Del II: Genstand
II.1) Udbuddets omfang
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:
Opgaven omfatter afhentning, transport, mellemlagring og slutdisponering (bortskaffelse) af slam fra Aarhus Vands 4 renseanlæg.
Det påregnes, at slammet i videst muligt omfang bortskaffes til jordbrugsformål iht. Slambekendtgørelsen, men dette er ikke et krav. Hvis slammet anvendes til jordbrugsformål, skal dette være udenfor områder med særlige drikkevandsinteresser (OSD-områder). Der er primært tale om A-slam, men der kan forekomme mindre mængder B-slam ved Marselisborg Renseanlæg.
II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000
90513000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:
Opgaven omfatter afhentning, transport, mellemlagring og slutdisponering (bortskaffelse) af slam fra Aarhus Vands 4 renseanlæg.
Det påregnes, at slammet i videst muligt omfang bortskaffes til jordbrugsformål iht. Slambekendtgørelsen, men dette er ikke et krav. Hvis slammet anvendes til jordbrugsformål, skal dette være udenfor områder med særlige drikkevandsinteresser (OSD-områder). Der er primært tale om A-slam, men der kan forekomme mindre mængder B-slam ved Marselisborg Renseanlæg.
II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2017
Slut: 31/12/2018
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Der vil være option på forlængelse af aftalen. Aarhus Vand kan således forlænge aftalerne med op til 24 måneder på uændrede vilkår.
Det forventes dog ikke, at optionen vil blive taget i brug.
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90513000
90000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:
Opgaven omfatter afhentning, transport, mellemlagring og slutdisponering (bortskaffelse) af slam fra Aarhus Vands 4 renseanlæg.
Det påregnes, at slammet i videst muligt omfang bortskaffes til jordbrugsformål iht. Slambekendtgørelsen, men dette er ikke et krav. Hvis slammet anvendes til jordbrugsformål, skal dette være udenfor områder med særlige drikkevandsinteresser (OSD-områder). Der er primært tale om A-slam, men der kan forekomme mindre mængder B-slam ved Marselisborg Renseanlæg.
II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2017
Slut: 31/12/2018
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Der vil være option på forlængelse af aftalen. Aarhus Vand kan således forlænge aftalerne med op til 24 måneder på uændrede vilkår.
Det forventes dog ikke, at optionen vil blive taget i brug.
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90513000
90000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:
Opgaven omfatter afhentning, transport, mellemlagring og slutdisponering (bortskaffelse) af slam fra Aarhus Vands 4 renseanlæg.
Det påregnes, at slammet i videst muligt omfang bortskaffes til jordbrugsformål iht. Slambekendtgørelsen, men dette er ikke et krav. Hvis slammet anvendes til jordbrugsformål, skal dette være udenfor områder med særlige drikkevandsinteresser (OSD-områder). Der er primært tale om A-slam, men der kan forekomme mindre mængder B-slam ved Marselisborg Renseanlæg.
II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2017
Slut: 31/12/2018
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Der vil være option på forlængelse af aftalen. Aarhus Vand kan således forlænge aftalerne med op til 24 måneder på uændrede vilkår.
Det forventes dog ikke, at optionen vil blive taget i brug.
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90513000
90000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:
Opgaven omfatter afhentning, transport, mellemlagring og slutdisponering (bortskaffelse) af slam fra Aarhus Vands 4 renseanlæg.
Det påregnes, at slammet i videst muligt omfang bortskaffes til jordbrugsformål iht. Slambekendtgørelsen, men dette er ikke et krav. Hvis slammet anvendes til jordbrugsformål, skal dette være udenfor områder med særlige drikkevandsinteresser (OSD-områder). Der er primært tale om A-slam, men der kan forekomme mindre mængder B-slam ved Marselisborg Renseanlæg.
II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2017
Slut: 31/12/2018
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:
Der vil være option på forlængelse af aftalen. Aarhus Vand kan således forlænge aftalerne med op til 24 måneder på uændrede vilkår.
Det forventes dog ikke, at optionen vil blive taget i brug.
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:
Der gøres opmærksom på, at Aarhus Vand stiller krav om, at den vindende tilbudsgiver senest 10 arbejdsdage efter underskrivelse af aftalen stiller et kontant depositum eller en anfordringsgaranti fra et af ordregiver godkendt penge- eller kautionsinstitut svarende til 50 % af den årlige kontraktværdi iht. det afgivne tilbud. Se ligeledes kontraktudkastets afs. 12.
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Del IV: Procedure
IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 01/09/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 31/12/2016
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 01/09/2016
Tidspunkt: 12:00
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail:
klfu@erst.dk Fax: +45 33307799
Internetadresse:http://www.klfu.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail:
kfst@kfst.dk Fax: +45 41715100
Internetadresse:http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/07/2016