1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
DIN Forsyning A/S
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Vandrelaterede aktiviteter
1.1.
Køber
Officielt navn
:
DIN Forsyning Spildevand A/S
Den ordregivende enheds aktiviteter
:
Vandrelaterede aktiviteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Levering af Spuling, TV- og brøndinspektion
Beskrivelse
:
Rammeaftale der omfatter spuling, TV- og brøndinspektion i kloaksystem, herunder, spuling og TV-inspektion af hovedledninger og brøndstik, spuling og TV-inspektion af stikledninger (fra hovedledning), supplerende spuleopgaver, brøndinspektion og rapportering og opmåling af brønde og ledningsforløb som ikke er registreret på den udleverede kloakplan.
Identifikator for proceduren
:
e6e188f8-de7e-4b23-aa0f-8d519de090e7
Tidligere bekendtgørelse
:
9cdcb857-9d0d-4369-9c24-51ec47e3847b-01
Intern identifikator
:
S2023-02264S
Type af procedure
:
Åben
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
90491000
Undersøgelse af kloakledninger
Yderligere klassificering
(
cpv
):
90912000
Spuling af rørkonstruktioner
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ulvsundvej 1
By
:
Esbjerg N
Postnummer
:
6715
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
12 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de anførte udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra deltagelse og vil således ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale. Dette gælder dog ikke hvis Tilbudsgiver kan fremvise dokumentation for selvrenselse jf. Udbudslovens § 138. Den udbudte rammeaftale er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022. Den udbudte rammeaftale kan således ikke tildeles til en russisk virksomhed, en russisk kontrolleret virksomhed eller en virksomhed, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en russisk virksomhed eller en russisk kontrolleret virksomhed, jf. den nærmere afgrænsning i forordningens artikel 5k, stk. 1. Anvendelse af underleverandører og støtteenheder fra Rusland, eller forbindelse til Rusland, kan påvirke muligheden for tildeling af rammeaftalen, jf. forordningens artikel 5k, stk. 1 Ordregiver forbeholder sig ret til på et ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at indhente dokumentation for, at deltagere i udbudsprocessen ikke er omfattet af tildelingsforbuddet i ovenfor anførte forordning. Den anslåede omsætning på rammeaftalen er 8.000.000 kr. Den samlede maksimale værdi for hele rammeaftalens løbetid (inkl. optionsår) er fastlagt til den anslåede omsætning + 50% Dvs. den maksimale værdi af rammeaftalen er 12.000.000 kr. I beregningen af den maksimale værdi er der særligt taget højde for prisudvikling samt usikkerhed i forhold til, om behovet kan stige. Rammeaftalen kan ikke anvendes udover den fastlagte maksimalværdi, og hverken Ordregiver eller Leverandøren kan således påberåbe sig anvendelsen af rammeaftalen udover maksimalværdien. De til enhver tid eksisterende selskaber, som er registreret under DIN Forsyning A/S, har efter nærværende udbud muligheden for at benytte aftalen på de samme vilkår, som Ordregiver nævnt ovenfor.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/25/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Levering af Spuling, TV- og brøndinspektion
Beskrivelse
:
Rammeaftale der omfatter spuling, TV- og brøndinspektion i kloaksystem, herunder, spuling og TV-inspektion af hovedledninger og brøndstik, spuling og TV-inspektion af stikledninger (fra hovedledning), supplerende spuleopgaver, brøndinspektion og rapportering og opmåling af brønde og ledningsforløb som ikke er registreret på den udleverede kloakplan.
Intern identifikator
:
S2023-02264S
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
90491000
Undersøgelse af kloakledninger
Yderligere klassificering
(
cpv
):
90912000
Spuling af rørkonstruktioner
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse
:
Ulvsundvej 1
By
:
Esbjerg N
Postnummer
:
6715
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Ordregiver har option på at kunne forlænge rammeaftalen i op til 24 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
8 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
12 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger
:
Tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de anførte udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra deltagelse og vil således ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale. Dette gælder dog ikke hvis Tilbudsgiver kan fremvise dokumentation for selvrenselse jf. Udbudslovens § 138. Den udbudte rammeaftale er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022. Den udbudte rammeaftale kan således ikke tildeles til en russisk virksomhed, en russisk kontrolleret virksomhed eller en virksomhed, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en russisk virksomhed eller en russisk kontrolleret virksomhed, jf. den nærmere afgrænsning i forordningens artikel 5k, stk. 1. Anvendelse af underleverandører og støtteenheder fra Rusland, eller forbindelse til Rusland, kan påvirke muligheden for tildeling af rammeaftalen, jf. forordningens artikel 5k, stk. 1 Ordregiver forbeholder sig ret til på et ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at indhente dokumentation for, at deltagere i udbudsprocessen ikke er omfattet af tildelingsforbuddet i ovenfor anførte forordning. Den anslåede omsætning på rammeaftalen er 8.000.000 kr. Den samlede maksimale værdi for hele rammeaftalens løbetid (inkl. optionsår) er fastlagt til den anslåede omsætning + 50% Dvs. den maksimale værdi af rammeaftalen er 12.000.000 kr. I beregningen af den maksimale værdi er der særligt taget højde for prisudvikling samt usikkerhed i forhold til, om behovet kan stige. Rammeaftalen kan ikke anvendes udover den fastlagte maksimalværdi, og hverken Ordregiver eller Leverandøren kan således påberåbe sig anvendelsen af rammeaftalen udover maksimalværdien. De til enhver tid eksisterende selskaber, som er registreret under DIN Forsyning A/S, har efter nærværende udbud muligheden for at benytte aftalen på de samme vilkår, som Ordregiver nævnt ovenfor.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet ”Pris” vil blive vurderet på baggrund af tilbudsgivers besvarelse af bilag C – Tilbudsliste. Der henvises til bilag B – Tilbuds- og afregningsgrundslag (TAG), bilag A – Særlige arbejdsbeskrivelse (AB), hvor det nærmere er beskrevet hvad der skal være indeholdt i de afgivne priser. Således skal de af tilbudsgivers anførte priser være ekskl. moms, men inkl. alle øvrige omkostninger. Ved evaluering vil der blive lagt vægt på den samlede tilbudssum under fanen ”Sammenstilling”, som fremgår af i Bilag C – Tilbudsliste (TBL).
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Serviceorganisation
Beskrivelse
:
Der skal vedlægges en beskrivelse af serviceorganisation samt organisationsplan for den serviceorganisation som skal varetage opgaver under den udbudte rammeaftale. Organisationsplanen skal indeholde en beskrivelse af de medarbejdere, som Tilbudsgiver vil anvende til alle type opgaver, herunder mødeaktiviteter, gennemførelse af arbejdet i marken og håndtering af kvalitetskontrol. For nøglemedarbejdere, der deltager i arbejdet, skal erfaring og uddannelsesniveau oplyses i form af CV for hver nøglemedarbejder, og der skal vedlægges eventuelle certifikater, som kan have relevans for opgavens udførelse. Ordregiver betragter følgende funktioner som nøglemedarbejdere: - Projektleder - Kørselsleder - TV-operatør - Spuleoperatør
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Miljø
Beskrivelse
:
Til vurdering af underkriteriet ”Miljø” skal Tilbudsgiver levere en beskrivelse af de konkrete miljøtiltag, Tilbudsgiver vil anvende ved udførelsen af leverancen. Beskrivelsen skal ligeledes redegøre for, hvordan Tilbudsgivers leverancer understøtter Ordregivers strategi om at gå fra dygtig til bæredygtig i videst muligt omfang.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Nævnenes Hus
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
DIN Forsyning Spildevand A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
DIN Forsyning Spildevand A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Nævnenes Hus
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
DIN Forsyning Spildevand A/S
Organisation, der udfører betalingen
:
DIN Forsyning Spildevand A/S
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
12 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
8 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Norva 24
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
S2023-02264
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Underentrepriseværdien er kendt
:
nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt
:
nej
Kontraktoplysninger
:
Identifikator for kontrakten
:
S2023-02264
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
nej
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
DIN Forsyning A/S
Registreringsnummer
:
32661149
Afdeling
:
Indkøbsafdelingen
Postadresse
:
Ulvsundvej 1
By
:
Esbjerg N
Postnummer
:
6715
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Karina Lønne
Telefon
:
+45 74747544
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
DIN Forsyning Spildevand A/S
Registreringsnummer
:
32661165
Postadresse
:
Ulvsundvej 1
By
:
Esbjerg
Postnummer
:
6715
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Sydjylland
(
DK032
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
74747474
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Norva 24
Den økonomiske operatørs størrelse
:
sme
Registreringsnummer
:
10206987
Postadresse
:
Ringager 2B
By
:
Brøndby
Postnummer
:
2605
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
51387430
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
93f9a0ab-bba3-4d8d-afcc-3be050578754
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
29/02/2024
08:56:05 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
29/02/2024
11:01:41 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
127181-2024
EUT-S-nummer
:
44/2024
Offentliggørelsesdato
:
01/03/2024