1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Frederikshavn Forsyning A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke
Beskrivelse
:
Dette udbud vedrører tømningsordning for bundfældningstanke i Frederikshavn Kommune. Ifølge "Regulativ for tømningsordning for hustanke i Frederikshavn Kommune", er tømningsordningen gældende for alle bundfældningstanke, som ligger uden for kloakopland i Frederikshavn Kommune med undtagelse af Hirsholmene. Dvs. alle ejendomme beliggende i Frederikshavn Kommune, som er registreret med bundfæld-ningstank, skal have tømt tanken. Tømning af bundfældningstanke kan i Frederikshavn Kommune foregå på en af følgende måder: Benyttelse af Forsyningens entreprenør (nærværende udbud) Benyttelse af en af Forsyningen godkendt tjenesteyder (uden for nærværende udbud). De opgaver, som varetages af Forsyningens entreprenør, er de opgaver, som udbydes i dette udbud. Ydelsen omfatter tømning af ca. 2/3 af bundfældningstankene i kommunen. Den enkelte grundejer afgør, hvilken entreprenør, de vil anvende. Grundejerne har hvert år i januar og februar mulighed for at skifte til en anden af Forsyningen godkendt entreprenør, der tømmer med almindeligt slamsugermateriel. I henhold til gældende regulativ skal alle bundfældningstanke ved helårshuse tømmes én gang pr. år. Tanke ved sommerhuse skal som minimum tømmes hvert andet år. Sommerhuse, der anvendes til udlejning skal dog tømmes en gang om året. Visse bundfældningstanke tømmes flere gange årligt efter grundejerens ønske og behov. Tømningen skal udføres i perioden 1. marts til 30. november. Den ordinære tømning skal være afsluttet den 31. oktober. Opfølgningsrunder skal være afsluttet den 30. november. I kommunen er der ca. 5800 ejendomme med bundfældningstanke. Heraf tømmes ca. 3.830 af Forsyningens entreprenør (tjenesteyderen), og ca. 1.970 af andre af Forsyningen godkendte entreprenører. Det udbudte antal tømninger i dette udbud udgør ca. 1.900 tømninger som udføres hvert år, og dertil ca. 644 tømninger, som udføres i lige år, og ca. 1.302, som udføres i ulige år. Dvs. gennemsnitligt ca. 2.850 tømninger pr. år. Vedr. tilmelding og afmelding af ejendomme i ordningen forventes kun mindre variationer. Der forventes ikke væsentlig kloakering i ukloakerede områder i aftaleperioden, idet der ikke er planlagt kloakering af sommer-husområder. Antallet af ejendomme med bundfældningstanke, og dermed antal tømninger er vejledende. Tjenesteyderen må uden kompensation herfor acceptere, at antallet kan afvige i op- eller nedadgående retning, som følge af til-gang af ikke-registrerede bundfældningstanke, ekstra- og akuttømninger, spildevandskloakering, anvendelse af anden af Forsyningen godkendt entreprenør eller Forsyningens dispensation for deltagelse i tømningsordnin-gen. Der kan forventes variation på antallet af tømninger. Der skal til enhver tid dvs. kunne tømmes efter behov. Tjenesteyderen er pligtig til - uden ret til at kunne opsige kontrakten - at acceptere til- og afgange i antallet af tømninger.
Identifikator for proceduren
:
56914fa3-4e68-43b1-82bf-4f20251b8727
Tidligere bekendtgørelse
:
572165-2024
Intern ID
:
Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90460000
Tømning af sivebrønde eller septiktanke
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 134 a, § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er ordregiver forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog Udbudslovens § 135, stk. 4 og 5. Tilbudsgiver må ikke have tilknytning til russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, jf. EU forordning ”om restriktive foranstaltninger i henhold til Ruslands hand-linger, der destabiliserer situationen i Ukraine” (Forordning nr. 833/2014 af 31. juli 2014 som ændret af Rådet forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022). I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, må tilbudsgiver ikke være omfattet af stk. 1, nr. 2 Konkurs mv. Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er ansøgningen ikke nødvendigvis ukonditions-mæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Konsortieerklæ-ring), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Hvis tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud, baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes ESPD fra disse enheder foruden tilbudsgiver. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i teamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditions-mæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren, såfremt teamet tildeles kontrakten (Støtteerklæring). Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal på anmodning dokumentere oplysningerne vedr. udelukkelse og formåen, jf. udbudslovens § 152. Udelukkelsesgrunde Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 135, stk. 2, ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2: 1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller ad-ministrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske ude-lukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 135, stk. 3. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervs-styrelsen. Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2. Dokumentationen må maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra dokumentationens indhentelse. Økonomiske og finansielle mindstekrav Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge revisorattesteret dokumentation (enten årsrapport eller erklæring), som dokumenterer det krævede. En tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som udbyder vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som udbyder forlanger. Faglige og tekniske mindstekrav Den fremlagte referenceliste anses som dokumentation i sig selv, og tilbudsgiver vil ikke blive anmodet om yderligere dokumentation for sin faglige og tekniske formåen. Tro- og loveerklæring om Rådets forordning (EU) 2022/675 af 8. april 2022 (Sanktion mod Rusland) Erklæring skal udfyldes og fremsendes som dokumentation. Tro- og loveerklæring om ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler, jf. udbudsloves § 134 a Erklæring skal udfyldes og fremsendes som dokumentation. Andre enheder som tilbudsgiver har baseret sig på og konsortier Hvis tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud har baseret sig på andre enheders formåen, skal denne anden enhed ligeledes fremsende relevant dokumentation. Dette gælder ligeledes for konsortiets deltagere.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Tømningsordning for bundfældningstanke
Beskrivelse
:
Se udbudsmaterialet.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90460000
Tømning af sivebrønde eller septiktanke
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Ordregiver har option for forlængelse på samme vilkår a 5 gang 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Frederikshavn
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2025
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives tilKlagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres omopsættende virkning af klagen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Frederikshavn Forsyning A/S
TED eSender
:
Publications Office of the European Union
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
9 901 800,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Marius Pedersen A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tømningsordning for bundfældningstanke
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
9 901 800,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Tømningsordning bundfældningstanke
Dato for indgåelse af kontrakten
:
27/11/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Frederikshavn Forsyning A/S
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer
:
37795526
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Nævnenes hus
Telefon
:
24690648
Denne organisations roller
:
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Frederikshavn Forsyning A/S
Registreringsnummer
:
25599470
Postadresse
:
Knivholtvej 15
By
:
Frederikshavn
Postnummer
:
9900
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Halfdan Bøgh
Telefon
:
51633055
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
By
:
Valby
Postnummer
:
2600
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
KFST
Telefon
:
41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Marius Pedersen A/S
Registreringsnummer
:
49774400
By
:
Ferritslev
Postnummer
:
5863
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
70134040
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
fefc333a-5018-4f11-b2a6-c98bfabe100f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
28/11/2024
11:29:49 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
728289-2024
EUT-S-nummer
:
233/2024
Offentliggørelsesdato
:
29/11/2024