Fakta om udbudet
Udbyder
Rødovre Kommune, Teknisk Forvaltning
Rammeaftale om levering af fjernvarmeunits
Rødovre Kommune, Teknisk Forvaltning
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 65307316
Postadresse: Tæbyvej 77
By: Rødovre
NUTS-kode: DK021 Østsjælland
Postnummer: 2610
Land: Danmark
Kontaktperson: Rasmus Kirk Christensen
E-mail: rakc@ramboll.dk
Telefon: +45 51613982
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rodovrefjernvarme.dk/
Del II: Genstand
Rammeaftale om levering af fjernvarmeunits
Nærværende udbud vedrører en rammeaftale om levering af fjernvarmeunits i forbindelse med udbygningen af fjernvarmenettet i Rødovre Kommune. Rammeaftalen vedrører levering af fjernvarmeunits til én familiehuse med brugsvandsveksler og varmeveksler til indirekte forsyning.
Rammeaftalerne udbydes af Rødovre Kommune på vegne af Rødovre Kommunale Fjernvarmeforsyning (herefter "RKF").
Den udbudte opgave omfatter alene levering af fjernvarmeunits. Den udbudte opgave omfatter således ikke tilslutning eller andre VVS-arbejder, der udføres af tredjemand.
Rammeaftalen indgås med én leverandør, der forpligter sig til at levere fjernvarmeunits til RKF gennem hele rammeaftalen varighed.
Udbudsmaterialet er tilgængeligt i elektronisk format på RIB Software (Byggeweb) med udbudsnummet: TN156840A
Tæbyvej 77, 2610 Rødovre
Nærværende udbud vedrører en rammeaftale om levering af fjernvarmeunits i forbindelse med udbygningen af fjernvarmenettet i Rødovre Kommune. Rammeaftalen vedrører levering af fjernvarmeunits til én familiehuse med brugsvandsveksler og varmeveksler til indirekte forsyning.
Rammeaftalerne udbydes af Rødovre Kommune på vegne af RKF.
Den udbudte opgave omfatter alene levering af fjernvarmeunits. Den udbudte opgave omfatter således ikke tilslutning eller andre VVS-arbejder, der udføres af tredjemand.
Rammeaftalen indgås med én leverandør, der forpligter sig til at levere fjernvarmeunits til RKF gennem hele rammeaftalen varighed.
På tidspunktet for udbuddet af rammeaftalen er det RKFs forventning, at den maksimale mængde under rammeaftalen vil udgøre 1.375 styk fjernvarmeunits (herefter ”Rammen”).
Rammen er baseret på et skøn, hvori der navnlig er taget højde for den usikkerhed, som fjernvarmeområdet er præget af, herunder antallet af tilslutninger til fjernvarmenettet.
RKF kan frem til seks måneder før rammeaftalens udløb forhøje Rammen med 20 % af den ovennævnte mængde. Rammen kan således forhøjes til i alt 1.718 styk fjernvarmeunits.
Rammeaftalen er ikke forpligtende for RKF, hvilket betyder, at RKF i rammeaftalens varighed kan indkøbe de samme leverancer, som er omfattet af rammeaftalen, hos andre end leverandøren.
RKF forpligter sig ikke med rammeaftalen til at aftage en bestemt mængde eller værdi af leverancer fra leverandøren. Leverandøren kan således ikke gøre krav på regulering af de tilbudte priser, erstatning, kompensation eller anden godtgørelse, hvis RKF bestiller færre leverancer end forudsat eller beskrevet i rammeaftalen eller dennes bilag.
Der henvises i øvrigt til det øvrige udbudsmateriale, som indeholder en mere detaljeret beskrivelse af opgaven.
Rammeaftalen indeholder optioner på forlængelse af aftalens varighed, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.7.
Det er RKFs vurdering, at realiseringen af den udbudte opgave vil ske mest hensigtsmæssigt i én samlet rammeaftale af hensyn til projektets tekniske grænseflader. Herudover vurderes kontraktformen at forenkle de forbundne koordinerings- og ansvarsforhold, hvilket samlet set skønnes at minimere RKFs transaktionsomkostninger og -risici. RKF har derfor fravalgt at opdele den udbudte opgave yderligere
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Rammeaftale om levering af fjernvarmeunits
CVR-nummer: 41895128
Postadresse: Wavinvej 1
By: Hammel
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8450
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
RKF skal gøre opmærksom på, at der i medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 2022/576 af 8. april 2022 (herefter "Forordningen") gælder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af kontraktværdien. RKF kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan bygherre anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive den med udbudsmaterialet vedlagte tro- og loverklæring om dette forhold. Det er i den forbindelse RKFs opfattelse, at ansøger/tilbudsgiver er nærmest til at kende egne ejerforhold og egne samarbejdspartnere, og derfor også er nærmest til at dokumentere fraværet af de omstændigheder, der er omfattet af Forordningens artikel 5k.
En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, hvis ansøgeren befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens § 134 a, § 135, stk. 1-3 og § 136, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1. Hvis ansøgeren befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, kan RKF dog undlade at udelukke ansøgeren under særlige omstændigheder, jf. udbudslovens § 135, stk. 4, 5 og 6 og § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1 og 2. Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6), blive udelukket fra deltagelse, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 2.
En tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på RKFs anmodning fremlægge bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2, ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. (2) og (6), jf. implementeringsbekendtgørelsens § 11, stk. 1, nr. 1. Beviset kan være i form af:
(A) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1, eller
(B) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, nævnte tilfælde.
For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest, udstedt af Erhvervsstyrelsen.
Udsteder det pågældende land ikke de i stk. 1 nævnte dokumenter eller certifikater, eller dækker disse ikke alle de i § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 eller 6, nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2, jf. implementeringsbekendtgørelsens § 12, sidste pkt.
Dokumentationen må maksimalt være seks måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk