1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Sønderborg Kommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Vejdrift 2025-2028
Beskrivelse
:
Denne leverance, benævnt ”Drift af overordnede veje 2025-2028” omfatter følgende hovedopgaver, der skal udføres på de overordnede veje i Sønderborg Kommune: • Græsslåning på veje • Drift af beplantning • Afvanding • Renhold af veje • Drift af vejinventar • Brolægning • Tavler, kant- og baggrundsafmærkning • Autoværn og hegn • Særlige arbejder
Identifikator for proceduren
:
c63b6454-54e7-476a-b0a8-dd06dedb1440
Tidligere bekendtgørelse
:
c8150d1e-4d8c-4fee-a614-55b93e6dbc35-01
Intern ID
:
Drift af overordnede veje 2025-2028
Udbudsprocedure
:
Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen: Hvis tilbudsgiver i forbindelse med ansøgning og afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal der afleveres særskilte ESPD’er for samtlige enheder. Desuden skal de enkelte deltagere i tilbudsgiverteamets ydelser/roller angives. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Baserer tilbudsgiver sig for en del af arbejdet vedrørende teknisk og faglig formåen på en kapacitet fra en anden enhed, skal den anden enhed udføre den pågældende del af arbejdet, jf. udbudslovens § 144, stk. 3. Konsortier: Afgives tilbud af et konsortium/lignende sammenslutning, skal der afleveres særskilte ESPD’er for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives. Indhentning af dokumentation: Forud for endelig tildelingsbeslutning skal Ordregiver sikre sig, at der foreligger dokumentation for tilbudsgivers egnethed (oplysninger angivet i ESPD), jf. udbudsloven §159, stk. 2 og §151, stk. 2. Bevis for at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundende: for danske virksomheder er dette som udgangspunkt en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, i forhold til datoen for tilbudsafgivelsen. Er tilbudsgiver en udenlandsk virksomhed, så kan tilbudsgiver anvende e-Certis til at identificere de oplysninger og dokumenter, der er brugbar som dokumentation. Udstedes der ikke dokumenter eller certifikater i det land, hvor tilbudsgivers virksomhed er etableret, så kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, så kan de erstattes af en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det pågældende land. Dokumentationen må maksimalt være seks måneder gammel. Dokumentation for ansøgers økonomiske og finansielle formåen: Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal ansøger fremlægge revisorattesteret dokumentation (enten årsrapport eller erklæring), som dokumenterer tilbudsgivers egenkapital og omsætning for de seneste 3 afsluttede regnskabsår. Der forventes ikke at blive efterspurgt dokumentation for oplysning om teknisk og faglig formåen (referencer og antal medarbejdere), da ESPD vil udgøre en referenceliste og information om antal medarbejdere for danske virksomheder kan skaffes gennem adgang til en national database. Ansøger og de firmaer, som ansøger baserer sig på, må ikke være omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i Udbudslovens § 134 a. som omhandler firmaer etableret i skattelylande.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98000000
Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
77000000
Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl,
77314000
Vedligeholdelse af arealer,
90470000
Rensning af kloakledninger,
90610000
Gaderengøring og -fejning,
90640000
Rensning og tømning af nedløbsbrønde
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
På overordnede veje i Sønderborg Kommune
By
:
Sønderborg
Postnummer
:
6400
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Overordnede veje i Sønderborg Kommune.
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Kontrolbud: Ordregiver afgiver kontrolbud. Kontrolbuddet udarbejdes på samme vilkår som for eksterne virksomheder. Virksomhedsoverdragelse af medarbejdere: Leverandøren overtager pr. 1. januar 2025 (overtagelsesdagen) de medarbejdere, der på tidspunktet for opgavens overtagelse udelukkende eller i væsentlig grad er beskæftiget med udførelsen af opgaver i Vej og Park i Sønderborg Kommune, Drift af overordnede veje 2025-2028. Der forventes overdraget fire medarbejdere. Kontraktudførelsesvilkår: Arbejderne udføres dels til tilstandskrav og dels til udførelseskrav. En væsentlig del af arbejderne udføres efterløbende rekvisitioner. Kontrakten indeholder klausuler vedr. socialt og etisk ansvar samt krav om overholdelse af ILO-konventioner. Kravene er beskrevet i udbudsmaterialets særlige betingelser. Tidsplan for tilbudsprocessen: Frist for fremsendelse af spørgsmål til udbudsmaterialet d. 17. september 2024, kl. 15.00 Forventet seneste besvarelse af spørgsmål samt udsendelse af rettelsesblade d. 24. september 2024. Tilbudsfrist d. 1. oktober 2024 kl. 10.00. Samlet tidsplan for prækvalifikation og tilbud: Den anførte tidsplan og varighed er forventelig på udbudstidspunktet men kan ændres fx pga. vejrligsforhold. Ordregiver forbeholder sig at foretage ændringer af tidsplanen. Tidsplanen er vejledende, og ordregiver forbeholder sig, inden for rammerne af udbudsloven, retten til at ændre tidsplanen, hvis dette vurderes nødvendigt.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Vejdrift 2025-2028
Beskrivelse
:
Denne leverance, benævnt ”Drift af overordnede veje 2025-2028” omfatter følgende hovedopgaver, der skal udføres på de overordnede veje i Sønderborg Kommune: • Græsslåning på veje • Drift af beplantning • Afvanding • Renhold af veje • Drift af vejinventar • Brolægning • Tavler, kant- og baggrundsafmærkning • Autoværn og hegn • Særlige arbejder
Intern ID
:
Drift af overordnede veje 2025-2028
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
98000000
Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
77000000
Tjenesteydelser i forbindelse med landbrug, skovbrug, havebrug, akvakultur og biavl,
77314000
Vedligeholdelse af arealer,
90470000
Rensning af kloakledninger,
90610000
Gaderengøring og -fejning,
90640000
Rensning og tømning af nedløbsbrønde
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
På overordnede veje i Sønderborg Kommune
By
:
Sønderborg
Postnummer
:
6400
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Overordnede veje i Sønderborg Kommune.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2025
Varigheds slutdato
:
31/12/2028
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Kontrolbud: Ordregiver afgiver kontrolbud. Kontrolbuddet udarbejdes på samme vilkår som for eksterne virksomheder. Virksomhedsoverdragelse af medarbejdere: Leverandøren overtager pr. 1. januar 2025 (overtagelsesdagen) de medarbejdere, der på tidspunktet for opgavens overtagelse udelukkende eller i væsentlig grad er beskæftiget med udførelsen af opgaver i Vej og Park i Sønderborg Kommune, Drift af overordnede veje 2025-2028. Der forventes overdraget fire medarbejdere. Kontraktudførelsesvilkår: Arbejderne udføres dels til tilstandskrav og dels til udførelseskrav. En væsentlig del af arbejderne udføres efterløbende rekvisitioner. Kontrakten indeholder klausuler vedr. socialt og etisk ansvar samt krav om overholdelse af ILO-konventioner. Kravene er beskrevet i udbudsmaterialets særlige betingelser. Tidsplan for tilbudsprocessen: Frist for fremsendelse af spørgsmål til udbudsmaterialet d. 17. september 2024, kl. 15.00 Forventet seneste besvarelse af spørgsmål samt udsendelse af rettelsesblade d. 24. september 2024. Tilbudsfrist d. 1. oktober 2024 kl. 10.00. Samlet tidsplan for prækvalifikation og tilbud: Den anførte tidsplan og varighed er forventelig på udbudstidspunktet men kan ændres fx pga. vejrligsforhold. Ordregiver forbeholder sig at foretage ændringer af tidsplanen. Tidsplanen er vejledende, og ordregiver forbeholder sig, inden for rammerne af udbudsloven, retten til at ændre tidsplanen, hvis dette vurderes nødvendigt.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Laveste pris
Fast værdi (i alt)
:
4 860 972
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: — En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret jf. lovens § 7, stk. 1, — Øvrige klager over udbud skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om kontraktens indgåelse jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden jf. lovens § 3, stk. 1. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK. Klagenævnet for Udbuds emailadresse er angivet i punkt 8. Organisationer.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Sønderborg Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Sønderborg Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
4 840 972,90
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Entreprenørafdelingen Sønderborg Kommune
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
01. Entreprenørafdelingen Sønderborg Kommune
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
4 860 972,90
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
01. Entreprenørafdelingen Sønderborg Kommune
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
04/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
15/10/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Sønderborg Kommune
Registreringsnummer
:
ORG-29 18 97 73
Postadresse
:
Rådhustorvet 10
By
:
Sønderborg
Postnummer
:
6400
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lars Juhler
Telefon
:
27905749
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Entreprenørafdelingen Sønderborg Kommune
Registreringsnummer
:
29189773
Postadresse
:
Ingolf Nielsens Vej 21
By
:
Sønderborg
Postnummer
:
6400
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Torben Callesen
Telefon
:
30613522
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
af9b2ce2-8807-4abf-a920-7f1187b508ca
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
26/11/2024
13:52:19 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
26/11/2024
13:56:51 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
727189-2024
EUT-S-nummer
:
232/2024
Offentliggørelsesdato
:
28/11/2024