23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Hovedstaden

Videregående jordforureningsundersøgelser


Region Hovedstaden

263054-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Rådgivning i forbindelse med jordforurening – Videregående jordforureningsundersøgelser
OJ S 79/2025 23/04/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Hovedstaden
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Videregående jordforureningsundersøgelser
Beskrivelse Rådgivning i forbindelse med videregående jordforureningsundersøgelser i Region Hovedstaden, herunder risikovurdering overfor følsom arealanvendelse, grundvand og overfladevand, samt muligvis udarbejdelse af afværgeprogram, skitseprojekt og moniteringsprogram. Udbuddet er delt i 3 delaftaler: Delaftale 1 omhandler rådgivning i forbindelse med videregående indeluftundersøgelser, hvor der indgås aftale med 3 rådgivere. Delaftale 2 omhandler rådgivning i forbindelse med videregående kontaktundersøgelser, hvor der indgås aftale med 2 rådgivere. Delaftale 3 omhandler rådgivning i forbindelse med videregående grundvandsundersøgelser, hvor der indgås aftale med 6 rådgivere. Tilbudsgiver kan vælge at byde på en eller flere aftaler. Det forventes, at Regionen og den nuværende Region Sjælland vil blive sammenlagt til én fælles Region Østdanmark med virkning fra 1. januar 2027. I tilfælde af en regionssammenlægning indgår det som option under Rammekontrakten, at Region Østdanmark kan vælge også at benytte sig af Rammekontrakten til undersøgelser, der angår lokaliteter, der er omfattet af den geografiske udstrækning af Region Sjælland før regionssammenlægningen.
Identifikator for proceduren 9c70f685-da01-4e65-ab25-50d0664607b4
Intern ID 24078899
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90732400   Rådgivning i forbindelse med jordforurening
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 239 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 325 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 3
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 3
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Konkurs Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Korruption Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Tvangsakkord uden for konkurs Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Deltagelse i en kriminel organisation Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Svig Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Insolvens Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Aktiver, der administreres af en kurator Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Rent nationale udelukkelsesgrunde Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Betaling af socialsikringsbidrag Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Betaling af skatter og afgifter Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Se udbudsbetingelserne pkt. 10.1.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Videregående indeluftundersøgelser
Beskrivelse Rådgivning i forbindelse med videregående indeluftundersøgelser i Region Hovedstaden, herunder risikovurdering overfor følsom arealanvendelse, samt evt. udarbejdelse af skitseprojekt og moniteringsprogram. Der indgås 3 parallelle aftaler. Den anslåede værdi er behæftet med stor usikkerhed afhængigt af opgavens karakter.
Intern ID Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90732400   Rådgivning i forbindelse med jordforurening
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 16 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 21 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne pkt. 10.2.1
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne pkt. 10.2.1
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bemanding
Beskrivelse Bemanding
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 02/06/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 02/06/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med indgivelse af klager til klagenævnet for Udbud, skal klager skriftlig underrette ordregiver.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Hovedstaden
Organisation, der behandler tilbud Region Hovedstaden
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel Videregående kontaktundersøgelser
Beskrivelse Rådgivning i forbindelse med videregående kontaktundersøgelser i Region Hovedstaden, herunder risikovurdering overfor følsom arealanvendelse, samt evt. udarbejdelse af graveplaner. Der indgås 2 parallelle aftaler. Den anslåede værdi er behæftet med stor usikkerhed afhængigt af opgavens karakter.
Intern ID Delaftale 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90732400   Rådgivning i forbindelse med jordforurening
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne pkt. 10.2.2
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne pkt. 10.2.3
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bemanding
Beskrivelse Bemanding
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 02/06/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 02/06/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med indgivelse af klager til klagenævnet for Udbud, skal klager skriftlig underrette ordregiver.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Hovedstaden
Organisation, der behandler tilbud Region Hovedstaden
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel Videregående grundvandsundersøgelser
Beskrivelse Rådgivning i forbindelse med videregående grundvandsundersøgelser i Region Hovedstaden, herunder risikovurdering overfor følsom arealanvendelse, samt evt. udarbejdelse af afværgeprogram, skitseprojekt og moniteringsprogram. Der indgås 6 parallelle aftaler. Den anslåede værdi er behæftet med stor usikkerhed afhængigt af opgavens karakter.
Intern ID Delaftale 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90732400   Rådgivning i forbindelse med jordforurening
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 220 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 30 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Krav til tilbud
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne pkt. 10.2.3
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne pkt. 10.2.3
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Bemanding
Beskrivelse Bemanding
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kvalitet
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 15,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 02/06/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 02/06/2025   10:00:00 (UTC) Western European Time, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med indgivelse af klager til klagenævnet for Udbud, skal klager skriftlig underrette ordregiver.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Region Hovedstaden
Organisation, der behandler tilbud Region Hovedstaden
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Hovedstaden
Registreringsnummer 29190623
Afdeling Center for Regional Udvikling
Postadresse Kongens Vænge 2
By Hillerød
Postnummer 3400
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Nadja Karling
Telefon +45 38665635
Internetadresse https://www.regionh.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a92821cc-478e-4b8d-80c2-3a4afe6f6149   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/04/2025   12:22:18 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 22/04/2025   12:23:46 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 263054-2025
EUT-S-nummer 79/2025
Offentliggørelsesdato 23/04/2025

Send til en kollega

0.031