23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 166-522523
Offentliggjort
30.08.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Fjernvarme Fyn Service A/S

410119 Consultancy assistance regarding feasibility study of CCUS


Fjernvarme Fyn Service A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fjernvarme Fyn Service A/S
CVR-nummer: 39055775
Postadresse: Havnegade 120
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Jette Køhler
E-mail: jette.koehler@outlook.dk
Telefon: +45 27523069
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fjernvarmefyn.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/391865
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

410119 Consultancy assistance regarding feasibility study of CCUS

Sagsnr.: 410119
II.1.2) Hoved-CPV-kode
71318000 Rådgivnings- og konsulentvirksomhed inden for ingeniørvæsen
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

The objective of this study is the technical and economic feasibility of a carbon capture facility for the waste CHP plant owned and operated by Fjernvarme Fyn Affald A/S (FFA). FFA receives approximately 280.000 t/year of mixed waste and consequently the captured CO2 will be a mix of fossil and biogenic CO2. The major part of the biogenic CO2 is assumed to be utilized by Fortum for methanol production to the extent that this is feasible (to be investigated by Fortum in separate study) whereas not utlised CO2 shall be stored permanently.

For further information please see the Tender Conditions and the Scope of feasibility study.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71600000 Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
90492000 Rådgivning i forbindelse med spildevandsbehandling
90713000 Rådgivning i forbindelse med miljøspørgsmål
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Havnegade 120, 5000 Odense.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

The objective of this study is the technical and economic feasibility of a carbon capture facility for the waste CHP plant owned and operated by Fjernvarme Fyn Affald A/S (FFA). FFA receives approximately 280.000 t/year of mixed waste and consequently the captured CO2 will be a mix of fossil and biogenic CO2. The major part of the biogenic CO2 is assumed to be utilized by Fortum for methanol production to the extent that this is feasible (to be investigated by Fortum in separate study) whereas not utlised CO2 shall be stored permanently.

For more information please see the Tender Conditons and the Scope of feasibility study.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV's / Vægtning: 40%
Kvalitetskriterium - Navn: Project organization / Vægtning: 20%
Kvalitetskriterium - Navn: Risk analysis and durabiltiy of the project / Vægtning: 10%
Pris - Vægtning: 30%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

ODIN REACT

Sag: REACTRF-22-0090

II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 008-017799
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

410119 Consultancy assistance regarding feasibility study of CCUS

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/04/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: COWI A/S (Industri, energi, kraftværker, fjernvarme/køling)
CVR-nummer: 44623528
Postadresse: Parallelvej 2
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2800
Land: Danmark
E-mail: Energy-Power-Heating-Cooling_DK_DL@cowi.com
Telefon: +45 56401233
Fax: +45 56409999
Internetadresse: http://www.cowi.com
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: N/A
By: N/A
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Complaints about the tender procedure must be submitted to the Klagenævnet for udbud inaccordance with section 7 of Executive Order no. 593 of 2 June 2016 of the Act on theKlagenævnet for udbud, as follows:

Complaints about not having been pre-qualified must be received by the Klagenævnet within 20calendar days from the day after the contracting authority's notification of who has been pre-qualified, if the notification states a brief explanation of the relevant reasons for the decision.Other complaints must be received by the Klagenævnet within 45 days from the day after thepublication of the contracting authority's notice in the Official Journal of the European Union thatthe contracting authority has entered into a contract.

Complaints in connection with the conclusion of a framework agreement must be submitted within6 months from the day after the day on which the contracting authority has notified the affectedcandidates and tenderers.

At the latest at the same time as submitting a complaint to the Klagenævnet for udbud,complainants must notify the contracting authority in writing of the complaint lodged with theKlagenævnet for udbud and of whether the complaint has been submitted during the standstillperiod. If the complaint has not been submitted during the standstill period, the complainant mustalso state whether a suspensive effect of the complaint is requested. The complaint must beaccompanied by a complaint fee of DKK 20,000.

See more about submitting complaints on Klagenævnet for udbud's website: www.klfu.d

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/08/2023
BREAKING
{{ article.headline }}
0.047|