23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.04.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Frederikshavn Spildevand A/S

Udbud af spuling og TV-inspektion


Frederikshavn Spildevand A/S

262894-2025 - Resultater
Danmark – Undersøgelse af kloakledninger – Udbud af spuling og TV-inspektion
OJ S 79/2025 23/04/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Frederikshavn Spildevand A/S
E-mail HABO@forsyningen.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af spuling og TV-inspektion
Beskrivelse Dette udbud omfatter spuling og TV-inspektion af kloakker i Frederikshavn Kommune. Der udbydes én rammeaftale med én entreprenør. Rammeaftalen omfatter opgaver inden for spuling, TV-inspektion, brøndinspektion og opmåling, som udføres i forbindelse med inspektioner af kloakker i Frederikshavn Kommune. Følgende opgavetyper er omfattet af rammeaftalen: • Driftsspuling • Spuling og TV-inspektion af hovedledninger og stikledninger • Brøndrapportering • Brøndopmåling-/sondemåling Omfattet i ovennævnte opgaver er alle de for arbejdets fuldstændige færdiggørelse nødvendige arbejder og leverancer, med mindre de specielt er angivet at være uden for opgaven. Driftsspuling Frederikshavn Spildevand A/S vil i forbindelse med de løbende driftsopgaver bestille spuling på det eksisterende afløbssystem. Driftsspuling udføres med genbrugsspuler uden tilhørende TV-inspektion. Spuling og TV-inspektion af hovedledninger og stikledninger Frederikshavn Spildevand A/S vil i forbindelse med de løbende opgaver på det eksisterende afløbssystem bestille spuling og TV-inspektion af hovedledninger for undersøgelse af ledningskvalitet og systemsammenhæng. Herunder søgning, afmærkning og opmåling af skjulte brønde. Derudover vil Frederikshavn Spildevand A/S udføre TV-inspektion af stikledninger for undersøgelser af kvalitet, funktion og stedbestemmelse (kortlægning). Frederikshavn Spildevand A/S vil i forbindelse med udførelse af nye kloakanlæg, byggemodninger mv. udføre TV-inspektion af de nye kloakanlæg som dokumentation for kloakledningernes kvalitet. Opgaverne vil i videst muligt omfang blive samlet i bestilling, således at de kan udføres inden for normal arbejdstid. Mindre opgaver udføres normalt inden for 1 arbejdsdag medmindre andet er aftalt i bestilling. Større opgaver udføres inden for en aftalt startdato og forfaldsdato. Der kan desuden være opgaver, der forudsætter tilkaldelse uden bestillingsseddel, som skal forventes udført og afrapporteret fra dag til dag. Entreprenøren skal ved akutte henvendelser kunne stille med materiel og mandskab inden for 1 dag uanset ugedag. Bestillinger kan både omfatte enkeltledninger eller flere sammenhængende enkeltledninger i et kloakopland. Som hovedregel udføres spuling og TV-inspektion af hele ledningstrækninger. Brøndrapportering Frederikshavn Spildevand A/S vil i nogle tilfælde have udført inspektion af brønde for registrering af tilslutninger og tilstand. Brøndopmåling-/sondemåling Frederikshavn Spildevand A/S vil i nogle tilfælde have udført opmåling af brønde og punkter (koordinater og kote) med GPS eller opmålt med sonde til brug for ledningsregistrering. Kontraktperioden løber fra og med den 1. maj 2025 og til og med den 30. april 2027. Herudover har udbyder option på forlængelse af rammeaftalen på samme vilkår i 2x1 år. Den maksimale værdi af det samlede træk på rammeaftalen i rammeaftaleperioden er, uanset hvad der i øvrigt måtte fremgå af rammeaftalen, 10.000.000 kr. ekskl. moms, mens det forventede forbrug på rammeaftalen estimeres til 3.000.000 kr. ekskl. moms.
Identifikator for proceduren b0f4632d-6e93-4eb3-a09d-81910e211c81
Tidligere bekendtgørelse 68427-2025
Intern ID Udbud af spuling og TV-inspektion
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90491000   Undersøgelse af kloakledninger
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Ud-budslovens § 134 a, § 135, stk. 1 - 3 og § 136. Tilbudsgiver må ikke have tilknytning til russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, jf. EU forordning ”om restriktive foranstaltninger i henhold til Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine” (Forordning nr. 833/2014 af 31. juli 2014 som ændret af Rådet forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022). I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, må tilbudsgiver ikke være omfattet af stk. 1, nr. 2 Konkurs mv. Afgives tilbud af en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være sammenslutningens samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle deltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af en sammenslutning skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Dokumentlistens Bilag 1.2.1 Konsortieerklæring), hvori deltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til udbyder. Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager skal desuden angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken deltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med udbyder. Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders tekniske og faglige for-måen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er. ESPD for den enhed som tilbudsgiver baserer sig på, skal ligeledes underskrives. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Bilag 1.2.2 Rådighedserklæring). Den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, skal dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2. Udelukkelsesgrunde Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2: 1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen. Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker de ikke de nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2. Dokumentationen må maksimalt være seks måneder gammel regnet fra tilbudsfristen. Faglige og tekniske mindstekrav Referencer anført i ESPD eller i selvstændigt referencebilag i tilknytning til ESPD anses som tilstrækkelig dokumentation, hvorfor der ikke skal fremsendes yderligere dokumentation for faglig og teknisk formåen. Tro- og loveerklæring om Rådets forordning (EU) 2022/675 af 8. april 2022 (Sanktion mod Rusland) Erklæring (bilag 1.2.4) skal udfyldes og fremsendes som dokumentation. Tro- og loveerklæring om ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler, jf. udbudsloves § 134 a Erklæring (bilag 1.2.3) skal udfyldes og fremsendes som dokumentation. Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på: Såfremt tilbudsgiver har baseret sig på en anden juridisk enhed i opfyldelsen af minimumskrav for egnethed skal denne anden juridiske enhed, som tilbudsgiver har støttet sig på, ligeledes fremlægge relevant dokumentation for oplysningerne i denne anden juridiske enheds ESPD-dokument. Sammenslutning af økonomiske aktører Alle deltagere i sammenslutningen skal fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD. Kontrakten indeholder arbejdsklausuler.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 10 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Udbud af spuling og TV-inspektion af kloakker
Beskrivelse Se udbudsmaterialet.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  90491000   Undersøgelse af kloakledninger
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver har option for forlængelse på samme vilkår i 2 X 1 år.
5.1.2.
Udførelsessted
By Frederikshavn
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/05/2025
Varigheds slutdato 30/04/2027
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi 10 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Pris
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Oplysninger om klagefrister : Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives tilKlagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres omopsættende virkning af klagen.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 10 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
Den maksimale værdi for rammeaftalen 10 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Norva24 Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Spuling og TV-inspektion af kloakker
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Spuling og TV-inspektion af kloakker
Dato for indgåelse af kontrakten 12/03/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Nævnenes hus
E-mail nh@naevneneshus.dk
Telefon 24690648
Denne organisations roller
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Frederikshavn Spildevand A/S
Registreringsnummer 25599470
Postadresse Knivholtvej 15
By Frederikshavn
Postnummer 9900
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Halfdan Bøgh
E-mail HABO@forsyningen.dk
Telefon 51633055
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Norva24 Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 10206987
By Brøndby
Postnummer 2605
Landsdel (NUTS) Østsjælland   ( DK021 )
Land Danmark
Telefon 51387430
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
By Valby
Postnummer 2600
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed KFST
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 9373c33e-0418-4652-9368-26fe4aba9787   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 21/04/2025   09:03:10 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 262894-2025
EUT-S-nummer 79/2025
Offentliggørelsesdato 23/04/2025

Send til en kollega

0.031