23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
07.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Miljøstyrelsen

Administration af ringmærkning af fugle


Miljøstyrelsen

602959-2024 - Resultater
Danmark – Indsamling og bearbejdning af data – Administration af ringmærkning af fugle
OJ S 195/2024 07/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Miljøstyrelsen
E-mail eea@mst.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Miljøbeskyttelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Administration af ringmærkning af fugle
Beskrivelse Formålet med opgaven i udbuddet, er at sikre det administrative grundlag for ringmærkning af fugle i Danmark. Ringmærkning af fugle tilvejebringer en grundlæggende biologisk viden om de danske fugles forekomst, spredning, trækforhold og demografi. Ringmærkning giver mulighed for at forstå årsagerne til eventuelle ændringer. Data fra ringmærkning udgør en vigtig del af grundlaget for rådgivning og myndighedsbetjening i forbindelse med forvaltning af fugle i Danmark.Udbuddet omfatter kun ringmærkning med metalringe.Leverandøren skal videreføre administrationen af ringmærkningen og sikre administration af ringmærkningslicenser, indkøb og administration af ringe, indsamling og registrering af mærknings- og genfundsdata samt dataudleveringer. Leverandøren skal desuden rekruttere og vedligeholde et netværk af frivillige ringmærkere, samt sikre oplæring og certificering af ringmærkere. Leverandøren besvarer ligeledes henvendelser fra f.eks. borgere vedrørende ringmærkning og ringmærkede fugle.
Identifikator for proceduren 87e9575c-56ff-4b2e-ba13-9c4f2401da7c
Tidligere bekendtgørelse : 05d4e59f-2c76-4422-9a4f-89dc32be8585-01
Intern ID 2024-40428
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud efter udbudsloven.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90700000   Tjenester på miljøområdet, 90721000   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da der er tale om en konkret sammenhængende, faglig opgave. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Administration af ringmærkning af fugle
Beskrivelse : Formålet med opgaven i udbuddet, er at sikre det administrative grundlag for ringmærkning af fugle i Danmark. Ringmærkning af fugle tilvejebringer en grundlæggende biologisk viden om de danske fugles forekomst, spredning, trækforhold og demografi. Ringmærkning giver mulighed for at forstå årsagerne til eventuelle ændringer. Data fra ringmærkning udgør en vigtig del af grundlaget for rådgivning og myndighedsbetjening i forbindelse med forvaltning af fugle i Danmark.Udbuddet omfatter kun ringmærkning med metalringe.Leverandøren skal videreføre administrationen af ringmærkningen og sikre administration af ringmærkningslicenser, indkøb og administration af ringe, indsamling og registrering af mærknings- og genfundsdata samt dataudleveringer. Leverandøren skal desuden rekruttere og vedligeholde et netværk af frivillige ringmærkere, samt sikre oplæring og certificering af ringmærkere. Leverandøren besvarer ligeledes henvendelser fra f.eks. borgere vedrørende ringmærkning og ringmærkede fugle.
Intern ID : 2024-40428
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 90700000   Tjenester på miljøområdet, 90721000   Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med to gange et år på uændrede vilkår.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2, da der er tale om en konkret sammenhængende, faglig opgave. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Netværk af frivillige ringmærkere
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet Netværk af frivillige ringmærkere anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 1-5 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet Netværk af frivillige ringmærkere evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Tilbuddet skal indeholde en beskrivelse af; Hvordan et netværk af frivillige ringmærkere etableres Hvordan leverandøren vil motivere de frivillige Hvordan vedligeholdes og evt. udvides netværket Det vægter positivt i evalueringen, at der lægges vægt på samarbejde med de frivillige, samt at der afholdes fysiske arrangementer hvor de frivillige kan mødes. Ligeledes vægter det positivet hvis beskrivelsen indeholder et forslag til hvilke, samt omfanget af, initiativer leverandøren forventer at afholde for de frivillige på årsbasis.
Vægtning (procentdel, præcis) : 35

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kompetenceudvikling og kvalitetssikring af kompetencer hos frivillige
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet Kompetenceudvikling og kvalitetssikring af kompetencer hos frivillige anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 1-5 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet Kapacitetsopbygning og kvalitetssikring af frivillige evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala Tilbuddet skal indeholde en beskrivelse af hvordan der sikres relevant uddannelse af ringmærkere samt hvordan tilbudsgiveren vil sikre at de frivilliges kompetencer svarer til deres certificeringsniveau. Det vægtes positivt i evalueringen, at det fremgår hvilket typer af kompetenceudvikling der benyttes, fx e-learning, fysiske kurser eller andet, samt hvordan det vurderes om en frivillige er kvalificeret til at opnå licens til ringmærkning. Ligeledes vægtes det positivet hvis der kan fremligges standarter for hvornår et medlem har vist sig kompetent til opkvalificering.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Dataindsamling
Beskrivelse : Til brug for ordregivers evaluering i forhold til underkriteriet Dataindsamling anvendes en model, der udmønter evalueringen i ét point. Der gives således et point fra 1-5 på ovennævnte skala. Hvad angår underkriteriet Dataindsamling evalueres tilbud i forhold til en absolut standard, jf. ovennævnte skala. Tilbuddet skal indeholde en beskrivelse af systemunderstøttelse der sikrer dataindsamling i forhold til: Indberetning af genfund Indberetning af ringmærkninger Licensstyring Kvalitetssikring af data inden indtastning i EUring databasen Det vægtes positivt i evalueringen hvis beskrivelsen indeholder en tegning af dataflow eller en grundig beskrivelse af dataflow og arbejdsgange. Standardiserede procedurer i forbindelse med dataindsamling og kvalitetssikring vurderes ligeledes positivt.
Vægtning (procentdel, præcis) : 35
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Miljøstyrelsen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Miljøstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Miljøstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen Miljøstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Miljøstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 704 690,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Københavns Universitet, Statens Naturhistoriske Museum
Tilbud
Tilbud – Identifikator 1
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 704 690,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 1
Titel KONTRAKT VEDRØRENDE ADMINISTRATION AF RINGMÆRKNING AF FUGLE I DANMARK
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 05/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 18/09/2024
Organisation, der underskriver kontrakten Miljøstyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Miljøstyrelsen
Registreringsnummer : 25798376
Postadresse : Tolderlundsvej 5    
By : Odense C
Postnummer : 5000
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Enhed : Ejgil Andersen
E-mail : eea@mst.dk
Telefon : +45 72544000
Internetadresse : https://www.mst.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Fax : +45 33307799
Internetadresse : http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Fax : +45 41715100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Københavns Universitet, Statens Naturhistoriske Museum
Registreringsnummer : 29979812
Postadresse : Øster Voldgade 5-7    
By : København K
Postnummer : 1350
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Københavns Universitet, Statens Naturhistoriske Museum
E-mail : snm@snm.dk
Telefon : +45 35322222
Internetadresse : https://snm.dk/da
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 67445518-7e3e-42c4-b280-1a9f7bb3ebe7   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 03/10/2024   11:49:28 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 03/10/2024   13:32:53 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 602959-2024
EUT-S-nummer : 195/2024
Offentliggørelsesdato : 07/10/2024

Send til en kollega

0.063