1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Tvis Trekantområdets Varmetransmissionsselskab I/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Pumpeindkøb
Beskrivelse
:
Nærværende udbud omfatter indkøb af i alt 12 pumpeenheder fordelt på tre af TVIS’ eksisterende pumpestationer, der skal ombygges. TVIS’ transmissionsnet består af en hovedstrækning mellem Kolding og Vejle, med afgreninger mod Middelfart, Kolding vest og Vejle Vest. Nærværende udbud omhandler tre af de fem pumpestationer på hovedstrækningen. En pumpeenhed består af følgende elementer: pumpe, motor og kobling, samlet på en fælles ramme, samt frekvensomformer. Indkøbet omfatter levering, idriftsættelse og servicering af pumpeenhederne, samt levering af reservedele til de indkøbte 12 pumpeenheder. Pumpeaggregaterne skal være horisontale endsuction pumper med asynkrone motorer og skal fungere i TVIS' transmissionsnet med designspecifikationer 25 bar og 120°C, hvor designtryk og temperatur kan forekomme samtidigt. Indkøbet er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren
:
b0c173f1-e821-4cb0-b89a-f36de73ebc6d
Tidligere bekendtgørelse
:
386880-2024
Intern ID
:
TVIS-RAP
Udbudsprocedure
:
Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et "begrænset udbud" i henhold til Forsyningsvirksomhedsdirektivets art. 46.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
42000000
Industrimaskiner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42110000
Turbiner og motorer,
42120000
Pumper og kompressorer,
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester,
50500000
Reparation og vedligeholdelse af pumper, ventiler, haner, metalbeholdere og maskiner,
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel),
51500000
Installation af maskiner og udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Tonne Kjærsvej 11
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
20 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
20 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
I medfør af udbudslovens § 134 a skal ordregiver udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. ordregiver vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. Ordregiver skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling af kontrakter til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds eller underleverandørs leverancer tegner sig for mere end 10 % af kontraktens værdi. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer, at de ikke befinder sig i en situation omfattet af Forordningens artikel 5k. I den forbindelse kan ordregiver anmode ansøgere eller tilbudsgivere om at underskrive den til udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring vedrørende fraværet af denne tilknytning.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Pumpeindkøb
Beskrivelse
:
Nærværende udbud omfatter indkøb af i alt 12 pumpeenheder fordelt på tre af TVIS’ eksisterende pumpestationer, der skal ombygges. TVIS’ transmissionsnet består af en hovedstrækning mellem Kolding og Vejle, med afgreninger mod Middelfart, Kolding vest og Vejle Vest. Nærværende udbud omhandler tre af de fem pumpestationer på hovedstrækningen. En pumpeenhed består af følgende elementer: pumpe, motor og kobling, samlet på en fælles ramme, samt frekvensomformer. Indkøbet omfatter levering, idriftsættelse og servicering af pumpeenhederne, samt levering af reservedele til de indkøbte 12 pumpeenheder. Pumpeaggregaterne skal være horisontale endsuction pumper med asynkrone motorer og skal fungere i TVIS' transmissionsnet med designspecifikationer 25 bar og 120°C, hvor designtryk og temperatur kan forekomme samtidigt. Indkøbet er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
Intern ID
:
TVIS-RAP
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
42000000
Industrimaskiner
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
42110000
Turbiner og motorer,
42120000
Pumper og kompressorer,
50000000
Reparations- og vedligeholdelsestjenester,
50500000
Reparation og vedligeholdelse af pumper, ventiler, haner, metalbeholdere og maskiner,
51000000
Installationstjenester (undtagen programmel),
51500000
Installation af maskiner og udstyr
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Ingen
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Tonne Kjærsvej 11
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
10/10/2024
Varighed
:
3
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
20 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Det er ordregivers vurdering, at realiseringen af den udbudte opgave vil ske mest hensigtsmæssigt i én samlet kontrakt af hensyn til projektets tekniske grænseflader. Desuden vurderes kontraktformen at forenkle de forbundne koordinerings- og ansvarsforhold, hvilket samlet set skønnes at minimere ordregivers transaktionsomkostninger og -risici. Yderligere opdeling af den udbudte kontrakt er derfor fravalgt.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Omkostninger
Navn
:
Totaløkonomi
Beskrivelse
:
Totaløkonomi
Vægtning (procentdel, præcis)
:
50
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet og teknisk løsning
Beskrivelse
:
Kvalitet og teknisk løsning
Vægtning (procentdel, præcis)
:
30
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Leveringstid
Beskrivelse
:
Leveringstid
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
QHSE
Beskrivelse
:
QHSE
Vægtning (procentdel, præcis)
:
10
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: * Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: (1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. (2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. (3) seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. (4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Tvis Trekantområdets Varmetransmissionsselskab I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Publications Office of the European Union
6.
Resultater
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
20 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
20 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Grønbech & Sønner A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Tilbud fra Grønbech & Sønner A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Værdien af tilbuddet
:
11 188 769,00
DKK
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Rammeaftale
Titel
:
Rammeaftale med Grønbech & Sønner A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
03/10/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
15/10/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Østjylland
(
DK042
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Tvis Trekantområdets Varmetransmissionsselskab I/S
Registreringsnummer
:
13348545
Postadresse
:
Tonne Kjærsvej 11
By
:
Fredericia
Postnummer
:
7000
Landsdel (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Esther Nygaard
Telefon
:
+45 5161 3982
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Grønbech & Sønner A/S
Registreringsnummer
:
12069502
Postadresse
:
Tonne Kjærsvej 11
By
:
Skovlunde
Postnummer
:
2740
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Grønbech & Sønner A/S
Telefon
:
+45 3326 6300
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn
:
Publications Office of the European Union
Registreringsnummer
:
PUBL
By
:
Luxembourg
Postnummer
:
2417
Landsdel (NUTS)
:
Luxembourg
(
LU000
)
Land
:
Luxembourg
Telefon
:
+352 29291
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
d356b436-20ea-4350-ab07-c7cdd0cbfaad
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
25/10/2024
08:42:04 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
652225-2024
EUT-S-nummer
:
210/2024
Offentliggørelsesdato
:
28/10/2024