23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 154-487565
Offentliggjort
11.08.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Guldborgsund Varme A/S og Guldborgsund Vand A/S

Udbud af forbrugsmålere med fjernaflæsning og kommunikationsudstyr


Guldborgsund Varme A/S og Guldborgsund Vand A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Guldborgsund Varme A/S og Guldborgsund Vand A/S
CVR-nummer: 32559956 og 32559980
Postadresse: Gaabensevej 116
By: Nykøbing F.
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 4800
Land: Danmark
Kontaktperson: Gitte Sneborg Alrøe
E-mail: gsa@horten.dk
Telefon: +45 33344281
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/cce4b1b1-6986-4c43-92d1-2bafccd37109/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Vand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af forbrugsmålere med fjernaflæsning og kommunikationsudstyr

Sagsnr.: 197363
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38550000 Målere
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte kontrakt omfatter i hovedtræk følgende ydelser:

- Levering af nye, batteriforsynede forbrugsmålere (ca. 7.100 fjernvarmemålere og ca. 10.200 vandmålere) i Implementeringsperioden,

- Installation af nye, batteriforsynede forbrugsmålere (ca. 7.100 fjernvarmemålere og ca. 10.200 vandmålere) i Implementeringsperioden,

- Levering og installation af Datahjemtagningsinfrastruktur, samt system til dekryptering og integration af data til Elbek & Vejrup EVITA ('Hjemtagningssystemet'),

- Uddannelse af Ordregivernes personale i brug af Hjemtagningssystemet,

- Projektering, udrulning, testforløb og kontrol,

- Service- og hostingaftale omfattende Datahjemtagningsinfrastruktur og Hjemtagningssystem,

- Komplet dokumentation af den samlede opgave.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38550000 Målere
38410000 Måleinstrumenter
09323000 Fjernvarme (indenbys)
09324000 Fjernvarme (mellembys)
38300000 Måleudstyr
51200000 Installation af måle-, kontrol-, prøvnings- og navigationsudstyr
38421100 Vandmålere
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Guldborgsund Varme A/S og Guldborgsund Vand A/S (herefter i fællesskab "Ordregiverne") skal have udskiftet de eksisterende forbrugsmålere hos Ordregivernes kunder og har derfor iværksat et udbud til identifikation af den aktør (herefter "Totalleverandøren"), som skal forestå denne opgave. Medmindre andet fremgår, anvendes i kravspecifikationen herefter de definitioner, som fremgår af kontraktudkastet.

Den udbudte kontrakt (herefter "Kontrakten") omfatter i hovedtræk følgende ydelser:

- Levering af nye, batteriforsynede forbrugsmålere (ca. 7.100 fjernvarmemålere og ca. 10.200 vandmålere) i Implementeringsperioden,

- Installation af nye, batteriforsynede forbrugsmålere (ca. 7.100 fjernvarmemålere og ca. 10.200 vandmålere) i Implementeringsperioden,

- Levering og installation af Datahjemtagningsinfrastruktur, samt system til dekryptering og integration af data til Elbek & Vejrup EVITA ('Hjemtagningssystemet'),

- Uddannelse af Ordregivernes personale i brug af Hjemtagningssystemet,

- Projektering, udrulning, testforløb og kontrol,

- Service- og hostingaftale omfattende Datahjemtagningsinfrastruktur og Hjemtagningssystem,

- Komplet dokumentation af den samlede opgave.

Ordregiverne skal understrege, at det faktiske antal forbrugsmålere, som skal leveres i Implementeringsperioden, kan afvige fra de ovenfor oplyste tal. Ordregiverne har i tilbudslisten oplyst det antal, som tilbuddet skal baseres på for at sikre sammenlignelighed i konkurrencesituationen. Totalleverandøren er berettiget til vederlag for det faktiske antal forbrugsmålere, der leveres.

Kontrakten indeholder følgende to optioner:

- Option 1: Indgåelse af en 8-årig rammeaftale på indkøb af forbrugsmålere (vand og varme) inkl. kommunikationsudstyr. Såfremt Ordregiverne udnytter Option 1, vil rammeaftalen blive indgået efter udløbet af Implementeringsperioden, idet indkøbsperioden under rammeaftalen vil løbe i en 8-årig periode derefter. Rammeaftalen omfatter en anslået mængde på 500 vandmålere, og 500 varmemålere. Maksimal mængde er 1.000 vandmålere og 1.000 varmemålere.

- Option 2: Indkøb af udstyr for lækagedetektering med alarmmulighed til brug for Ordregivernes 50 største fjernvarmekunder. Lækagedetektering skal som minimum omfatte detektering af lækage på forbrugssiden ved rørbrud med afgivelse af alarm til Ordregiverne ("basispris"). Lækageovervågning skal ske ved ekstra flowmåler på fremløbet. Som tillæg til basisprisen skal tilbudsgiverne oplyse pris for et system med to motoriserede afspærringsventiler, som kan anvendes til at måle sivning inkl. alarm til Ordregiverne samt afspærre anlægget ved rørbrud, ligeledes med afgivelse af alarm til Ordregiverne.

Ordregiverne har i 2010 idriftsat fjernaflæste forbrugsmålere og der er i den forbindelse etableret en datahjemtagningsinfrastruktur i dele af de geografiske områder, som er omfattet af Kontrakten. Totalleverandøren kan ikke genbruge hverken eksisterende forbrugsmålere eller eksisterende datahjemtagningsinfrastruktur. Ordregiverne er ansvarlige for at nedtage den eksisterende datahjemtagningsinfrastruktur (omfatter ikke eksisterende forbrugsmålere).

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling i henhold til forsyningsvirksomhedsdirektivet.

Ordregiverne forbeholder sig at træffe tildelingsbeslutning på baggrund af de indledende tilbud. Det er således ikke sikkert, at Ordregiverne indleder forhandlingsmøder.

www.udbuddet.dk er den elektroniske platform, der anvendes til gennemførelsen af udbuddet. Ansøger/tilbudsgiver skal derfor oprettes som licenshaver hos www.udbuddet.dk for at kunne deltage i udbuddet.

Oprettelsen kan ske uden omkostning. Spørgsmål vedrørende www.udbuddet.dk skal stilles direkte til www.udbuddet.dk via supportfunktionen, der kan træffes via telefon +45 7022 7007. Der udbetales ikke vederlag til tilbudsgiverne for disses deltagelse i udbuddet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Implementering/tidsplan / Vægtning: 50
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder to optioner. Se udbudsbekendtgørelsen for beskrivelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 037-107414
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt vedrørende indkøb af forbrugsmålere med fjernaflæsning og kommunikationsudstyr

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
04/08/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Kamstrup A/S
CVR-nummer: 32559980
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Følgende punkter i ESPD'et skal udfyldes:

- Oplysninger om den økonomiske aktør (konsortier eller lignende sammenslutninger)

- Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter

- Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet (støttende enheder)

Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1 blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder/udenlandske ledelsesmedlemmer) som dokumentation for, at ansøgeren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.

Ordregiverne vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. april 2022.

For god ordens skyld bemærkes i denne sammenhæng: I medfør af udbudslovens § 134 a skal bygherre udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Bygherre vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/08/2023
BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|