23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Kolding Kommune

Offentligt udbud vedr. Behandling og afsætning af Metalaffald for Redux – Affald og Genbrug


Kolding Kommune

729010-2024 - Resultater
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Offentligt udbud vedr. Behandling og afsætning af Metalaffald for Redux – Affald og Genbrug
OJ S 233/2024 29/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Kolding Kommune
E-mail kontakt@tohv.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Offentligt udbud vedr. Behandling og afsætning af Metalaffald for Redux – Affald og Genbrug
Beskrivelse Udbuddet omfatter modtagelse, behandling og afsætning af Metalaffald fra Ordregivers fem (5) genbrugspladser samt fra kommunens afhentningsordning fra miljøstationer. Metalaffald modtages i form af kommunejern, kabler og småt metal. Ordregivers indsamlede Metalaffald skal af Tilbudsgiver som minimum behandles som affald beregnet til Genanvendelse eller bedre i overensstemmelse med Affaldsbekendtgørelsens § 13 samt Miljøbeskyttelsesloven. Delfraktionen ”småt metal”, der bliver indsamlet fra Kolding Kommunes miljøstationer i form af ca. 1.500 stk. 370 liters beholdere, vil alene være omfattet af Aftalen indtil Ordregivers implementering af husstandsindsamling med 10 fraktioner i Kolding Kommune fra den 01.10.2024 til den 01.04.2026, hvorefter delfraktionen vil mindskes og på sigt udgå helt. Aftalen omfatter således modtagelse, behandling og afsætning med henblik på genanvendelse af Ordregivers indsamlede mængde af Metalaffald. Ordregiver foretager ikke sortering eller rensning af de(n) indsamlede delfraktion(er) forud for, at de(n) overdrages til Leverandøren. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af de udbudte opgaver.
Identifikator for proceduren 69c6bbae-e11d-45ff-80c7-a836a3c6c78b
Tidligere bekendtgørelse : b8fcd16d-797d-45c2-9433-54684043198d-01
Intern ID Offentligt udbud vedr. Behandling og afsætning af Metalaffald for Redux – Affald og Genbrug
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90514000   Affaldsgenvinding
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Modtagelse, behandling og afsætning af Kolding Kommunes Metalaffald
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Offentligt udbud vedr. Behandling og afsætning af Metalaffald for Redux – Affald og Genbrug
Beskrivelse : Udbuddet omfatter modtagelse, behandling og afsætning af Metalaffald fra Ordregivers fem (5) genbrugspladser samt fra kommunens afhentningsordning fra miljøstationer. Metalaffald modtages i form af kommunejern, kabler og småt metal. Ordregivers indsamlede Metalaffald skal af Tilbudsgiver som minimum behandles som affald beregnet til Genanvendelse eller bedre i overensstemmelse med Affaldsbekendtgørelsens § 13 samt Miljøbeskyttelsesloven. Delfraktionen ”småt metal”, der bliver indsamlet fra Kolding Kommunes miljøstationer i form af ca. 1.500 stk. 370 liters beholdere, vil alene være omfattet af Aftalen indtil Ordregivers implementering af husstandsindsamling med 10 fraktioner i Kolding Kommune fra den 01.10.2024 til den 01.04.2026, hvorefter delfraktionen vil mindskes og på sigt udgå helt. Aftalen omfatter således modtagelse, behandling og afsætning med henblik på genanvendelse af Ordregivers indsamlede mængde af Metalaffald. Ordregiver foretager ikke sortering eller rensning af de(n) indsamlede delfraktion(er) forud for, at de(n) overdrages til Leverandøren. Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet for en nærmere beskrivelse af de udbudte opgaver.
Intern ID : Offentligt udbud vedr. Behandling og afsætning af Metalaffald for Redux – Affald og Genbrug
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90510000   Bortskaffelse og behandling af affald, 90514000   Affaldsgenvinding
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Modtagelse, behandling og afsætning af Kolding Kommunes Metalaffald
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/01/2025
Varigheds slutdato 31/12/2030
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Omkostninger
Navn : Omkostninger
Beskrivelse : Ordregiver vil identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Omkostninger”. ”Omkostninger” vil blive vurderet på baggrund af Tilbudsgivers evalueringssum. Tilbudsgivers anførte priser ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger, vil blive lagt til grund for evalueringen. Evalueringen vil ske objektivt og sagligt, og hvert tilbud vil således blive vurderet i forhold til det anførte tildelingskriterium. I tilfælde af, at der måtte være to eller flere tilbud, som, efter Ordregivers gennemførte evaluering, har samme samlede tekniske evalueringssum, findes vinderen ved lodtrækning. Tillæg af Ordregivers transportomkostninger: Tilbudsgivers enhedspriser for modtagelse, behandling og afsætning af Metalaffald vil blive tillagt Ordregivers estimerede omkostninger for transport til Tilbudsgivers angivne modtageanlæg og retur i den samlede evalueringspris. Tilbudsgiver skal angive antallet af km tur-retur ud fra den korteste rute på www.krak.dk fra hver af Ordregivers fem (5) genbrugspladser til det af Tilbudsgiver angivne modtageanlæg og retur. Ordregiver forbeholder sig retten til at tjekke, at de af Tilbudsgiver angivne km-afstande stemmer overens med Tilbudsgivers angivne oplysninger om modtageanlæg. Ordregivers omkostninger til transport vil blive beregnet ud fra estimerede antal kørsler (2 containere) x fast tillægspris for transport op til 10,0 km + tillægspris pr. km ud over 10,0 km fra hver af Ordregivers fem (5) genbrugspladser til Tilbudsgivers angivne modtageanlæg og retur. Den faste tillægspris for transport op til 10,0 km er fastsat til 1.200 DKK. Tillægsprisen pr. km ud over 10,0 km er fastsat til 55 DKK.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt Lov om Klagenævnet for Udbud), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4; 5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. En klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Kolding Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Kolding Kommune
Organisation, der underskriver kontrakten Kolding Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse -28346076.00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn HJHansen Recycling A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator HJHansen Recycling A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten HJHansen Recycling A/S
Titel Kontrakt vedr. Behandling og afsætning af Metalaffald for Redux - Affald og Genbrug
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 04/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 22/11/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Kolding Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi -28346076.00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi -22652766.00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Kolding Kommune
Registreringsnummer : ORG-29 18 98 97
Afdeling : Redux - Affald og genbrug
Postadresse : Bronzevej 3    
By : Kolding
Postnummer : 6000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Tolstrup & Hvilsted
E-mail : kontakt@tohv.dk
Telefon : 53360036
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for udbud
Telefon : +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : HJHansen Recycling A/S
Registreringsnummer : 24336212
Postadresse : Havnegade 110    
By : Odense C
Postnummer : 5000
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Enhed : Anne-Dorthe Klok
E-mail : adk@hjhansen.dk
Telefon : 61220463
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : cd5a35d4-b2bd-467e-97f3-d0fb03f79e49   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 28/11/2024   08:44:45 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 28/11/2024   08:48:40 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 729010-2024
EUT-S-nummer : 233/2024
Offentliggørelsesdato : 29/11/2024

Send til en kollega

0.047