23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.03.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S

Udbud af indsamling af dagrenovation i Gribskov Kommune


Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S

169831-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse – Udbud af indsamling af dagrenovation i Gribskov Kommune
OJ S 58/2024 21/03/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel : Udbud af indsamling af dagrenovation i Gribskov Kommune
Beskrivelse : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S varetager affaldsindsamlingen i Gribskov Kommune. På den baggrund ønsker Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S at indgå kontrakt om varetagelsen af affaldsindsamlingen. Kontrakten er udbudt i to delkontrakter; en delkontrakt A, der omfatter Gribskov Øst svarende til ca. 55 % af den samlede volumen affaldsindsamling, og en delkontrakt B, der omfatter Gribskov Vest svarende til ca. 45 % af den samlede volumen affaldsindsamling. Nærmere om den geografiske opdeling, herunder et kort der visuelt illustrerer den geografiske opdeling, fremgår af udbudsmaterialet. Begge delkontrakter omfatter indsamling af affald fra alle ejendomme i Gribskov Kommune, dvs. helårs- og fritidsboliger samt kommunale institutioner og småt erhverv, som er omfattet af de til enhver tid gældende regulativer for husholdnings- og erhvervsaffald (institutioner). Delkontrakterne omfatter ikke større erhverv. Det er de faktiske mængder affald, der genereres, der skal indsamles. Denne mængde kan ændre sig i takt med ændringer i antal boliger, institutioner, små erhverv mv. samt forbrugsmønstre hos disse. Renovatøren afregnes efter enhedspriserne angivet i tilbudslisten. De affaldsmængder, der er angivet i udbudsmaterialet med tilhørende bilag, herunder tilbudslisten, er de forventede og estimerede affaldsmængder, der anvendes til brug for tilbudsevalueringen. Tilbudsgiver kan give tilbud på enten delkontrakt A - Gribskov Øst eller delkontrakt B - Gribskov Vest, ligesom tilbudsgiver kan afgive tilbud på både delkontrakt A - Gribskov Øst og delkontrakt B - Gribskov Vest. I så fald gives tilbudsgiver mulighed for at tilbyde en rabatsats, hvis tilbudsgiver tildeles både delkontrakt A - Gribskov Øst og delkontrakt B - Gribskov Vest. Hver delkontrakt indgås for en 8-årig periode med mulighed for forlængelse i yderligere 2 x 12 måneder. Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår. Kontraktstart for begge delkontrakter forventes at være 1. september 2025. De krav, der stilles til affaldsindsamlingen, og de ydelser, der skal udføres i henhold til delkontrakterne, er nærmere beskrevet i kravsspecifikationen, der er vedlagt som en del af udbudsmaterialet. Yderligere henvises til Gribskov Kommunes regulativer for hhv. husholdnings- og erhvervsaffald, der ligeledes indgår som en del af det samlede udbudsmateriale. www.udbuddet.dk er den elektroniske platform, der anvendes til gennemførelsen af udbuddet. Ansøger/tilbudsgiver skal derfor oprettes som licenshaver hos www.udbuddet.dk for at kunne deltage i udbuddet. Oprettelsen kan ske uden omkostning. Spørgsmål vedrørende www.udbuddet.dk skal stilles direkte til www.udbuddet.dk via supportfunktionen, der kan træffes via telefon +45 7022 7007.
Identifikator for proceduren : 5245dca7-c933-45b0-af6f-9d946b0a0638
Type af procedure : Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure : nej
Hovedpunkterne i proceduren : Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling i henhold til udbudslovens §§ 61-66 (Lov nr. 1564 af 15. december 2015). Baggrunden herfor er, at Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S har vurderet, at delkontrakterne på grund af disses kompleksitet, disses risici samt de særlige omstændigheder, som delkontrakterne skal udføres under, ikke kan tildeles uden forudgående forhandling. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S forbeholder sig ret til at tildele delkontrakterne på baggrund af de indledende tilbud. Tilbudsgiver kan derfor ikke forvente eller kræve, at der vil blive gennemført forhandlinger. Efter tilbudsfristens udløb vil Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S vurdere, om det er hensigtsmæssigt at afholde individuelle forhandlingsmøder med tilbudsgiverne. Afholdes forhandlingerne, vil disse forventeligt blive afholdt 4. og 7. juni 2024 og forventes at have en varighed på 1 - 1 1/2 time. Forhandlingsmøderne vil blive foregå på dansk og vil blive afholdt på Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S' lokation.
2.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering   ( cpv ): 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90511000   Indsamling af affald, 90511200   Indsamling af husholdningsaffald, 90511400   Indsamling af papir
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Affaldsindsamlingen for både delkontrakt A - Gribskov Øst og delkontrakt B - Gribskov Vest skal ske i Gribskov Kommune.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 350 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger : Ansøger skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de angivne udelukkelsesgrunde ved at udfylde ESPD’ets Del III A-B (”Obligatoriske udelukkelsesgrunde”) og Del III, afsnit C (”Frivillige udelukkelsesgrunde”): Del III: (alle punkter): A: Grunde vedrørende straffedomme B: Grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger C: Grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger. Bemærk: Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 134a-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til delkontrakterne, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6), blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til delkontrakterne, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Dokumentation: Ansøgerne skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen, fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder), som dokumentation for at ansøger ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S vil acceptere serviceattester udstedt efter 1. marts 2024. Serviceattesten vil blive afkrævet de virksomheder, som prækvalificeres, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S yder ikke vederlag for ansøgers/tilbudsgivers deltagelse i udbudsprocessen.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud : 2
Betingelser for kontrakten :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver : 2
2.1.6.
Grunde til udelukkelse :
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt : LOT-0001
Titel : Delkontrakt A - Gribskov Øst
Beskrivelse : Delkontrakt A - Gribskov Øst svarer til ca. 55 % af den samlede volumen affaldsindsamling og omfatter indsamling af affald fra alle ejendomme i Gribskov Kommune, dvs. helårs- og fritidsboliger samt kommunale institutioner og småt erhverv, som er omfattet af de til enhver tid gældende regulativer for husholdnings- og erhvervsaffald (institutioner). Delkontrakt A omfatter ikke større erhverv.
Intern identifikator : Delkontrakt A - Gribskov Øst
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering   ( cpv ): 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90511000   Indsamling af affald, 90511200   Indsamling af husholdningsaffald, 90511400   Indsamling af papir
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne : Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S har ret til at bestille visse tilkøbsydelser hos renovatøren. Tilkøbsydelserne er optioner, som Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S har mulighed for at tilkøbe enkeltvist. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S kan derfor frit vælge, hvilke tilkøbsydelser Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S ønsker at gøre brug af. Tilkøbsydelserne omfatter bl.a. ekstra rekvireret tømning, uddeling af informationsmateriale, reparation af affaldsbeholdere og vaske af affaldsbeholdere. Nærmere oplysning om de mulige tilkøbsydelser fremgår af udbudsmaterialet, herunder særligt tilbudslisten.
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Affaldsindsamlingen skal ske i Gribskov Kommune. Det geografiske område omfattet af Gribskov Øst, herunder et kort der visuelt illustrerer dette, fremgår af udbudsmaterialet.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Delkontrakt A - Gibskov Øst kan forlænges i 2 x 12 måneder. Forlængelse sker i givet fald på uændrede vilkår.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 192 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives : Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Ansøger skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de angivne udelukkelsesgrunde ved at udfylde ESPD’ets Del III A-B (”Obligatoriske udelukkelsesgrunde”) og Del III, afsnit C (”Frivillige udelukkelsesgrunde”): Del III: (alle punkter): A: Grunde vedrørende straffedomme B: Grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger C: Grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger. Bemærk: Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 134a-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til delkontrakterne, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6), blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til delkontrakterne, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Dokumentation: Ansøgerne skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen, fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder), som dokumentation for at ansøger ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S vil acceptere serviceattester udstedt efter 1. marts 2024. Serviceattesten vil blive afkrævet de virksomheder, som prækvalificeres, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S yder ikke vederlag for ansøgers/tilbudsgivers deltagelse i udbudsprocessen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Økonomiske nøgletal
Beskrivelse : Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav: - En årsomsætning på minimum 10 mio. kr. i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår, - En positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår, og - En positiv soliditetsgrad i det seneste afsluttede regnskabsår - En erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 mio. kr. pr. år. Ansøger skal således i ESPD'et give oplysninger om følgende: - Ansøgers årsomsætning i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår, - Ansøgers egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår, - Ansøgers soliditetsgrad i det seneste afsluttede regnskabsår, og - Ansøgers dækningssum pr. år for ansøgers erhvervs- og produktansvarsforsikring. Med "afsluttede regnskabsår" menes regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab. Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (fx støttevirksomhed) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. Hvis en ansøger beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for ansøgers forpligtelser under delkontrakten. Dokumentation: Ansøgerne skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen, fremsende de seneste revisorgodkendte årsregnskaber eller en tilsvarende revisorerklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (CVR.dk eller ansøgers/tilbudsgivers egen hjemmeside), ligesom ansøgerne på anmodning skal fremsende en ledelses- eller revisorerklæring om, at der ikke siden seneste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse : Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav: - Ansøger skal inden for de seneste tre år (regnet fra fristen for ansøgning) have udført mindst én (1) tilsvarende opgave. Med "tilsvarende opgaver" forstås indsamling af kildesorteret dagligt husholdningsaffald i et sammenhængende geografisk område. Ved "sammenhængende geografisk område" forstås en kommune eller lignende geografisk område. Referencerne bør indeholde: En redegørelse for af opgaven, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejdet/opgaven samt kontaktoplysninger på en kontaktperson. Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx støttevirksomhed) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. Ansøger opfordres til maksimalt at anføre 5 referencer. Angivelse af mere end 5 referencer vil ikke medføre, at ansøgningen betragtes som ukonditionsmæssig. Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, anses af Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske og faglige kapacitet. Hvis der modtages ansøgninger fra flere end 3-5 egnede virksomheder for hver delkontrakt, vil Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S for hver delkontrakt udvælge de 3-5 virksomheder, der af Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S vurderes som værende de bedst egnede virksomheder til at levere den udbudte opgave. Med "de bedst egnede virksomheder" forstås de 3-5 virksomheder, som via referencerne har: 1. Mest relevant erfaring med tilsvarende opgaver. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S vil foretage en samlet vurdering af ansøgers referencer, idet Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S ved udvælgelsen for hver delkontrakt vil prioritere, at mindst 1 af de 3-5 virksomheder, der udvælges, består af mellemsmå og små virksomheder, hvis ansøgerfeltet giver mulighed herfor. Til brug for udvælgelsen skal ansøger udfylde ESPD'et, afsnit V. Ansøger kan for så vidt angår ovenstående pkt. 1 henvise til de oplysninger, som er afgivet til brug for vurderingen af mindstekravenes opfyldelse.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 5
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de oprindelige tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved evalueringen af underkriteriet "Pris" vil Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S lægge vægt på den samlede evalueringstekniske tilbudssum ekskl. moms, som fremgår af tilbudslistens forside. Den samlede evalueringstekniske tilbudssum beregnes på baggrund af følgende samlede delpriser, der hver vægter forskelligt (vægtning anført i parentes): - Pris for Rullecontainere, indsamling (60 %) - Pris for Delvist nedgravede og nedgravede affaldsløsninger (20 %) - Pris for Option – indsamling af andre størrelser (10 %) - Pris for Option – serviceydelser (10 %). Til brug for evalueringen af tilbuddet i forhold til underkriteriet "Pris" skal tilbudsgiver udfylde og underskrive den tilbudsliste, som indgår i udbudsmaterialet. Det er de blå felter i tilbudslisten, der skal udfyldes. Alle priser i tilbudslisten skal angives i DKK ekskl. moms.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Underkriteriet "Kvalitet" knytter sig til tilbudsgivers besvarelse af følgende fire tilbudsbesvarelser: 1. Driftssikkerhed, herunder kapacitet ved nedbrud 2. Kundeservicefunktion, herunder håndtering af borgerhenvendelser 3. Organisering af arbejdet 4. Mandskab, herunder uddannelse af medarbejdere. Der foretages en samlet evaluering af de fire tilbudsbesvarelser. Det betyder, at der gives et samlet point for tilbudsgivers besvarelse af de fire tilbudsbesvarelser. Ved evalueringen af tilbudsbesvarelsen for "Driftssikkerhed, herunder kapacitet ved nedbrud" vil der blive lagt vægt på, at: - Tilbudsgiver anvender indsamlingsmateriel til udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten, der sikrer Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S driftssikkerhed - Tilbudsgivers indsamlingsmateriel er udstyret med udstyr, der sikrer manøvrering på vanskelige tilkørselsveje, kørsel på vanskelige køreunderlag, imødegåelse af farlige situationer samt person- og/eller materielskade - Tilbudsgiver har konkrete tiltag og procedurer, som forebygger, sikrer og afhjælper nedbrud af det indsamlingsmateriel, der anvendes til udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten - Tilbudsgiver til enhver tid har reserveindsamlingsmateriel, der alene er til rådighed for Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S for udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten Ved evalueringen af tilbudsbesvarelsen for "Kundeservicefunktion, herunder håndtering af borgerhenvendelser" vil der blive lagt vægt på, at: - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer, at tilbudsgiver kan varetage kundeservicefunktionen i overensstemmelse med de krav, der følger af kravsspecifikationen, herunder særligt kravet om at 80 % af alle opkald skal besvares, samt at alle e-mailhenvendelser skal besvares inden for 3 hverdage - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer, at tilbudsgiver kan varetage kundeservicefunktionen i spidsbelastningssituationer, fx i tilfælde af særlige vejrligssituationer (ekstraordinært snefald, snestorm el.lign.) - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer, at der er konsekvent fokus på at sikre, at der udvises god kundeservice over for borgerne i form af en god tone, positiv attitude og imødekommenhed - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, der sikrer, at tilbudsgiver drager erfaring af fejl, herunder fejl i forhold til klager fra borgerne. Ved evalueringen af tilbudsbesvarelsen for "Organisering af arbejdet" vil der blive lagt vægt på, at: - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer, at tilbudsgivers medarbejdere, der skal udføre ydelserne i henhold til delkontrakten, har kendskab til og løbende opdateres om Gribskov Forsyning A/S' affaldsordninger, kravsspecifikation og ruter - Tilbudsgiver har konkrete organisatoriske tiltag, som sikrer, at antallet af fejl i udførelsen af ydelserne i henhold til delkontakten minimeres. Ved evalueringen af tilbudsbesvarelsen for "Mandskab, herunder uddannelse af medarbejdere" vil der blive lagt vægt på, at: - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer god medarbejdertrivsel, så fastholdelse og lavt sygefravær sikres - Tilbudsgiver har en konkret plan for håndtering af sygefravær blandt medarbejderne, så det sikres, at de medarbejdere, der vikarierer, har kendskab til og viden om de krav, der stilles til udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten - Tilbudsgiver har et veldefineret program for uddannelse af tilbudsgivers medarbejdere, som også omfatter et introduktionsprogram, så det sikres, at udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten har høj kvalitet, herunder at der er et særligt fokus på kundeservice, den gode dialog med borgerne og ledelse - Tilbudsgiver i løbet af delkontraktens løbetid har et kontinuerligt fokus på videre- og efteruddannelse af tilbudsgivers medarbejdere - Tilbudsgiver i løbet af delkontraktens løbetid har et konsekvent fokus på køreteknisk træning af tilbudsgivers medarbejdere, så der er et kontinuerligt fokus på medarbejdernes køreevner, herunder at den køretekniske træning er relevant i forhold til udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten - Tilbudsgiver har en konkret plan, så det sikres, at alle medarbejdere modtager uddannelse og efteruddannelse.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på : dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at indgive tilbud : 26/04/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 22/04/2024   09:00:00 (UTC+2)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Delkontrakt A - Gribskov Øst indeholder bods- og bonusbestemmelser, der er nærmere beskrevet i kravsspecifikationen, der er vedlagt udbudsmaterialet. Delkontrakt A - Gribskov Øst er uopsigelig for renovatøren.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Tilbudsfristen for det indledende tilbud er 24. maj 2024 kl. 09.00. Det er Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S' forventning, at indkaldelse til forhandling vil ske 31. maj 2024, således at forhandlingerne kan finde sted 4. og 7. juni 2024. Herefter er det forventningen, at tilbudsfristen for det endelige tilbud er den 21. juni 2024 kl. 09.00, således at der kan ske underretning om tildelingsbeslutning den 5. juli 2024 med kontraktindgåelse medio juli 2024. Inden for udbudslovens rammer forbeholder Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S sig at ændre på tidsplanen. Tidsplanen er således alene et udtryk for Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S' forventede gennemførelse af udbudsprocessen. I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
Organisation, der behandler tilbud : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
5.1.
Delkontrakt : LOT-0002
Titel : Delkontrakt B - Gribskov Vest
Beskrivelse : Delkontrakt B - Gribskov Vest svarer til ca. 45 % af den samlede volumen affaldsindsamling og omfatter indsamling af affald fra alle ejendomme i Gribskov Kommune, dvs. helårs- og fritidsboliger samt kommunale institutioner og småt erhverv, som er omfattet af de til enhver tid gældende regulativer for husholdnings- og erhvervsaffald (institutioner). Delkontrakt B omfatter ikke større erhverv.
Intern identifikator : Delkontrakt B - Gribskov Vest
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 90000000   Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Yderligere klassificering   ( cpv ): 90500000   Tjenesteydelser i forbindelse med affald, 90511000   Indsamling af affald, 90511200   Indsamling af husholdningsaffald, 90511400   Indsamling af papir
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne : Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S har ret til at bestille visse tilkøbsydelser hos renovatøren. Tilkøbsydelserne er optioner, som Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S har mulighed for at tilkøbe enkeltvist. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S kan derfor frit vælge, hvilke tilkøbsydelser Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S ønsker at gøre brug af. Tilkøbsydelserne omfatter bl.a. ekstra rekvireret tømning, uddeling af informationsmateriale, reparation af affaldsbeholdere og vaske af affaldsbeholdere. Nærmere oplysning om de mulige tilkøbsydelser fremgår af udbudsmaterialet, herunder særligt tilbudslisten.
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Affaldsindsamlingen skal ske i Gribskov Kommune. Det geografiske område omfattet af Gribskov Vest, herunder et kort der visuelt illustrerer dette, fremgår af udbudsmaterialet.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed : 8   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Delkontrakt B - Gibskov Vest kan forlænges i 2 x 12 måneder. Forlængelse sker i givet fald på uændrede vilkår.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms : 157 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives : Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Ansøger skal bekræfte, at denne ikke er omfattet af de angivne udelukkelsesgrunde ved at udfylde ESPD’ets Del III A-B (”Obligatoriske udelukkelsesgrunde”) og Del III, afsnit C (”Frivillige udelukkelsesgrunde”): Del III: (alle punkter): A: Grunde vedrørende straffedomme B: Grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger C: Grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger. Bemærk: Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 134a-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til delkontrakterne, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6), blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til delkontrakterne, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Dokumentation: Ansøgerne skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen, fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder), som dokumentation for at ansøger ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S vil acceptere serviceattester udstedt efter 1. marts 2024. Serviceattesten vil blive afkrævet de virksomheder, som prækvalificeres, jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S yder ikke vederlag for ansøgers/tilbudsgivers deltagelse i udbudsprocessen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type : Økonomisk og finansiel formåen
Navn : Økonomiske nøgletal
Beskrivelse : Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav: - En årsomsætning på minimum 10 mio. kr. i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår, - En positiv egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår, og - En positiv soliditetsgrad i det seneste afsluttede regnskabsår - En erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på minimum 10 mio. kr. pr. år. Ansøger skal således i ESPD'et give oplysninger om følgende: - Ansøgers årsomsætning i hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår, - Ansøgers egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår, - Ansøgers soliditetsgrad i det seneste afsluttede regnskabsår, og - Ansøgers dækningssum pr. år for ansøgers erhvervs- og produktansvarsforsikring. Med "afsluttede regnskabsår" menes regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab. Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (fx støttevirksomhed) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. Hvis en ansøger beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for ansøgers forpligtelser under delkontrakten. Dokumentation: Ansøgerne skal på anmodning, dvs. ikke som en del af ansøgningen, fremsende de seneste revisorgodkendte årsregnskaber eller en tilsvarende revisorerklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (CVR.dk eller ansøgers/tilbudsgivers egen hjemmeside), ligesom ansøgerne på anmodning skal fremsende en ledelses- eller revisorerklæring om, at der ikke siden seneste regnskabsaflæggelse er sket væsentlige ændringer i ansøgers økonomiske situation.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt

Kriterium :
Type : Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium : Ikke anvendt

Kriterium :
Type : Teknisk og faglig formåen
Navn : Teknisk og faglig formåen
Beskrivelse : Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav: - Ansøger skal inden for de seneste tre år (regnet fra fristen for ansøgning) have udført mindst én (1) tilsvarende opgave. Med "tilsvarende opgaver" forstås indsamling af kildesorteret dagligt husholdningsaffald i et sammenhængende geografisk område. Ved "sammenhængende geografisk område" forstås en kommune eller lignende geografisk område. Referencerne bør indeholde: En redegørelse for af opgaven, beløb, tidspunkt for udførelsen (dato) og modtager af arbejdet/opgaven samt kontaktoplysninger på en kontaktperson. Er ansøger et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer ansøger sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx støttevirksomhed) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen. For ansøgere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder desuden, at ansøger som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for ansøgeren. Ansøger opfordres til maksimalt at anføre 5 referencer. Angivelse af mere end 5 referencer vil ikke medføre, at ansøgningen betragtes som ukonditionsmæssig. Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, anses af Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S for at være den endelige dokumentation for ansøgers tekniske og faglige kapacitet. Hvis der modtages ansøgninger fra flere end 3-5 egnede virksomheder for hver delkontrakt, vil Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S for hver delkontrakt udvælge de 3-5 virksomheder, der af Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S vurderes som værende de bedst egnede virksomheder til at levere den udbudte opgave. Med "de bedst egnede virksomheder" forstås de 3-5 virksomheder, som via referencerne har: 1. Mest relevant erfaring med tilsvarende opgaver. Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S vil foretage en samlet vurdering af ansøgers referencer, idet Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S ved udvælgelsen for hver delkontrakt vil prioritere, at mindst 1 af de 3-5 virksomheder, der udvælges, består af mellemsmå og små virksomheder, hvis ansøgerfeltet giver mulighed herfor. Til brug for udvælgelsen skal ansøger udfylde ESPD'et, afsnit V. Ansøger kan for så vidt angår ovenstående pkt. 1 henvise til de oplysninger, som er afgivet til brug for vurderingen af mindstekravenes opfyldelse.
Anvendelse af dette kriterium : Anvendt
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren : 5
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de oprindelige tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved evalueringen af underkriteriet "Pris" vil Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S lægge vægt på den samlede evalueringstekniske tilbudssum ekskl. moms, som fremgår af tilbudslistens forside. Den samlede evalueringstekniske tilbudssum beregnes på baggrund af følgende samlede delpriser, der hver vægter forskelligt (vægtning anført i parentes): - Pris for Rullecontainere, indsamling (60 %) - Pris for Delvist nedgravede og nedgravede affaldsløsninger (20 %) - Pris for Option – indsamling af andre størrelser (10 %) - Pris for Option – serviceydelser (10 %). Til brug for evalueringen af tilbuddet i forhold til underkriteriet "Pris" skal tilbudsgiver udfylde og underskrive den tilbudsliste, som indgår i udbudsmaterialet. Det er de blå felter i tilbudslisten, der skal udfyldes. Alle priser i tilbudslisten skal angives i DKK ekskl. moms.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Underkriteriet "Kvalitet" knytter sig til tilbudsgivers besvarelse af følgende fire tilbudsbesvarelser: 1. Driftssikkerhed, herunder kapacitet ved nedbrud 2. Kundeservicefunktion, herunder håndtering af borgerhenvendelser 3. Organisering af arbejdet 4. Mandskab, herunder uddannelse af medarbejdere. Der foretages en samlet evaluering af de fire tilbudsbesvarelser. Det betyder, at der gives et samlet point for tilbudsgivers besvarelse af de fire tilbudsbesvarelser. Ved evalueringen af tilbudsbesvarelsen for "Driftssikkerhed, herunder kapacitet ved nedbrud" vil der blive lagt vægt på, at: - Tilbudsgiver anvender indsamlingsmateriel til udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten, der sikrer Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S driftssikkerhed - Tilbudsgivers indsamlingsmateriel er udstyret med udstyr, der sikrer manøvrering på vanskelige tilkørselsveje, kørsel på vanskelige køreunderlag, imødegåelse af farlige situationer samt person- og/eller materielskade - Tilbudsgiver har konkrete tiltag og procedurer, som forebygger, sikrer og afhjælper nedbrud af det indsamlingsmateriel, der anvendes til udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten - Tilbudsgiver til enhver tid har reserveindsamlingsmateriel, der alene er til rådighed for Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S for udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten Ved evalueringen af tilbudsbesvarelsen for "Kundeservicefunktion, herunder håndtering af borgerhenvendelser" vil der blive lagt vægt på, at: - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer, at tilbudsgiver kan varetage kundeservicefunktionen i overensstemmelse med de krav, der følger af kravsspecifikationen, herunder særligt kravet om at 80 % af alle opkald skal besvares, samt at alle e-mailhenvendelser skal besvares inden for 3 hverdage - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer, at tilbudsgiver kan varetage kundeservicefunktionen i spidsbelastningssituationer, fx i tilfælde af særlige vejrligssituationer (ekstraordinært snefald, snestorm el.lign.) - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer, at der er konsekvent fokus på at sikre, at der udvises god kundeservice over for borgerne i form af en god tone, positiv attitude og imødekommenhed - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, der sikrer, at tilbudsgiver drager erfaring af fejl, herunder fejl i forhold til klager fra borgerne. Ved evalueringen af tilbudsbesvarelsen for "Organisering af arbejdet" vil der blive lagt vægt på, at: - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer, at tilbudsgivers medarbejdere, der skal udføre ydelserne i henhold til delkontrakten, har kendskab til og løbende opdateres om Gribskov Forsyning A/S' affaldsordninger, kravsspecifikation og ruter - Tilbudsgiver har konkrete organisatoriske tiltag, som sikrer, at antallet af fejl i udførelsen af ydelserne i henhold til delkontakten minimeres. Ved evalueringen af tilbudsbesvarelsen for "Mandskab, herunder uddannelse af medarbejdere" vil der blive lagt vægt på, at: - Tilbudsgiver har konkrete tiltag, som sikrer god medarbejdertrivsel, så fastholdelse og lavt sygefravær sikres - Tilbudsgiver har en konkret plan for håndtering af sygefravær blandt medarbejderne, så det sikres, at de medarbejdere, der vikarierer, har kendskab til og viden om de krav, der stilles til udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten - Tilbudsgiver har et veldefineret program for uddannelse af tilbudsgivers medarbejdere, som også omfatter et introduktionsprogram, så det sikres, at udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten har høj kvalitet, herunder at der er et særligt fokus på kundeservice, den gode dialog med borgerne og ledelse - Tilbudsgiver i løbet af delkontraktens løbetid har et kontinuerligt fokus på videre- og efteruddannelse af tilbudsgivers medarbejdere - Tilbudsgiver i løbet af delkontraktens løbetid har et konsekvent fokus på køreteknisk træning af tilbudsgivers medarbejdere, så der er et kontinuerligt fokus på medarbejdernes køreevner, herunder at den køretekniske træning er relevant i forhold til udførelsen af ydelserne i henhold til delkontrakten - Tilbudsgiver har en konkret plan, så det sikres, at alle medarbejdere modtager uddannelse og efteruddannelse.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på : dansk
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at indgive tilbud : 26/04/2024
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på : dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 22/04/2024   09:00:00 (UTC+2)
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse : Delkontrakt B - Gribskov Vest indeholder bods- og bonusbestemmelser, der er nærmere beskrevet i kravsspecifikationen, der er vedlagt udbudsmaterialet. Delkontrakt B - Gribskov Vest er uopsigelig for renovatøren.
Der kræves en fortrolighedsaftale : nej
Elektronisk fakturering : Påkrævet
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Tilbudsfristen for det indledende tilbud er 24. maj 2024 kl. 09.00. Det er Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S' forventning, at indkaldelse til forhandling vil ske 31. maj 2024, således at forhandlingerne kan finde sted 4. og 7. juni 2024. Herefter er det forventningen, at tilbudsfristen for det endelige tilbud er den 21. juni 2024 kl. 09.00, således at der kan ske underretning om tildelingsbeslutning den 5. juli 2024 med kontraktindgåelse medio juli 2024. Inden for udbudslovens rammer forbeholder Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S sig at ændre på tidsplanen. Tidsplanen er således alene et udtryk for Gribskov Genbrug og Ressourcer A/S' forventede gennemførelse af udbudsprocessen. I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager : Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
Organisation, der behandler tilbud : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Gribskov Genbrug & Ressourcer A/S
Registreringsnummer : 43365452
Postadresse : Holtvej 18C    
By : Græsted
Postnummer : 3230
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Rikke Munk Rye Andersen
E-mail : rra@horten.dk
Telefon : 33344166
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 4ea71508-bf31-4e56-aab6-f2f9be95b58b   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 19/03/2024   15:49:45 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 19/03/2024   15:50:36 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 169831-2024
EUT-S-nummer : 58/2024
Offentliggørelsesdato : 21/03/2024

Send til en kollega

0.062