23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 180-562634
Offentliggjort
19.09.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Holbæk Kommune

Nærvarme, Svinninge og Gislinge


Holbæk Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Holbæk Kommune
CVR-nummer: 29189447
Postadresse: Kanalstræde 2
By: Holbæk
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Claus Lundegaard
E-mail: clal@holb.dk
Telefon: +45 72368753
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://holbaek.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193097
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Nærvarme, Svinninge og Gislinge

II.1.2) Hoved-CPV-kode
09300000 Elektricitet, opvarmning, solenergi, nuklear energi
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører levering af nærvarme for en aftalt periode på en række af Holbæk lokationer i Svinninge og Gislinge området. Lokationer spænder lige fra skoler og haller til ældreboliger med forskellige varme behov. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til kravspecifikationen (bilag 2) og underbilag samt tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.

Oplyste værdi i afsnit II.1.5 Anslået værdi er ordregiver projektering baseret på visse usikkerheder og derfor ikke garanteret værdi.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 16 160 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09000000 Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder
42511110 Varmepumper
45232142 Opførelse af varmepumpestation
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Hovedudførelsessted:

Holbæk Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører levering af nærvarme for en aftalt periode på en række af Holbæk lokationer i Svinninge og Gislinge området. Lokationer spænder lige fra skoler og haller til ældreboliger med forskellige varme behov. For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, ydelserne skal opfylde, henvises til udbudsmaterialet herunder kravspecifikationen (bilag 2) og underbilag samt tilbudslisten (bilag 3), samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.

.

Tilbudsgiver skal inden frist jf. tidsplanen i udbudsbetingelserne afsnit 4 give besked om, tilbudsgiver ønsker at deltage i besigtigelsen. På baggrund af indmeldinger udarbejdes en plan for besigtigelsen og tidspunkter oplyses.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50%
Pris - Vægtning: 50%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 015-038677
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Nærvarme, Svinninge og Gislinge

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
12/09/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Best Green Erhverv A/S
CVR-nummer: 33764979
Postadresse: Banegårdsgade 2
By: Horsens
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 8700
Land: Danmark
E-mail: cdl@bestgreen.dk
Telefon: +45 41770158
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 11 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 16 160 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udelukkelse pga. russisk ejerskab

Der kan ikke tildeles kontrakt til følgende virksomheder, jf. Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine:

• russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland

• juridiske personer, enheder eller organer, hvoraf en enhed som omhandlet i nærværende stykke litra a) direkte eller indirekte ejer over 50 %, eller

• fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som beskrevet ovenfor.

.

Sammenslutninger (herunder konsortier)

Afgives ansøgning af en sammenslutning af virksomheder (herunder som konsortium), afgives de krævede egnethedsoplysninger for hver deltager i konsortiet i særskilte ESPD for hver konsortiedeltager. Sammenslutninger hæfter solidarisk, direkte og ubetinget. Konsortiedeltagerne bør i ESPD’et angive en fælles befuldmægtiget. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være konsortiets samlede egnethed, der vurderes, medmindre andet konkret måtte være anført.

.

Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen

Hvis tilbudsgiver – under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 ¬- baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og/eller faglige formåen, skal de krævede oplysninger afgives for samtlige enheder.

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være konstellationens samlede egnethed, der vurderes.

Kravene vedrørende egnethed og udelukkelsesgrunde i punkt 7 gælder ligeledes for støttende virksomheder. Tilbudsgiver skal derfor i sin ESPD udfylde oplysninger om egnethed og udelukkelsesgrund for hver af de støttende virksomheder, jf. § 148, stk. 2, nr. 1.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/09/2023
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|