23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.12.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

BOFA

Indsamling af affald på Bornholm


BOFA

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  BOFA
Køberens retlige status :  Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Generelle offentlige tjenesteydelser
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Indsamling af affald på Bornholm
Beskrivelse :  Udbuddet omfatter indsamling af affald på Bornholm.
Identifikator for proceduren :  c0c1745a-269a-478d-9877-fc7705aa83d1
Tidligere bekendtgørelse :  385752-2023
Intern identifikator :  Indsamling af affald på Bornholm
Type af procedure :  Åben
Proceduren er en hasteprocedure :  nej
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  90511000 Indsamling af affald
Yderligere klassificering ( cpv ):  90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
2.1.2  Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Bornholm ( DK014 )
Land :  Danmark
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger :  Foruden de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudsloven finder de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-6 anvendelse, således at tilbudsgiver ligeledes vil blive udelukket fra nærværende udbud, hvis denne er omfattet af en af disse. Udbuddet gennemføres via Mercell Udbudsportal (www.mercell.com), og deltagelse samt aflevering af tilbud kan alene ske gennem Mercell Udbudsportal. Den vindende tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 og stk. 2 (strafbare forhold) og stk. 3 (gæld til det offentlige) samt den frivillige udelukkelsesgrund i Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 2 (konkurs mv.) For danske virksomheder indsendes en Serviceattest fra Erhvervsstyrelsen, der ikke er mere end 6 måneder gammel. Den vindende tilbudsgiver skal endvidere indsende dokumentation for opfyldelse af kravene til økonomisk egnethed i form af en tilkendegivelse fra bank, andet anerkendt pengeinstitut eller kautionsforsikringsselskab, i hvilken banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet tilkendegiver, at der inden for rammerne af tilbudsgiverens engagement med banken, pengeinstituttet eller kautionsforsikringsselskabet eller tilbudsgivers eksisterende kreditramme pt. er plads til at stille den krævede sikkerhedsstillelse, og/eller at denne er indstillet på at stille den i Kontrakten krævede sikkerhedsstillelse. Hvis vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen med henblik på at opfylde mindstekrav, skal tilbudsgiveren ifm. med fremlæggelse af dokumentation for de i ESPD´et indeholdte oplysninger i øvrigt dokumentere, at tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen eller tekniske og faglige formåen hos den støttende enhed. Den fremlagte støtteerklæring eller dokumentation skal dokumentere: - at den enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på, er juridisk forpligtet overfor tilbudsgiveren, - at tilbudsgiveren faktisk råder over den økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, der stilles til rådighed for Kontraktens opfyldelse, - at tilbudsgiveren og den enhed, hvis økonomiske og finansielle formåen, tilbudsgiveren baserer sig på, hæfter solidarisk for Kontraktens opfyldelse, samt - at den enhed, hvis faglige kvalifikationer eller faglige erfaringer, tilbudsgiver baserer sig på vedrørende dele af den udbudte opgave, også skal udføre de konkrete dele af opgaven. Den støttende virksomhed skal i den forbindelse oplyse, i hvilken grad der stilles økonomisk og finansiel formåen til rådighed, samt hvilken konkret teknisk og faglig formåen, der stilles til rådighed i forbindelse med aftalens opfyldelse. Dette betyder, at den enhed, som tilbudsgiveren baserer sig på, kan stille en begrænset formåen til rådighed, såfremt tilbudsgiveren kan påvise rådighed over den specifikke formåen. I det omfang der alene stilles en begrænset formåen til rådighed, er det alene den begrænsede formåen, som kan indgå i vurderingen af tilbudsgiverens egnethed.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
5.  Delkontrakt
5.1  Teknisk ID for partiet :  LOT-0001
Titel :  Delaftale 1 Indsamling af affald med komprimatorbiler
Beskrivelse :  Bornholm har pr. 1 januar 2023 39.552 indbyggere fordelt på i alt 20.320 husstande, hvoraf ca. 2.500 husstande er placeret i bykerner med besværlige adgangsforhold. Derudover er der ca. 3.500 sommerhuse, som får hentet affald. Delopgaven omfatter indsamling af diverse affaldsfraktioner med komprimatorbil. Det er primært husstande, kommunale enheder samt enkelte sommerhuse uden for sommerhusområder eller sommerhusaftaleområder, der er omfattet af denne delopgave. Delopgave 1 indeholder nedenstående hovedydelser: › Indsamling af madaffald ved helårsboliger primært i 120/140 liter beholdere hver 2. uge. Beholderne tømmes ugentligt i sommerperioden (juni-august). › Indsamling af madaffald ved kommunale enheder og boliger med fællesløsninger med en primær tømningsfrekvens hver 2. uge med en mindre andel af ugetømninger eller sæsonvariationer. Mad indsamles i udelte 120/140 eller 240 l beholdere. › Indsamling af papir & pap/glas & metal ved helårsboliger, i to-delte 240 liter beholdere hver 4. uge. › Indsamling af papir & pap ved kommunale enheder og boliger med fælles-løsninger med en primær tømningsfrekvens hver 4. uge med en mindre andel med en hyppigere tømningsfrekvens eller sæsonvariationer. Papir & pap ind-samles i udelte 240 liter beholdere eller udelt 660 liter minicontainere. › Indsamling af glas & metal ved kommunale enheder og boliger med fælles-løsninger med en primær tømningsfrekvens hver 4. uge med en mindre andel med en hyppigere tømningsfrekvens eller sæsonvariationer. Glas & metal indsamles i udelte 240 liter beholdere. › Indsamling af restaffald/plast & MDK ved helårsboliger, i to-delte 240 liter beholdere hver 2. uge. › Indsamling af restaffald ved kommunale enheder og boliger med fællesløs-ninger med en primær tømningsfrekvens hver 2. uge med en mindre andel med en hyppigere tømningsfrekvens eller sæsonvariationer. Restaffald ind-samles i udelte 240 liter beholdere eller udelt 660 liter minicontainere. › Indsamling af plast & MDK ved kommunale enheder og boliger med fælles-løsninger med en primær tømningsfrekvens hver 2. uge med en mindre andel med en hyppigere tømningsfrekvens eller sæsonvariationer. Plast & MDK indsamles i udelte 240 liter beholdere eller udelt 660 liter minicontainere. › Afhentning af separate poser med batterier eller småt elektronik ved helårs-huse. Poserne er placeret på restaffaldsbeholderen (delte eller udelte). › Indsamling af batterier eller småt elektronik ved kommunale enheder og bo-liger med fællesløsninger. Disse er enten indsamlet via en stander (batterier eller småt elektronik) eller i bur til småt elektronik, › Indsamling af sække med rest- og madaffald ved særlige adresser samt ca. 20 l kassetter med genanvendelige materialer. › Diverse supplerende ydelser som afhentning af bestilte ekstrasække, udlevering af ekstrasække og lignende.
Intern identifikator :  Delaftale 1 Indsamling af affald med komprimatorbiler
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  90511000 Indsamling af affald
Yderligere klassificering ( cpv ):  90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne :  Optioner: Option: Indsamling af affald i bykerner efter samme model som for husstande Option: Forhold omkring kontraktstart
5.1.2  Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Bornholm ( DK014 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Startdato :  2024-10-01+02:00
Varigheds slutdato :  2032-12-31+01:00
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser :  2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her :  Udbuddet omfatter en option for ordregiver på forlængelse af kontrakten på uændrede vilkår ad 2 gange 2 år. Udnyttes begge perioder fuldt ud løber den pågældende kontrakt således frem til og med den 31. december 2036.
5.1.6  Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Tildelingeskriteriet er "bedste forhold mellem pris og kvalitet" Vindende tilbudsgiver er ikke en sammenslutning af økonomiske enheder.
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Affaldsfaglig løsning, Vægtning: 20
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Klima og Miljø - Vægtning: 20
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Uddannelse og arbejdsmiljø - Vægtning: 10
Vægtning (procentdel, præcis) :  10
Kriterium :
Type :  Pris
Beskrivelse :  Pris - Vægtning: 50
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
5.1.12  Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem :
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen :  BOFA
Organisation, der undertegner kontrakten :  BOFA
5.1  Teknisk ID for partiet :  LOT-0002
Titel :  Delopgave 2 Indsamling af affald med kranbiler
Beskrivelse :  Bornholm har pr. 1 januar 2023 39.552 indbyggere fordelt på i alt 20.320 husstande, hvoraf ca. 2.500 husstande er placeret i bykerner med besværlige adgangsforhold. Derudover er der ca. 3.500 sommerhuse, som får hentet affald. Delopgaven omfatter indsamling af diverse affaldsfraktioner med kranbil. Det er primært sommerhuse der er omfattet af denne delopgave. Delopgave 2 indeholder nedenstående hovedydelser: › Indsamling af madaffald ved sommerhuse primært i 3 m³ kuber efter fylde-melder dog minimum hver 3. uge. › Indsamling af papir & pap/glas & metal ved sommerhuse, primært i 2-delte 5 m³ kuber efter fyldemelder. › Indsamling af restaffald/plast & MDK ved sommerhuse, primært i 2-delte 5 m³ kuber efter fyldemelder. › Indsamling af tekstilaffald ved sommerhuse, primært i 3 m³ kuber efter fyldemelder. › Tømning af batteribokse.
Intern identifikator :  Delopgave 2 Indsamling af affald med kranbiler
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  90511000 Indsamling af affald
Yderligere klassificering ( cpv ):  90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
Valgmuligheder :
Beskrivelse af mulighederne :  Beskrivelse af optioner: Option: Indsamling af affald i bykerner via kuber, helt eller delvist nedgravede affaldsbeholdere.
5.1.2  Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Bornholm ( DK014 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Startdato :  2024-10-01+02:00
Varigheds slutdato :  2032-12-31+01:00
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser :  2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her :  Udbuddet omfatter en option for ordregiver på forlængelse af kontrakten på uændrede vilkår ad 2 gange 2 år. Udnyttes begge perioder fuldt ud løber den pågældende kontrakt således frem til og med den 31. december 2036.
5.1.6  Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Tildelingeskriteriet er "bedste forhold mellem pris og kvalitet" Vindende tilbudsgiver er ikke en sammenslutning af økonomiske enheder.
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Affaldsfaglig løsning / Vægtning: 20
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Klima og Miljø / Vægtning: 20
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Beskrivelse :  Uddannelse og arbejdsmiljø / Vægtning: 10
Vægtning (procentdel, præcis) :  10
Kriterium :
Type :  Pris
Beskrivelse :  Pris - Vægtning: 50
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
5.1.12  Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem :
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6.  Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse :  271,810,129 DKK
6.1  Resultat delkontrakt-ID :  LOT-0001
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2  Oplysninger om vinderne
Vinder :
Officielt navn :  Meldgaard Miljø
Tilbud :
Tilbud – Identifikator :  Delaftale 1 - Meldgaard
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter :  LOT-0001
Underentrepriseværdien er kendt :  nej
Underentrepriseprocentdelen er kendt :  nej
Kontraktoplysninger :
Identifikator for kontrakten :  Delaftale 1 Indsamling af affald med komprimatorbiler
Titel :  Delaftale 1 Indsamling af affald med komprimatorbiler
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud :  2023-10-13+02:00
Dato for indgåelse af kontrakten :  2023-10-30+01:00
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale :  nej
Organisation, der undertegner kontrakten :  BOFA
6.1.4  Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser :  Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  2
Type modtagne indgivelser :  Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  1
Type modtagne indgivelser :  Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  2
Type modtagne indgivelser :  Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  0
Type modtagne indgivelser :  Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  0
Udvalg af tilbud :
Værdien af det antagne tilbud med den laveste værdi :  271,810,129 DKK
6.1  Resultat delkontrakt-ID :  LOT-0002
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Begrundelsen for ikke at udvælge en vinder :  Alle tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter blev trukket tilbage eller eller ikke fundet antagelige
6.1.4  Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser :  Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  2
Type modtagne indgivelser :  Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  1
Type modtagne indgivelser :  Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  2
Type modtagne indgivelser :  Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  0
Type modtagne indgivelser :  Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :  0
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  BOFA
Registreringsnummer :  26696348
Postadresse :  Almegårdsvej 8
By :  Rønne
Postnummer :  3700
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Bornholm ( DK014 )
Land :  Danmark
E-mail :  mail@bofa.dk
Telefon :  +4556925500
Internetadresse :  https://bofa.dk/
Denne organisations roller :
Køber
Organisation, der undertegner kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  37795526
Postadresse :  Nævnenes Hus, Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Nordjylland ( DK050 )
Land :  Danmark
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +4572405600
Internetadresse :  www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41 71 50 00
Internetadresse :  www.kfst.dk/
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0004
Officielt navn :  Meldgaard Miljø
Registreringsnummer :  12994907
Postadresse :  Askelund 10
By :  Aabenraa
Postnummer :  6200
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Sydjylland ( DK032 )
Land :  Danmark
Telefon :  +4574 33 72 00
Denne organisations roller :
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter :  LOT-0001
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  f52411ed-7963-454f-b52d-999afed20d97 -  01
Formulartype :  Resultater
Bekendtgørelsestype :  Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-12-08Z 11:50:27Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00749496-2023
EUT-S-nummer :  238/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-12-11Z

Send til en kollega

0.063