23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
02.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

SVENDBORG SPILDEVAND A/S

Udbud på indkøb og levering af jernklorid og polyaluminiumklorid


SVENDBORG SPILDEVAND A/S

283686-2025 - Resultater
Danmark – Kemikalier til vandbehandling – Udbud på indkøb og levering af jernklorid og polyaluminiumklorid
OJ S 85/2025 02/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn SVENDBORG SPILDEVAND A/S
E-mail hsk@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn ASSENS RENSNING A/S
E-mail hsk@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn MIDDELFART SPILDEVAND A/S
E-mail hsk@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn BlueKolding Spildevand A/S
E-mail hsk@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn FFV SPILDEVAND A/S
E-mail hsk@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn KERTEMINDE FORSYNING SPILDEVAND A/S
E-mail hsk@samaqua.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på indkøb og levering af jernklorid og polyaluminiumklorid
Beskrivelse Udbuddet vedrører indkøb og levering af delaftale 1:  Jernklorid til 13 renseanlæg og delaftale 2: Polyaluminiumklorid til 6 renseanlæg.
Identifikator for proceduren 262bcb57-bddc-43dd-8df1-0cb5f046b1e8
Tidligere bekendtgørelse 141449-2025
Intern ID 440337
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  24962000   Kemikalier til vandbehandling
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90420000   Behandling af spildevand
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 13 700 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 16 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Delaftale 1: Indkøb og levering af jernklorid
Beskrivelse Levering af  flydende jernklorid +/- 13,8 % til 13 renseanlæg.
Intern ID 440459
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  24962000   Kemikalier til vandbehandling
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90420000   Behandling af spildevand
Mængde 4 152   ton
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med 2x1 år, på uændrede vilkår, såfremt leverandøren ikke modsætter sig forlængelsen.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/05/2025
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 200 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 13 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SAMAQUA A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline SAMAQUA A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Delaftale 2: Indkøb og levering af polyaluminiumklorid
Beskrivelse Levering af flydende polyaluminiumklorid +/-9 % til 6 renseanlæg.
Intern ID 440543
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  24962000   Kemikalier til vandbehandling
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  90420000   Behandling af spildevand
Mængde 800   ton
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option på at forlænge rammeaftalen med 2x1 år, på uændrede vilkår, såfremt leverandøren ikke modsætter sig forlængelsen
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 15/05/2025
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 500 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 2 900 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Laveste pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren SAMAQUA A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline SAMAQUA A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 10 812 400,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Kemira Oyj
Tilbud
Tilbud – Identifikator 88536
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 8 550 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 88536
Titel Delaftale 1: Indkøb og levering af jernklorid / Kemira Oyj
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 04/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 30/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 141449-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Kemira Oyj
Tilbud
Tilbud – Identifikator 88537
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 2 262 400,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 88537
Titel Delaftale 2: Indkøb og levering af polyaluminiumklorid / Kemira Oyj
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 04/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 30/04/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen 141449-2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn SAMAQUA A/S
Registreringsnummer 34216169
Postadresse Vandværksvej 7
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Hannah Sølund Holm
E-mail hsk@samaqua.dk
Telefon 30694841
Internetadresse https://www.samaqua.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn SVENDBORG SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 30235851
Postadresse Ryttermarken 21
By Svendborg
Postnummer 5700
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Hannah Sølund Holm
E-mail hsk@samaqua.dk
Telefon 30694841
Internetadresse https://www.vandogaffald.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0003
Officielt navn ASSENS RENSNING A/S
Registreringsnummer 35256504
Postadresse Forsyningsparken 2
By Assens
Postnummer 5610
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Hannah Sølund Holm
E-mail hsk@samaqua.dk
Telefon 30694841
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn MIDDELFART SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 32259901
Postadresse Strandvejen 100
By Middelfart
Postnummer 5500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Hannah Sølund Holm
E-mail hsk@samaqua.dk
Telefon 30694841
Internetadresse https://middelfartspildevand.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn BlueKolding Spildevand A/S
Registreringsnummer 32767982
Postadresse Kolding Åpark 3
By Kolding
Postnummer 6000
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Hannah Sølund Holm
E-mail hsk@samaqua.dk
Telefon 30694841
Internetadresse https://bluekolding.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn FFV SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 26514851
Postadresse Korsvangen 6 A
By Ringe
Postnummer 5750
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Hannah Sølund Holm
E-mail hsk@samaqua.dk
Telefon 30694841
Internetadresse https://www.ffv.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn KERTEMINDE FORSYNING SPILDEVAND A/S
Registreringsnummer 32077315
Postadresse Kohaven 12
By Kerteminde
Postnummer 5300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Hannah Sølund Holm
E-mail hsk@samaqua.dk
Telefon 30694841
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn Kemira Oyj
Registreringsnummer 32998224
Postadresse Hedegaardsvej 88
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail dk-info@kemira.com
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001, LOT-0002
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c6f31d52-f52a-4adf-93de-e262abf95f7f   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 30/04/2025   13:28:01 (UTC+2) Eastern European Time, Central European Summer Time
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 283686-2025
EUT-S-nummer 85/2025
Offentliggørelsesdato 02/05/2025

Send til en kollega

0.031