23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 195-611256
Offentliggjort
10.10.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Rudersdal Kommune

Udbud af rammeaftale vedr. den lovpligtige kommunale rottebekæmpelse i Rudersdal Kommune


Rudersdal Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rudersdal Kommune
CVR-nummer: 29188378
Postadresse: Øverødvej 2
By: Holte
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2840
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Martinus Bredtoft
E-mail: mabre@rudersdal.dk
Telefon: +45 72682036
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/538a22ae-2ba7-41eb-b90a-88d700ebedc9/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/538a22ae-2ba7-41eb-b90a-88d700ebedc9/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/538a22ae-2ba7-41eb-b90a-88d700ebedc9/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/538a22ae-2ba7-41eb-b90a-88d700ebedc9/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale vedr. den lovpligtige kommunale rottebekæmpelse i Rudersdal Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rudersdal Kommune udbyder den lovpligtige kommunale rottebekæmpelse i kommunen, herunder forebyggelse af rotter, samt tilsyn med tilsynspligtige ejendomme. Den lovpligtige kommunale rottebekæmpelse i Rudersdal Kommune udbydes for en periode på 3 år og 10 måneder. Opgaven og ydelserne er nærmere beskrevet i kravspecifikationen i Bilag B – Kravspecifikation. Kravspecifikationen indeholder Ordregivers definition af, hvad der bør indgå i den kommunale rottebekæmpelse i Rudersdal Kommune for at overholde gældende lovgivning, bekendtgørelser, vejledninger og øvrige myndighedskrav m.m. Samtlige punkter i Kravspecifikationen skal derfor forstås som mindstekrav. Øvrige vilkår fremgår af Bilag A – Rammeaftale. Arbejdet skal udføres under overholdelse af Arbejdstilsynets og øvrige relevante myndigheders krav og anvisninger, herunder bl.a. gældende kemikalielovgivning, og udmeldinger fra Miljøstyrelsen vedr. brug af gift til bekæmpelse af rotter.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Hovedudførelsessted:

Rudersdal Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rudersdal Kommune udbyder den lovpligtige kommunale rottebekæmpelse i kommunen, herunder forebyggelse af rotter, samt tilsyn med tilsynspligtige ejendomme. Den lovpligtige kommunale rottebekæmpelse i Rudersdal Kommune udbydes for en periode på 3 år og 10 måneder. Opgaven og ydelserne er nærmere beskrevet i kravspecifikationen i Bilag B – Kravspecifikation. Kravspecifikationen indeholder Ordregivers definition af, hvad der bør indgå i den kommunale rottebekæmpelse i Rudersdal Kommune for at overholde gældende lovgivning, bekendtgørelser, vejledninger og øvrige myndighedskrav m.m. Samtlige punkter i Kravspecifikationen skal derfor forstås som mindstekrav. Øvrige vilkår fremgår af Bilag A – Rammeaftale. Arbejdet skal udføres under overholdelse af Arbejdstilsynets og øvrige relevante myndigheders krav og anvisninger, herunder bl.a. gældende kemikalielovgivning, og udmeldinger fra Miljøstyrelsen vedr. brug af gift til bekæmpelse af rotter. Den vindende Tilbudsgiver skal opsamle alle data, som kræves i henhold til ”Bekendtgørelse om kommunalbestyrelsers og regionsråds pligt til at være i besiddelse af miljøoplysninger ved udlægning af kommunal og regional virksomhed til private”, BEK nr. 1279 af 12/12 2005. Rammeaftalens anslået værdi er 10 mio. kr. Rammeaftalens maksimale værdi er 12 mio. kr. Ordregiver forpligter sig ikke til at bestille for disse værdier. Leverandøren vederlag i aftaleperioden vil blive fastsat på baggrund af den/de af leverandøren tilbudte priser og kommunernes faktiske forbrug af leverandørens ydelser.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40%
Pris - Vægtning: 60%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2024
Slut: 04/10/2027
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

For økonomisk og finansiel formåen gælder for tilbudsgiver eller en støttende tredjemand for hvert af de seneste to afsluttede og godkendte regnskabsår følgende minimumskrav: Bruttofortjeneste: 6.000.000 kr. Egenkapital: 5.000.000 kr. Soliditetsgrad: 20,0 pct. beregnet som følger: Soliditetsgrad = Egenkapital efter eventuel udlodning x 100 / Aktiver.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal udfylde ESPD, del IV.C med angivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, der er afsluttet inden for de seneste 3 år, med angivelse af:

- Overordnet karakteristik af kontrakt/rammeaftalen (beskrivelse)

- Kontraktens/rammeaftalens værdi (beløb)

- Kontraktens/rammeaftalens løbetid (start og slutdato)

- Ordregivers navn og kontaktperson, samt kontaktdata.

Med sammenlignelige opgaver skal forstås opgaver:

- Hvor tilbudsgiver enten har haft erfaring med kommunal rottebekæmpelse, eller

- Større kontrakter med privat bekæmpelse af rotter.

Tilbudsgiver skal aflevere minimum 2 og maksimum 3 beskrivelser af sammenlignelige opgaver.

Rudersdal Kommune forbeholder sig retten til at kontakte de oplistede referencer.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/11/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 09/11/2023
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/10/2023

Send til en kollega

0.047