1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Naturstyrelsen
Køberens retlige status
:
Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Miljøbeskyttelse
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rammeaftale om opsætning og drift af ladestandere til egne tjenestebiler, medarbejdere og gæster
Beskrivelse
:
Den udbudte rammeaftale omfatter opsætning og drift af ca. 210 ladepunkter til egne tjenestebiler, medarbejdere og gæster hos Naturstyrelsen. Rammeaftalen indgås med én leverandør, der skal kunne varetage opsætning og drift af ladestanderne. Naturstyrelsen har foretaget etablering af jordledninger, opsat elmåler (på et flertal af adresser) og el-tavle, samt tilkøbt ekstra ampere vedr. de lokale enhedskontorer. Dertil skal der etableres ladestandere i forbindelse med skovløberboliger mv. på et endnu uvist antal adresser i takt med forventet indkøb af arbejdsbiler. Det samlede anslåede kWh-forbrug i aftaleperioden er 1.220.000 kWh.
Identifikator for proceduren
:
793f7c6d-9571-421b-8f5f-dd8afa14c345
Tidligere bekendtgørelse
:
463179-2024
Intern ID
:
24/05994
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
31158000
Ladeaggregater
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09310000
Elektricitet,
31610000
Elektrisk udstyr til motorer og køretøjer,
50532400
Reparation og vedligeholdelse af udstyr til el-distribution,
51110000
Installation af elektrisk udstyr,
63712600
Optankning af køretøjer,
65300000
Eldistribution og beslægtede tjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger
:
Følgende beløb (210 og 260) angivet i pkt. 6 Resultater er et udtryk for stk. angivelser og ikke DKK. Dette skyldes opsætningen i e-notice, som ikke tillader angivelse i mængde. Det skal bemærkes, at anslået værdi og rammeaftalens maksimumværdi i udbudsbekendtgørelsen er angivet som mængde.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af rammeaftale om opsætning og drift af ladestandere til egne tjenestebiler, medarbejdere og gæster
Beskrivelse
:
Den udbudte rammeaftale omfatter opsætning og drift af ca. 210 ladepunkter til egne tjenestebiler, medarbejdere og gæster hos Naturstyrelsen. Rammeaftalen indgås med én leverandør, der skal kunne varetage opsætning og drift af ladestanderne. Naturstyrelsen har foretaget etablering af jordledninger, opsat elmåler (på et flertal af adresser) og el-tavle, samt tilkøbt ekstra ampere vedr. de lokale enhedskontorer. Dertil skal der etableres ladestandere i forbindelse med skovløberboliger mv. på et endnu uvist antal adresser i takt med forventet indkøb af arbejdsbiler. Det samlede anslåede kWh-forbrug i aftaleperioden er 1.220.000 kWh.
Intern ID
:
24/05994
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Supplerende kontrakttype
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
31158000
Ladeaggregater
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
09310000
Elektricitet,
31610000
Elektrisk udstyr til motorer og køretøjer,
50532400
Reparation og vedligeholdelse af udstyr til el-distribution,
51110000
Installation af elektrisk udstyr,
63712600
Optankning af køretøjer,
65300000
Eldistribution og beslægtede tjenester
Mængde
:
210
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
48
Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Følgende beløb (210 og 260) angivet i pkt. 6 Resultater er et udtryk for stk. angivelser og ikke DKK. Dette skyldes opsætningen i e-notice, som ikke tillader angivelse i mængde. Det skal bemærkes, at anslået værdi og rammeaftalens maksimumværdi i udbudsbekendtgørelsen er angivet som mængde.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Den samlede evalueringstekniske tilbudssum evalueres relativt ved brug af en lineær pointmodel.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Funktionalitet
Beskrivelse
:
Til vurdering af delkriteriet ”Funktionalitet” skal tilbudsgiver levere en besvarelse af betalingstjenester til brug for opladning. Tilbudsgiver skal beskrive, hvilke og antallet af betalingsmuligheder, der tilbydes. Besvarelsen skal indeholde en beskrivelse pr. betalingsmulighed med dertilhørende forklaring på brugeroplevelsen i form af visualiseringer, skærmbilleder mv.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Drift
Beskrivelse
:
Til vurdering af delkriteriet ”Drift” skal tilbudsgiver levere en besvarelse af opladningsløsninger. Tilbudsgiver skal beskrive muligheder for intelligent opladning, når el-prisen er billigst. Besvarelsen skal indeholde en beskrivelse af funktionaliteten og styringsmuligheder for brugeren ved brug af intelligent opladning.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
25
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Naturstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Naturstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Naturstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen
:
Naturstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Naturstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
1 483 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
260,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
260,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
210,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Norlys Energi A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
24/05994
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
1 483 000,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Rammeaftale vedr. opsætning og drift af ladestandere til egne tjenestebiler, medarbejdere og gæster
Titel
:
Rammeaftale vedr. opsætning og drift af ladestandere til egne tjenestebiler, medarbejdere og gæster
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
07/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
22/11/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Naturstyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Naturstyrelsen
Registreringsnummer
:
33157274
Postadresse
:
Førstballevej 2
By
:
Randbøl
Postnummer
:
7183
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Alice Knudsen
Telefon
:
+45 20429351
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Tolboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10 29 48 19
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Norlys Energi A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Stor virksomhed
Registreringsnummer
:
25118359
Postadresse
:
Over Bækken 6
By
:
Aalborg
Postnummer
:
9000
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7011 5000
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
3a419f37-f200-42e9-9715-284a5760db80
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
02/01/2025
14:17:21 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
02/01/2025
15:00:37 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
5812-2025
EUT-S-nummer
:
3/2025
Offentliggørelsesdato
:
06/01/2025