1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Favrskov Spildevand A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Bekendtgørelse om indgået kontrakt - EU-udbud Slamsugning og Driftsmæssig Spuling for Favrskov Spildevand A/S
Beskrivelse
:
Opgaven består i hovedtræk af tømning og spuling af tanke, ledninger, brønde på renseanlæg i forsyningsområdet og transport af opsamlet materiale herfra. Endvidere tømning og spuling af pumpestationer, sandfang, overløbsbygværker og bassiner samt transport af opsamlet materiale herfra. Herudover også spuling og slamsugning på ledningsnettet samt rodskæring Arbejdsopgaverne og det forventede omfang er nærmere beskrevet i bilag 2, Kravspecifikation/Arbejdsbeskrivelse, og skal leveres til de aftalte priser, jf. bilag 1, Tilbudsliste.Rammeaftalens forventede værdi: 3.400.000,00 dk.Rammeaftalens maksimale værdi: 3.700.000,00 dk
Identifikator for proceduren
:
41410136-f3ca-4156-b957-c1e1aa54bf23
Tidligere bekendtgørelse
:
dd089d57-54a1-4618-a8ad-275518f2ea57-01
Intern ID
:
2024-09-07
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
opgaven udbydes som offentligt udbud. Rammeaftalen er gældende for perioden 01.09.2024-31.08.2026 med option for yderligere 2 x 12 mdrs. forlængelse. Aftalen udløber under alle omstændigheder uden yderligere varsel senest 31.08.2028
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90410000
Bortskaffelse af spildevand,
90470000
Rensning af kloakledninger,
90513900
Bortskaffelse af slam,
90640000
Rensning og tømning af nedløbsbrønde,
90912000
Spuling af rørkonstruktioner,
90913000
Rengøring af tanke og reservoirer,
90913100
Rengøring af beholdere
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 500 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Bekendtgørelse om indgået kontrakt - EU-udbud Slamsugning og Driftsmæssig Spuling for Favrskov Spildevand A/S
Beskrivelse
:
Opgaven består i hovedtræk af tømning og spuling af tanke, ledninger, brønde på renseanlæg i forsyningsområdet og transport af opsamlet materiale herfra. Endvidere tømning og spuling af pumpestationer, sandfang, overløbsbygværker og bassiner samt transport af opsamlet materiale herfra. Herudover også spuling og slamsugning på ledningsnettet samt rodskæring Arbejdsopgaverne og det forventede omfang er nærmere beskrevet i bilag 2, Kravspecifikation/Arbejdsbeskrivelse, og skal leveres til de aftalte priser, jf. bilag 1, Tilbudsliste.Rammeaftalens forventede værdi: 3.400.000,00 dk.Rammeaftalens maksimale værdi: 3.700.000,00 dk
Intern ID
:
2024-09-07
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
90000000
Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
90410000
Bortskaffelse af spildevand,
90470000
Rensning af kloakledninger,
90513900
Bortskaffelse af slam,
90640000
Rensning og tømning af nedløbsbrønde,
90912000
Spuling af rørkonstruktioner,
90913000
Rengøring af tanke og reservoirer,
90913100
Rengøring af beholdere
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
5.1.5.
Værdi
Rammeaftalens maksimumværdi
:
3 500 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
LAVESTE PRIS
Beskrivelse
:
laveste pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
3 500 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
3 400 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
3 700 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
3 400 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Marius Pedersen A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
338169-2024
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Koncessionsværdi:
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
49979517
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
10/07/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
19/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
3 500 000,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
5 000 000,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Favrskov Spildevand A/S
Registreringsnummer
:
32939376
Postadresse
:
Torvegade 7
By
:
Hammel
Postnummer
:
8450
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Lotte Bonde
Telefon
:
40433165
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Marius Pedersen A/S
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Mellemstor virksomhed
Registreringsnummer
:
49979517
Postadresse
:
Ørbækvej 851
By
:
Ferritslev Fyn
Postnummer
:
5863
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Marius Pedersen A/S
Telefon
:
63909909
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
2d574c3b-abcf-448a-a94e-6e835205339f
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
04/11/2024
10:11:17 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
04/11/2024
14:57:14 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
674620-2024
EUT-S-nummer
:
216/2024
Offentliggørelsesdato
:
06/11/2024