1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Frederikshavn Forsyning A/S 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentligretligt organ 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Generelle offentlige tjenesteydelser 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Dette udbud vedrører tømningsordning for bundfældningstanke i Frederikshavn Kommune. Ifølge "Regulativ for tømningsordning for hustanke i Frederikshavn Kommune", er tømningsordningen gældende for alle bundfældningstanke, som ligger uden for kloakopland i Frederikshavn Kommune med undtagelse af Hirsholmene. Dvs. alle ejendomme beliggende i Frederikshavn Kommune, som er registreret med bundfæld-ningstank, skal have tømt tanken. Tømning af bundfældningstanke kan i Frederikshavn Kommune foregå på en af følgende måder: Benyttelse af Forsyningens entreprenør (nærværende udbud) Benyttelse af en af Forsyningen godkendt tjenesteyder (uden for nærværende udbud). De opgaver, som varetages af Forsyningens entreprenør, er de opgaver, som udbydes i dette udbud. Ydelsen omfatter tømning af ca. 2/3 af bundfældningstankene i kommunen. Den enkelte grundejer afgør, hvilken entreprenør, de vil anvende. Grundejerne har hvert år i januar og februar mulighed for at skifte til en anden af Forsyningen godkendt entreprenør, der tømmer med almindeligt slamsugermateriel. I henhold til gældende regulativ skal alle bundfældningstanke ved helårshuse tømmes én gang pr. år. Tanke ved sommerhuse skal som minimum tømmes hvert andet år. Sommerhuse, der anvendes til udlejning skal dog tømmes en gang om året. Visse bundfældningstanke tømmes flere gange årligt efter grundejerens ønske og behov. Tømningen skal udføres i perioden 1. marts til 30. november. Den ordinære tømning skal være afsluttet den 31. oktober. Opfølgningsrunder skal være afsluttet den 30. november. I kommunen er der ca. 5800 ejendomme med bundfældningstanke. Heraf tømmes ca. 3.830 af Forsyningens entreprenør (tjenesteyderen), og ca. 1.970 af andre af Forsyningen godkendte entreprenører. Det udbudte antal tømninger i dette udbud udgør ca. 1.900 tømninger som udføres hvert år, og dertil ca. 644 tømninger, som udføres i lige år, og ca. 1.302, som udføres i ulige år. Dvs. gennemsnitligt ca. 2.850 tømninger pr. år. Vedr. tilmelding og afmelding af ejendomme i ordningen forventes kun mindre variationer. Der forventes ikke væsentlig kloakering i ukloakerede områder i aftaleperioden, idet der ikke er planlagt kloakering af sommer-husområder. Antallet af ejendomme med bundfældningstanke, og dermed antal tømninger er vejledende. Tjenesteyderen må uden kompensation herfor acceptere, at antallet kan afvige i op- eller nedadgående retning, som følge af til-gang af ikke-registrerede bundfældningstanke, ekstra- og akuttømninger, spildevandskloakering, anvendelse af anden af Forsyningen godkendt entreprenør eller Forsyningens dispensation for deltagelse i tømningsordnin-gen. Der kan forventes variation på antallet af tømninger. Der skal til enhver tid dvs. kunne tømmes efter behov. Tjenesteyderen er pligtig til - uden ret til at kunne opsige kontrakten - at acceptere til- og afgange i antallet af tømninger. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   56914fa3-4e68-43b1-82bf-4f20251b8727 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   572165-2024 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke 
  
 
   
   Udbudsprocedure
   : 
   Offentligt udbud 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
   Hovedpunkterne i proceduren
   : 
   Offentligt udbud 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    90460000
     
    Tømning af sivebrønde eller septiktanke 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordjylland
     
    (
    DK050
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 134 a, § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er ordregiver forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog Udbudslovens § 135, stk. 4 og 5. Tilbudsgiver må ikke have tilknytning til russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, jf. EU forordning ”om restriktive foranstaltninger i henhold til Ruslands hand-linger, der destabiliserer situationen i Ukraine” (Forordning nr. 833/2014 af 31. juli 2014 som ændret af Rådet forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022). I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, må tilbudsgiver ikke være omfattet af stk. 1, nr. 2 Konkurs mv. Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde et ESPD. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er ansøgningen ikke nødvendigvis ukonditions-mæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Konsortieerklæ-ring), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til ordregiver. Det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med ordregiver. Hvis tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud, baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes ESPD fra disse enheder foruden tilbudsgiver. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i teamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditions-mæssig, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren, såfremt teamet tildeles kontrakten (Støtteerklæring). Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal på anmodning dokumentere oplysningerne vedr. udelukkelse og formåen, jf. udbudslovens § 152. Udelukkelsesgrunde Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 135, stk. 2, ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2: 1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller ad-ministrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske ude-lukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1. 2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 135, stk. 3. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervs-styrelsen. Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i udbudslovens § 135, stk. 1 og 3 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2. Dokumentationen må maksimalt være 12 måneder gammel regnet fra dokumentationens indhentelse. Økonomiske og finansielle mindstekrav Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge revisorattesteret dokumentation (enten årsrapport eller erklæring), som dokumenterer det krævede. En tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som udbyder vurderer passende, hvis tilbudsgiveren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som udbyder forlanger. Faglige og tekniske mindstekrav Den fremlagte referenceliste anses som dokumentation i sig selv, og tilbudsgiver vil ikke blive anmodet om yderligere dokumentation for sin faglige og tekniske formåen. Tro- og loveerklæring om Rådets forordning (EU) 2022/675 af 8. april 2022 (Sanktion mod Rusland) Erklæring skal udfyldes og fremsendes som dokumentation. Tro- og loveerklæring om ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler, jf. udbudsloves § 134 a Erklæring skal udfyldes og fremsendes som dokumentation. Andre enheder som tilbudsgiver har baseret sig på og konsortier Hvis tilbudsgiver i forbindelse med afgivelse af tilbud har baseret sig på andre enheders formåen, skal denne anden enhed ligeledes fremsende relevant dokumentation. Dette gælder ligeledes for konsortiets deltagere. 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Titel
   : 
   Tømningsordning for bundfældningstanke 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Se udbudsmaterialet. 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    90460000
     
    Tømning af sivebrønde eller septiktanke 
   
 
    
    Valgmuligheder
    :  
     
     Beskrivelse af optioner
     : 
     Ordregiver har option for forlængelse på samme vilkår a 5 gang 12 måneder. 
    
 
     
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    By
    : 
    Frederikshavn 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordjylland
     
    (
    DK050
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Startdato
    : 
    01/01/2025 
   
 
    
    Varigheds slutdato
    : 
    31/12/2025 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Pris 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     100 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Klager over udbud skal indgives inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives tilKlagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres omopsættende virkning af klagen. 
   
 
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Ingen rammeaftale 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Klagenævnet for udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der underskriver kontrakten
    : 
    Frederikshavn Forsyning A/S 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Publications Office of the European Union 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
   : 
   9 901 800,00
    
   DKK 
  
 
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0001 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er udvalgt mindst én vinder. 
  
 
   
    
    6.1.2.  
   
 
    
    Oplysninger om vinderne 
   
 
    
    Vinder
    :  
   
 
    
    Officielt navn
    : 
    Marius Pedersen A/S 
   
 
    
    Tilbud
    :  
   
 
    
    Tilbud – Identifikator
    : 
    Tømningsordning for bundfældningstanke 
   
 
    
    ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
    : 
    LOT-0001 
   
 
    
    Værdien af tilbuddet
    : 
    9 901 800,00
     
    DKK 
   
 
    
    Koncessionsværdi:  
     
     Tilbuddet er et alternativt tilbud
     : 
     nej 
    
 
     
     Underentreprise
     : 
     Nej 
    
 
     
    
    Kontraktoplysninger:  
     
     Identifikator for kontrakten
     : 
     Tømningsordning bundfældningstanke 
    
 
     
     Dato for indgåelse af kontrakten
     : 
     27/11/2024 
    
 
     
    
    Organisation, der underskriver kontrakten
    : 
    Frederikshavn Forsyning A/S 
   
 
    
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud fra mellemstore virksomheder 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     2 
    
 
     
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Østjylland
    
   (
   DK042
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Nævnenes hus 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   24690648 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Frederikshavn Forsyning A/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   25599470 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Knivholtvej 15
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Frederikshavn 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   9900 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Nordjylland
    
   (
   DK050
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Halfdan Bøgh 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   51633055 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation, der underskriver kontrakten 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2600 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Københavns omegn
    
   (
   DK012
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   KFST 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   41715000 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0005 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Marius Pedersen A/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   49774400 
  
 
   
   By
   : 
   Ferritslev 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   5863 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Fyn
    
   (
   DK031
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   70134040 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Tilbudsgiver 
   
 
    
    
    Vinder af disse delkontrakter
    : 
    LOT-0001 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0000 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Publications Office of the European Union 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   PUBL 
  
 
   
   By
   : 
   Luxembourg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2417 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Luxembourg
    
   (
   LU000
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Luxembourg 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +352 29291 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsens ID
   : 
   fefc333a-5018-4f11-b2a6-c98bfabe100f
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesundertype
   : 
   29 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   28/11/2024
    
   11:29:49 (UTC) 
  
 
   
   Bekendtgørelsens officielle sprog
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   728289-2024 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   233/2024 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   29/11/2024