23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
09.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nordværk I/S

Udbud på afsætning af Fermacell eller tilsvarende fra Nordværk I/S


Nordværk I/S

14370-2025 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Udbud på afsætning af Fermacell eller tilsvarende fra Nordværk I/S
OJ S 6/2025 09/01/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nordværk I/S
E-mail mde@nordvaerk.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Miljøbeskyttelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på afsætning af Fermacell eller tilsvarende fra Nordværk I/S
Beskrivelse Udbuddet vedrører afhentning og oparbejdning af Fermacell eller tilsvarende fra Nordværk. Nordværk I/S forventer at indsamle ca. 800 ton Fermacell eller tilsvarende årligt fra sine genbrugspladser. Fermacell eller tilsvarende stammer fra nedrivninger samt afskæringer fra nybyggeri. Nordværk I/S er et nordjysk affaldsfællesskab med ambitioner for fremtidens affaldshåndtering og ressourceudnyttelse - til gavn for hele Nordjylland. Nordværk er Danmarks tredjestørste affaldsselskab og ejet af seks nordjyske kommuner. For nærmere beskrivelse af det udbudte henvises der til udbudsmaterialet
Identifikator for proceduren 5a7ed7b5-dcba-41eb-9661-2ddbc09dad15
Tidligere bekendtgørelse : 4e9de3b1-ece8-4cf1-a50d-67fc0bc2823d-01
Intern ID P24-4286
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud i henhold til § 56 i Bekendtgørelse nr. 10 af 6. januar 2023 om udbudsloven (herefter benævnt Udbudsloven). Udbudsprocessen består således af en samlet tilbudsfase. Udbudsprocessen er struktureret i følgende, overordnede dele: • Udarbejdelse og indlevering af tilbud: Tilbudsgiver udarbejder sit tilbud på baggrund af udbudsmaterialet og afgiver tilbud inden tilbudsfristens udløb. Tilbudsgiver har i denne periode mulighed for at stille skriftlige spørgsmål. • Vurdering af tilbuddene: Nordværk påbegynder vurderingen af tilbuddene umiddelbart efter, at disse åbnes. Vurderingen af tilbuddene foretages af Nordværk i overensstemmelse med de angivne tildelingskriterier. • Tildeling af Kontrakten: Før Nordværk træffer endelig beslutning om tildeling af Kontrakten, skal Nordværk kræve, at den tilbudsgiver, som Nordværk har til hensigt at tildele Kontrakten, fremlægger dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i det respektive fælles europæiske udbudsdokumenter (ESPD). Når Nordværk har modtaget dokumentation og truffet endelig beslutning om tildeling af Kontrakten, underrettes samtlige tilbudsgivere herom. Kontrakten anses først for indgået, når Kontrakten er underskrevet af begge parter. Kontrakten kan ikke underskrives før udløbet af standstill-perioden på 10 kalenderdage.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald, 90514000   Affaldsgenvinding
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der skal behandles Fermacell eller tilsvarende fra alle Nordværks genbrugspladser/anlæg i Nordjylland.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Nordværk I/S har valgt at annullere udbuddet grundet at priserne i de modtagne tilbud ligger væsentligt over de forventede priser både hvad angår behandling af Fermacell samt transport.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud på afsætning af Fermacell eller tilsvarende fra Nordværk I/S
Beskrivelse : Udbuddet vedrører afhentning og oparbejdning af Fermacell eller tilsvarende fra Nordværk. Nordværk I/S forventer at indsamle ca. 800 ton Fermacell eller tilsvarende årligt fra sine genbrugspladser. Fermacell eller tilsvarende stammer fra nedrivninger samt afskæringer fra nybyggeri. Nordværk I/S er et nordjysk affaldsfællesskab med ambitioner for fremtidens affaldshåndtering og ressourceudnyttelse - til gavn for hele Nordjylland. Nordværk er Danmarks tredjestørste affaldsselskab og ejet af seks nordjyske kommuner. For nærmere beskrivelse af det udbudte henvises der til udbudsmaterialet
Intern ID : P24-4286
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90513000   Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald, 90514000   Affaldsgenvinding
Mængde 2 400   ton
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger : Der skal behandles Fermacell eller tilsvarende fra alle Nordværks genbrugspladser/anlæg i Nordjylland.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 48   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kontrakten kan forlænges med 2 X12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Nordværk I/S har valgt at annullere udbuddet grundet at priserne i de modtagne tilbud ligger væsentligt over de forventede priser både hvad angår behandling af Fermacell samt transport.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Underkriteriet ”pris” vurderes på baggrund af den samlede evalueringstekniske sum
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Grøn Strøm, CSR og genanvendelsesprocent
Beskrivelse : Ved underkriterium kvalitet forstås i hvilket omfang tilbudsgiver opfylder de 3 kvalitative delkriterier Ved delkriteriet grøn strøm forstås i hvilket omfang tilbudsgiver på sit behandlingsanlæg til isoleringsmateriale anvender certificeret grøn strøm med grøn strøm mener Ordregiver strøm som både er produceret og kommer fra 100 % vedvarende energikilder som f.eks. Vindkraft, vandkraft, solenergi, jordenergi/geotermisk, biomasse/bioenergi, atomenergi som fremgår af kravspecifikationens ID 34. Ved delkriteriet CSR forstås i hvilket omfang tilbudsgiver har en række politikker og kontrolmekanismer inden for CSR som fremgår af kravspecifikationens ID 47 til og med 51. Ved delkriteriet genanvendelsesprocent forstås i hvilket omfang tilbudsgiver kan dokumentere sin genanvendelsesprocent for Fermacell eller tilsvarende som fremgår af kravspecifikationens ID 3. De tre delkriteriers interne vægtning er følgende: Delkriterie 1: Grøn Strøm 25 % Delkriterie 2: CSR 25 % Delkriterie 3: genanvendelsesprocent 50 %
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: - Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudsloven § 171, stk. 2. - I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudsloven § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Afgørelse truffet af køber på grund af utilstrækkelige midler
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Nordværk I/S
Registreringsnummer : 46076753
Postadresse : Troensevej 2    
By : Aalborg Øst
Postnummer : 9220
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Enhed : Morten Denaa
E-mail : mde@nordvaerk.dk
Telefon : 20668859
Internetadresse : https://www.nordvaerk.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for udbud
Telefon : +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : f6ad4570-07f3-42a2-b90f-138277f95d6f   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 08/01/2025   07:16:23 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 08/01/2025   07:20:31 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 14370-2025
EUT-S-nummer : 6/2025
Offentliggørelsesdato : 09/01/2025

Send til en kollega

0.11