle information om skibes overholdelse af direktiv 2016/802.

Budgettet for opgavens udførelse i 2017 er 1 150 000 DKK. Tilbud med en projektløsning i 2017, som koster over 1 150 000 DKK vil blive afvist som ukonditionsmæssige. Vær derfor opmærksom på, at prisen i 2017 ikke overstige 1 150 000 DKK.

Budgettet for 2018 og 2019 er endnu ukendt. Dette afhænge af om projekt bliver bevilliget penge i 2018 og 2019. Men opgavens udførelse/krav vil være de samme. Men antallet af flyvninger kan gå op eller ned afhængigt af, hvor mange penge som bliver afsat/bevilliget til projektet.

Det er skønnet at det samlede budget for 2017, 2018 og 2019 er 5 000 000 DKK. Men budgettet for 2017 på 1 150 000 DKK kan ikke ændres og må ikke overskrides.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Danske farvande. Se også kravspecifikationen.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Målet med projektet er overvåge svovlemissioner fra skibe i dansk farvand. Den danske Miljøstyrelse ønsker at indsamle information om skibes overholdelse af direktiv 2016/802.

Budgettet for opgavens udførelse i 2017 er 1 150 000 DKK. Tilbud med en projektløsning i 2017, som koster over 1 150 000 DKK vil blive afvist som ukonditionsmæssige. Vær derfor opmærksom på, at prisen i 2017 ikke overstige 1 150 000 DKK.

Budgettet for 2018 og 2019 er endnu ukendt. Dette afhænge af om projekt bliver bevilliget penge i 2018 og 2019. Men opgavens udførelse/krav vil være de samme. Men antallet af flyvninger kan gå op eller ned afhængigt af, hvor mange penge som bliver afsat/bevilliget til projektet.

Det er skønnet at det samlede budget for 2017, 2018 og 2019 er 5 000 000 DKK

Det er beskrevet i udbuddet, hvad der bliver lagt vægt på. Det forventes at opgaven kan starte i sommeren 2017 og afsluttes med en rapport i december 2017, når flyvningerne er overstået.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/07/2017
Slut: 31/12/2017
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Se optioner.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er optioner for forlængelse af kontrakten for 2018 og 2019.

Kontrakten vil fortsætte på uændrede krav, dog vil antallet af flyvninger og prisen kunne ændre sig, da det endnu er uvist, hvor mange penge, der er sat af til projektet.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 19/05/2017
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Engelsk, Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 19/05/2017
Tidspunkt: 13:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ingen adgang for tilbudsgivere til at overvære åbningen af tilbudene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Vær opmærksom på budgettet i 2017. En tilbudspris over 1 150 000 DKK for projektets udførelse i 2017 vil blive afvist.

Tilbudsgivere som ikke overholder udbudsloven § 135 og § 136 vil blive ekskluderet. Det samme gælder udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2: »ansøgeren eller tilbudsgiveren er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likvidationsbehandling, hvis dennes aktiver administreres af en kurator eller af retten, hvis denne er under tvangsakkord, hvis dennes erhvervsvirksomhed er blevet indstillet eller denne befinder sig i en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemhørende«.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/04/2017

Send til en kollega

0.062