23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 190-595387
Offentliggjort
03.10.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Rødovre Kommune, Teknisk Forvaltning

Rammeaftale om levering af fjernvarmeunits


Rødovre Kommune, Teknisk Forvaltning

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rødovre Kommune, Teknisk Forvaltning
CVR-nummer: 65307316
Postadresse: Tæbyvej 77
By: Rødovre
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 2610
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Kirk Christensen
E-mail: rakc@ramboll.dk
Telefon: +45 51613982
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rodovrefjernvarme.dk/
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af fjernvarmeunits

II.1.2) Hoved-CPV-kode
42515000 Fjernvarmekedler
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud vedrører en rammeaftale om levering af fjernvarmeunits i forbindelse med udbygningen af fjernvarmenettet i Rødovre Kommune. Rammeaftalen vedrører levering af fjernvarmeunits til én familiehuse med brugsvandsveksler og varmeveksler til indirekte forsyning.

Rammeaftalerne udbydes af Rødovre Kommune på vegne af Rødovre Kommunale Fjernvarmeforsyning (herefter "RKF").

Den udbudte opgave omfatter alene levering af fjernvarmeunits. Den udbudte opgave omfatter således ikke tilslutning eller andre VVS-arbejder, der udføres af tredjemand.

Rammeaftalen indgås med én leverandør, der forpligter sig til at levere fjernvarmeunits til RKF gennem hele rammeaftalen varighed.

Udbudsmaterialet er tilgængeligt i elektronisk format på RIB Software (Byggeweb) med udbudsnummet: TN156840A

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 22 411 560.00 EUR
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
42500000 Køle- og ventilationsudstyr
42510000 Varmevekslere, udstyr til luftkonditionering og køling, apparater til filtrering
42511100 Varmevekslere
09323000 Fjernvarme (indenbys)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Hovedudførelsessted:

Tæbyvej 77, 2610 Rødovre

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nærværende udbud vedrører en rammeaftale om levering af fjernvarmeunits i forbindelse med udbygningen af fjernvarmenettet i Rødovre Kommune. Rammeaftalen vedrører levering af fjernvarmeunits til én familiehuse med brugsvandsveksler og varmeveksler til indirekte forsyning.

Rammeaftalerne udbydes af Rødovre Kommune på vegne af RKF.

Den udbudte opgave omfatter alene levering af fjernvarmeunits. Den udbudte opgave omfatter således ikke tilslutning eller andre VVS-arbejder, der udføres af tredjemand.

Rammeaftalen indgås med én leverandør, der forpligter sig til at levere fjernvarmeunits til RKF gennem hele rammeaftalen varighed.

På tidspunktet for udbuddet af rammeaftalen er det RKFs forventning, at den maksimale mængde under rammeaftalen vil udgøre 1.375 styk fjernvarmeunits (herefter ”Rammen”).

Rammen er baseret på et skøn, hvori der navnlig er taget højde for den usikkerhed, som fjernvarmeområdet er præget af, herunder antallet af tilslutninger til fjernvarmenettet.

RKF kan frem til seks måneder før rammeaftalens udløb forhøje Rammen med 20 % af den ovennævnte mængde. Rammen kan således forhøjes til i alt 1.718 styk fjernvarmeunits.

Rammeaftalen er ikke forpligtende for RKF, hvilket betyder, at RKF i rammeaftalens varighed kan indkøbe de samme leverancer, som er omfattet af rammeaftalen, hos andre end leverandøren.

RKF forpligter sig ikke med rammeaftalen til at aftage en bestemt mængde eller værdi af leverancer fra leverandøren. Leverandøren kan således ikke gøre krav på regulering af de tilbudte priser, erstatning, kompensation eller anden godtgørelse, hvis RKF bestiller færre leverancer end forudsat eller beskrevet i rammeaftalen eller dennes bilag.

Der henvises i øvrigt til det øvrige udbudsmateriale, som indeholder en mere detaljeret beskrivelse af opgaven.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Service og vedligehold / Vægtning: 40%
Pris - Vægtning: 60%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen indeholder optioner på forlængelse af aftalens varighed, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.7.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det er RKFs vurdering, at realiseringen af den udbudte opgave vil ske mest hensigtsmæssigt i én samlet rammeaftale af hensyn til projektets tekniske grænseflader. Herudover vurderes kontraktformen at forenkle de forbundne koordinerings- og ansvarsforhold, hvilket samlet set skønnes at minimere RKFs transaktionsomkostninger og -risici. RKF har derfor fravalgt at opdele den udbudte opgave yderligere

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 092-282454
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftale om levering af fjernvarmeunits

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
28/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Nordisk Wavin A/S
CVR-nummer: 41895128
Postadresse: Wavinvej 1
By: Hammel
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8450
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 19 600 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 22 411 560.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

RKF skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022 (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af kontraktværdien. RKF kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan bygherre anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold. Det er i den forbindelse RKFs opfattelse, at ansøger/tilbudsgiver er nærmest til at kende egne ejerforhold og egne samarbejdspartnere, og derfor også er nærmest til at dokumentere fraværet af de omstændigheder, der er omfattet af Forordningens artikel 5k.

En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, hvis ansøgeren befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 134 a, § 135, stk. 1-3 og § 136, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1. Hvis ansøgeren befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, kan RKF dog undlade at udelukke ansøgeren under særlige omstændigheder, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, 5 og 6 og § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1 og 2. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6), blive udelukket fra deltagelse, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.

En tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på RKFs anmodning fremlægge bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2, ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. (2) og (6), jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1. Beviset kan være i form af:

(A) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1, eller

(B) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, nævnte tilfælde.

For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest, udstedt af Erhvervsstyrelsen.

Udsteder det pågældende land ikke de i stk. 1 nævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke alle de i § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12, sidste pkt.

Dokumentationen må maksimalt være seks måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/09/2023
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047