23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.12.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Rengøring og desinficering af Forsvarets materiele


Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Køberens retlige status :  Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Forsvarsområdet
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Rengøring og desinficering af Forsvarets materiele
Beskrivelse :  Opgaven omfatter rengøring og desinficering af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsen (herefter FMI) egne kapaciteter med henblik på, at minimere den biologiske risiko for smitte ved transport af materiel og køretøjer på tværs af landegrænser. Herudover vil der skulle udføres mindre ad hoc opgaver, som f.eks. fjernelse af skimmelsvamp i containere mv. samt i mindre omfang rengøring og desinficering af andre nationers materiel og køretøjer, ved ankomst og afgang fra Danmark.
Identifikator for proceduren :  76e11cd7-6f02-4cb6-b4c8-aa3d3fa2f917
Tidligere bekendtgørelse :  000200-2023
Intern identifikator :  2022/017850
Type af procedure :  Åben
Proceduren er en hasteprocedure :  No
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
2.1.2  Udførelsessted
Land :  Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger :  I Danmark skal leverandøren kunne rengøre og desinficere på følgende primære lokationer: Karup lufthavn, Esbjerg havn, Esbjerg lufthavn, Aalborg lufthavn, Aalborg havn, Aarhus havn, Køge havn, Kalundborg havn, Fredericia havn, Roskilde lufthavn og faste militære lokationer i Danmark. Der kan efter aftale tilføjes øvrige nationale havne og lufthavne.
2.1.2  Udførelsessted
Hvor som helst inden for EØS
Yderligere oplysninger :  Primær udførelsessted er Danmark, men med mulighed for at opgaven også skal udføres i NATO (ekskl. USA og Canada) og EU.
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  1,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  10,000,000 DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger :  Værdien angivet i ordretildelingsbekendtgørelsen er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsloven (lov nr. 1564 af 15. december 2015 med senere ændringer) -  Udbudsloven implementerer udbudsdirektivet (2014/24/EU) i dansk ret.
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt :  LOT-0000
Titel :  Rengøring og desinficering af Forsvarets materiele
Beskrivelse :  Opgaven omfatter rengøring og desinficering af Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelsen (herefter FMI) egne kapaciteter med henblik på, at minimere den biologiske risiko for smitte ved transport af materiel og køretøjer på tværs af landegrænser. Herudover vil der skulle udføres mindre ad hoc opgaver, som f.eks. fjernelse af skimmelsvamp i containere mv. samt i mindre omfang rengøring og desinficering af andre nationers materiel og køretøjer, ved ankomst og afgang fra Danmark.
Intern identifikator :  2022/017850
5.1.1  Formål</div>
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
5.1.2  Udførelsessted
Land :  Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger :  I Danmark skal leverandøren kunne rengøre og desinficere på følgende primære lokationer: Karup lufthavn, Esbjerg havn, Esbjerg lufthavn, Aalborg lufthavn, Aalborg havn, Aarhus havn, Køge havn, Kalundborg havn, Fredericia havn, Roskilde lufthavn og faste militære lokationer i Danmark. Der kan efter aftale tilføjes øvrige nationale havne og lufthavne.
5.1.2  Udførelsessted
Hvor som helst inden for EØS
Yderligere oplysninger :  Primær udførelsessted er Danmark, men med mulighed for at opgaven også skal udføres i NATO (ekskl. USA og Canada) og EU.
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  1,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Værdien angivet i ordretildelingsbekendtgørelsen er den evalueringstekniske pris af det vindende tilbud, og er således ikke udtryk for aftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Beskrivelse :  Tildelingen af rammeaftalen er sket på baggrund af ”det økonomisk mest fordelagtige tilbud”. Prisen vægtes på baggrund af den samle tekniske tilbudspris.
Vægtning (procentdel, præcis) :  80
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Kvalitet
Beskrivelse :  Kvalitet er evalueret ud 2 evalueringskrav. De 2 evalueringskrav vægtes ligeligt i forhold til hinanden.
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.12  Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til § 7, stk. 2, i klagenævnsloven (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: 1) 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Ti-dende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendt-gørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgi-vere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordre-giveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregi-veren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på klagenævnets hjemmeside.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten :  Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der udfører betalingen :  Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Organisation, der undertegner kontrakten :  Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
6.  Resultater
Værdien af alle de kontrakter, der tildeles i denne bekendtgørelse :  18 DKK
6.1  Resultat delkontrakt-ID :  LOT-0000
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2  Oplysninger om vinderne
Vinder :
Officielt navn :  Copenhagen Contractors A/S
Tilbud :
Tilbud – Identifikator :  Rengøring og desinficering af Forsvarets materiele
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter :  LOT-0000
Værdien af resultatet :  1,844,590 DKK
Udbuddet blev rangordnet
Underentreprise :  yes
Underentrepriseværdien er kendt :  No
Underentrepriseprocentdelen er kendt :  No
Beskrivelse :  Copenhagen Contractors A/S er hovedleverandør med overordnet ansvarlig for rammeaftale inkl. rengørings- og desinficeringsydelser udenfor Danmarks grænser. Marius Pedersen A/S er underleverandør og udføre rengørings- og desinficeringsydelser indenfor Danmarks grænser.
Kontraktoplysninger :
Identifikator for kontrakten :  23-C0053
Titel :  Rammeaftale vedr. rengøring og desinficering af Forsvarets materiel. Intern ID nr. 4600006882
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud :  2023-08-29+02:00
Dato for indgåelse af kontrakten :  2023-11-01+01:00
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale :  false
Organisation, der undertegner kontrakten :  Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
6.1.4  Statistiske oplysninger
Resumé af de anmodninger om en undersøgelse, som køberen har modtaget :
Antal klagere :  0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser :  Tilbud fra mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse</span>: 1
Udvalg af tilbud :
Værdien af det antagne tilbud med den laveste værdi :  1,844,590 DKK
Værdien af det antagne tilbud med den højeste værdi :  1,844,590 DKK
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  Copenhagen Contractors A/S
Den økonomiske operatørs størrelse :  medium
Registreringsnummer :  29519226
Postadresse :  Sankt Annæ Plads 11
By :  Copenhagen K
Postnummer :  1250
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Julie Sophie Hübertz
E-mail :  jshu@cphgroup.com
Telefon :  +4540891705
Denne organisations roller :
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter :  LOT-0000
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse
Registreringsnummer :  16287180
Postadresse :  Lautrupbjerg 1-5
By :  Ballerup
Postnummer :  2750
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Københavns omegn ( DK012 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Mikael Jueslgård Horte
E-mail :  fmi-sd-alj11@mil.dk
Telefon :  +4521461903
Internetadresse :  https://www.fmi.dk
Denne organisations roller :
Køber
Organisation, der undertegner kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  37795526
Postadresse :  Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Vestjylland ( DK041 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Klagenævnet for Udbud
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) :  https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0004
Officielt navn :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) :  https://www.kfst.dk
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0005
Officielt navn :  Mercell Holding ASA
Registreringsnummer :  980921565
Postadresse :  Askekroken 11
By :  Oslo
Postnummer :  0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Oslo ( NO081 )
Land :  Norge
Kontaktpunkt :  eSender
Telefon :  +47 21018800
Fax :  +47 21018801
Internetadresse :  http://mercell.com/
Denne organisations roller :
TED eSender
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  3f74ce14-467a-4e5e-8fde-9686411859a6 -  01
Formulartype :  Resultater
Bekendtgørelsestype :  Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-12-20Z 08:05:40Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00775959-2023
EUT-S-nummer :  246/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-12-21Z

Send til en kollega

0.047