23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 174-547034
Offentliggjort
11.09.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Afatek A/S

Lastbiltransport af affaldsforbrændingsslagge


Afatek A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Afatek A/S
CVR-nummer: 15105909
Postadresse: Selinevej 18
By: København S
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Søren Dyhr-Jensen
E-mail: sdj@afatek.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.afatek.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://my.ibinder.com/etendering/5fbde0c0-d2b6-4636-ac8a-08d7c6cbf4d6/tenders/T96EA20KA/public
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Offentligt ejet selskab
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Affaldsbehandling og genanvendelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Lastbiltransport af affaldsforbrændingsslagge

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90512000 Transport af affald
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

AFATEK varetager i dag oparbejdning og afsætning af slagge til genanvendelse fra en række forbrændingsanlæg på Sjælland.

Dette udbud omhandler er rammeaftale om transport med lastbil af sorteret affaldsforbrændingsslagge (i det følgende også kaldet ”slagge” eller ”slaggegrus") fra én af AFATEKs slaggepladser på Sjælland til et anlægsprojekt eller en udskibningshavn øst for Storebælt.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
90510000 Bortskaffelse og behandling af affald
90512000 Transport af affald
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

AFATEK varetager i dag oparbejdning og afsætning af slagge til genanvendelse fra en række forbrændingsanlæg på Sjælland.

Disse udbudsbetingelser gælder for AFATEK A/S’ (i det følgende ”AFATEK” eller ”ordregiver”) udbud af rammeaftale om transport med lastbil af sorteret affaldsforbrændingsslagge (i det følgende også kaldet ”slagge” eller ”slaggegrus") fra én af AFATEKs slaggepladser på Sjælland til et anlægsprojekt eller en udskibningshavn øst for Storebælt.

Slaggen fra forbrændingsanlæggene sorteres for jern og metaller på AFATEKs plads på Selinevej i København. Den sorterede slagge lægges efter sortering i oplag på én af AFATEKs slaggepladser på Sjælland. Slaggegruset afsættes herfra til anlægsprojekter som f.eks. veje og pladser. En del af slaggegruset afsættes til anlægsprojekter øst for Storebælt, hvor levering til projekterne sker direkte med lastbil fra AFATEKS pladser på Sjælland, og en anden del af slaggegruset anvendes til anlægsprojekter i Jylland, og udskibes fra en havn på Sjælland.

Rammeaftalen har en varighed på 12 måneder. Den anslåede mængde slaggegrus, der i perioden samlet skal transporteres er 50.000 ton. Den maksimale mængde slaggegrus, der skal transporteres, udgør 70.000 ton. Rammeaftalen udløber, når der er transporteret 70.000 ton slaggegrus eller når der er gået 12 måneder.

AFATEK vil indgå aftale med den vindende tilbudsgiver. Tildelingskriteriet er laveste pris.

Idet der er tale om en rammeaftale, indebærer denne ikke for AFATEK en forpligtelse til indkøb af en specificeret mængde transportydelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:

• Dækningsramme på tilbudsgivers relevante erhvervsansvarsforsikring: Min. DKK 5 mio. (eller tilbud til tilbudsgiveren på sådan hvis tilbudsgiveren ikke på tidspunktet for afgivelse af tilbud har tegnet erhvervsansvarsforsikring).

Det er et krav, at tilbudsgiver fremsender korrekt udfyldt ESPD. Tilbudsgiver heri angive følgende oplysninger:

a) Dækningsrammen på tilbudsgivers relevante erhvervsansvarsforsikring.

b) Hvis tilbud afgives af et konsortium skal ovenstående oplysning i a) afgives for alle konsortiedeltagere.

c) Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske formåen (eksempelvis koncernforbundne virksomheder) skal der indleveres ESPD dokumentation for hver af de pågældende enheder, ligesom tilbudsgiveren skal godtgøre, at råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved vedlæggelse af udfyldt bilag 2 (støtteerklæring).

Som foreløbig dokumentation for at tilbudsgiver opfylder de ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed skal tilbudsgiver sammen med tilbuddet fremsende korrekt udfyldt ESPD.

Som endelig dokumentation for at tilbudsgiver opfylder de ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed skal tilbudsgiver efter krav fra ordregiver fremsende kopi af forsikringspolice

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Mindstekrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:

• Det er et krav, at Tilbudsgiver har dokumenteret erfaring med entreprenørkørsel af grusgravs- og/eller genbrugsmaterialer til bygge- og anlægsprojekter i en mængde af mindst 50.000 ton.

Kravet kan opfyldes ved en eller flere referencer, der tilsammen omfatter 50.000 ton grusgravs- og/eller genbrugsmateriale.

Referencen/referencerne skal være udført inden for de seneste tre år regnet fra tilbudsfristen. Igangværende referencer accepteres, såfremt der på tidspunktet for tilbudsfristen er transporteret mindst 50.000 ton grusgravs- og/eller genbrugsmateriale.

Referencekravet kan opfyldes via referencer, hvor tilbudsgiver har været leverandør eller underleverandør. Det afgørende er, at tilbudsgiver har udført det af referencen omfattede arbejde.

Tilbudsgiver skal angive sin reference/referencer i ESPD’et, der skal indeholde information om:

• Kunden

• Beskrivelse af referencen/referencerne

• Tidspunktet for udførelse

Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske formåen (eksempelvis koncernforbundne virksomheder) skal tilbuddet være ledsaget af et ESPD for hver af disse, ligesom tilbudsgiveren skal dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved vedlæggelse af udfyldt bilag 2 (støtteerklæring).

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/10/2023
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk, Engelsk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 06/10/2023
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

September 2024

VI.3) Yderligere oplysninger:

Værdien angivet i pkt. II.2.6 udgør værdien af den anslåede mængde slaggegrus på 50.000 ton.

--

Tilbudsgivere, der er omfattet af Udbudslovens §134 a, §135, §136 og §137, nr. 1-6 er udelukket fra at afgive tilbud. Tilbudsgivere, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbudsforretningen bliver omfattet af udelukkelsesgrundene, jf. Udbudslovens §134 a, §135, §136 og §137, nr. 1-6 er udelukket fra at afgive tilbud, medmindre den pågældende tilbudsgiver indenfor en rimelig tidsramme fastsat af AFATEK har fremlagt dokumentation for at vedkommende er pålidelig, jf. Udbudslovens §138.

_

Som foreløbig dokumentation for tilbudsgiveren ikke er udelukket efter §134 a, §135, §136 og §137, nr. 1-6, er det et krav, at tilbudsgiver fremsender et korrekt udfyldt ESPD sammen med tilbuddet.

_

Forinden Ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal Ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD'et. For danske tilbudsgivere kan dokumentationskravet opfyldes ved fremlæggelse af en serviceattest udstedt af Erhvervsstyrelsen, dateret højst 6 måneder fra datoen fra fremlæggelsestidspunktet. Serviceattesten skal omfatte en udtalelse fra de følgende myndigheder:

1. Erhvervsstyrelsen

2. Danmarks Domstole

3. Politiet

4. atp

5. Skatteforvaltningen

_

Derudover skal Tilbudsgiver fremlægge underskrevet erklæring om Rådet forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 (Udbudsbilag 4).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævn for Udbud m.v. § 7, stk. 2, skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/09/2023

Send til en kollega

0.047