23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 195-609924
Offentliggjort
10.10.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Banedanmark

NSPT0001 Perronhævning Brønderslev Station


Banedanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Banedanmark
CVR-nummer: 18632276
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43
By: København V
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Gjerløv
E-mail: ANGJ@BANE.dk
Telefon: +45 82340000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/340853
I.6) Hovedaktivitet
Jernbanetransport

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

NSPT0001 Perronhævning Brønderslev Station

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71311000 Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Banedanmark ønsker at indkøbe teknisk rådgivning vedrørende projektering, udførelse og afslutning for projekt perronhævning Brønderslev Station.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Laveste bud: 1 635 250.00 DKK / Højeste bud: 6 184 000.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45234000 Arbejder i forbindelse med anlæg af jernbaner og kabelbaner
45262300 Betonarbejder
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
71311230 Ingeniørarbejder i forbindelse med jernbaner
71311300 Rådgivning i forbindelse med infrastruktur
71312000 Rådgivning i forbindelse med bygningskonstruktioner
71320000 Ingeniørmæssig projektering
71332000 Geoteknisk ingeniørvirksomhed
71520000 Tilsyn med bygge- og anlægsarbejder
90710000 Miljøledelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

Brønderslev

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Banedanmark ønsker at indkøbe teknisk rådgivning vedrørende projektering, udførelse og afslutning for projekt perronhævning Brønderslev Station.

Rådgivning omfatter:

- Teknisk rådgivning til projektering efter gældende normer, af omfattende:

- Nedrivning af den eksisterende Ø-perron med perronlængde på 289 meter

- Reetablering af en ny 130m lang Ø-perron med standard perronelement 55

- Ankomstområde ved trappe og elevator samt tilpasning af eksisterende perrontag og rampe til ny perron

- Taktile belægninger samt ledelinjer fra og med ankomsthal til og med ankomstområde og ny perron

- Nedtagning og genanvendelse af eksisterende venterum

Afvanding af ny perron, tilpasset perrontag samt venterum

- Etablering af blomsterkummer på ny perron

- Etablering af ny belysning og højtalere samt infotavler, på ankomstområde samt ny perron

- Ankomstområde samt ny perron skal forberedes til fremtidig elektrificering

- Genanvendelse af eksisterende aptering

- Justering af spor i henhold til spornormer

- Etablering af grussti fra eksisterende overkørsel nord for ny perron frem til ny perron

Derudover ønskes at Rådgiver foretager tilretning i eksisterende programfaserapport, udføre myndighedsprojekt samt udbudsprojekt, af udbudsmateriale til brug for entrepriseudbud, gennemførelse af udbudsproces med tildeling af entreprenør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 027-048323
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

NSPT0001 Perronhævning Brønderslev Station

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
29/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 4
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget elektronisk: 4
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: AFRY Denmark A/S
CVR-nummer: 13590885
Postadresse: Lyskær 3EF
By: Herlev
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 2730
Land: Danmark
E-mail: tilbud.afry.dk@afry.com
Telefon: +45 38165000
Internetadresse: http://www.AFRY.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Laveste bud: 1 635 250.00 DKK / Højeste bud: 6 184 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/10/2023

Send til en kollega

0.047