23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 122-388399
Offentliggjort
28.06.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Glostrup Varme A/S

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2 og E3


Glostrup Varme A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Glostrup Varme A/S
CVR-nummer: 33043309
Postadresse: Ørnebjergvej 7
By: Glostrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Sune Schmidt Jensen
E-mail: ssj@horten.dk
Telefon: +45 52344360
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/a04fbce4-49e3-47bb-a8ca-e291edddd29e/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2 og E3

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

På baggrund af Klimaaftalen har Glostrup Forsyning udarbejdet et projektforslag om udbygningen af fjernvarmenettet.

Glostrup Varme A/S (herefter "Bygherre") udbyder herved følgende to delkontrakter, som indgår i Projektet:

(i) Entreprise 2: Villakvarterer i Glostrup. 1.362 potentielle kunder, ca. 18 km hovedledning (9 udbygningsområder)

(ii) Entreprise 3: Villakvarterer primært i Ejby samt området mellem Hovedvejen og jernbanen. 1.229 potentielle kunder, ca. 19 km hovedledning (10 udbygningsområder)

De to delkontrakter udbydes i hovedentreprise. Der kan fremsendes ansøgning på en eller begge delkontrakter, ansøger kan prækvalificeres til en eller begge kontrakter, ligesom delkontrakterne i sidste ende kan tildeles samme eller forskellige tilbudsgivere.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 515 395 561.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
09324000 Fjernvarme (mellembys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Glostrup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

På baggrund af Klimaaftalen har Glostrup Forsyning udarbejdet et projektforslag om udbygningen af fjernvarmenettet.

Projektforslaget dækker fire villaområder i Glostrup Kommune, hvilket omfatter ca. 2.700 enfamiliehuse, der i dag hovedsageligt opvarmes med naturgas og i mindre grad olie. Da bebyggelsen i villaområderne er så tæt og ligger nær nuværende fjernvarmeområder, er fjernvarme samfundsøkonomisk bedre end individuelle varmepumper. Den forventede samfundsøkonomiske gevinst er 60 mio. kr. sammenlignet med individuelle varmepumper og den samlede gevinst for lokalsamfundet er 38 mio. kr. Da fjernvarme vil fortrænge naturgas, forventes udbygningen samtidig at mindske CO2-udledningen med ca. 8.000 tons/år.

Glostrup Varme A/S (herefter "Bygherre") udbyder herved følgende to delkontrakter, som indgår i Projektet:

(i) Entreprise 2: Villakvarterer i Glostrup. 1.362 potentielle kunder, ca. 18 km hovedledning (9 udbygningsområder)

(ii) Entreprise 3: Villakvarterer primært i Ejby samt området mellem Hovedvejen og jernbanen. 1.229 potentielle kunder, ca. 19 km hovedledning (10 udbygningsområder)

De to delkontrakter udbydes i hovedentreprise. Der kan fremsendes ansøgning på en eller begge delkontrakter, ansøger kan prækvalificeres til en eller begge kontrakter, ligesom delkontrakterne i sidste ende kan tildeles samme eller forskellige tilbudsgivere. En tilbudsgiver, som er prækvalificeret til begge delkontrakter, og som afgiver tilbud på begge delkontrakter, kan i tilbuddet betinge sig, at tilbudsgiveren alene tildeles den ene delkontrakt, se afsnit 3 i udbudsbetingelserne.

Det oplyste sluttidspunkt for kontrakten er anslået og kan derfor variere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveløsning / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og bemanding / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E3

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
09324000 Fjernvarme (mellembys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Glostrup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

På baggrund af Klimaaftalen har Glostrup Forsyning udarbejdet et projektforslag om udbygningen af fjernvarmenettet.

Projektforslaget dækker fire villaområder i Glostrup Kommune, hvilket omfatter ca. 2.700 enfamiliehuse, der i dag hovedsageligt opvarmes med naturgas og i mindre grad olie. Da bebyggelsen i villaområderne er så tæt og ligger nær nuværende fjernvarmeområder, er fjernvarme samfundsøkonomisk bedre end individuelle varmepumper. Den forventede samfundsøkonomiske gevinst er 60 mio. kr. sammenlignet med individuelle varmepumper og den samlede gevinst for lokalsamfundet er 38 mio. kr. Da fjernvarme vil fortrænge naturgas, forventes udbygningen samtidig at mindske CO2-udledningen med ca. 8.000 tons/år.

Glostrup Varme A/S (herefter "Bygherre") udbyder herved følgende to delkontrakter, som indgår i Projektet:

(i) Entreprise 2: Villakvarterer i Glostrup. 1.362 potentielle kunder, ca. 18 km hovedledning (9 udbygningsområder)

(ii) Entreprise 3: Villakvarterer primært i Ejby samt området mellem Hovedvejen og jernbanen. 1.229 potentielle kunder, ca. 19 km hovedledning (10 udbygningsområder)

De to delkontrakter udbydes i hovedentreprise. Der kan fremsendes ansøgning på en eller begge delkontrakter, ansøger kan prækvalificeres til en eller begge kontrakter, ligesom delkontrakterne i sidste ende kan tildeles samme eller forskellige tilbudsgivere. En tilbudsgiver, som er prækvalificeret til begge delkontrakter, og som afgiver tilbud på begge delkontrakter, kan i tilbuddet betinge sig, at tilbudsgiveren alene tildeles den ene delkontrakt, se afsnit 3 i udbudsbetingelserne.

Det oplyste sluttidspunkt for kontrakten er anslået og kan derfor variere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Opgaveløsning / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og bemanding / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 246-712369
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E2

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
21/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Entreprenørfirmaet Nordkysten A/S
CVR-nummer: 26862930
Postadresse: Pårupvej 183-185
By: Gilleleje
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 3250
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 160 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 260 936 453.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Glostrup Varme A/S - udbygning af fjernvarme i Glostrup E3

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
21/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Zøllner A/S
CVR-nummer: 30239776
Postadresse: Agernvej 4
By: Kvistgård
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 3490
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 160 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 254 459 108.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Bygherre forbeholder sig at træffe tildelingsbeslutning på grundlag af de indledende tilbud. Det er således ikke givet, at Bygherre vil indlede forhandlinger og aktiviteterne knyttet til forhandling er derfor markeret med rødt i tidsplanen. Bygherre kan vælge at tildele på baggrund af de indledende tilbud på én delkontrakt og indlede forhandlinger på den anden delkontrakt. Såfremt Bygherre gør brug af muligheden for at træffe tildelingsbeslutning på grundlag af de indledende tilbud, rykkes tidsplanen frem, idet den tid, som er afsat til forhandlingsmøder og indhentning af revideret/endeligt tilbud, i så fald udnyttes til evaluering, indhentning af dokumentation og underretning om tildelingsbeslutning.

Bygherre forbeholder sig i hver tilbudsrunde at foretage shortlisting, dvs. udvælge et antal tilbud/tilbudsgivere, som kan fortsætte i udbuddet (dvs. i forhandlingsforløbet). Det tidligste tidspunkt for Bygherres shortlisting er efter modtagelse af de indledende tilbud. Shortlisting foretages på baggrund af en evaluering af tilbuddene i overensstemmelse med de offentliggjorte tildelings- og underkriterier. Bygherre vil som minimum shortliste tre tilbud (på hver delkontrakt) i hver runde.

Forud for tildelingsbeslutningen vil den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt en delkontrakt, blive bedt om at fremsende dokumentation for de forhold, som tilbudsgiver har erklæret i ESPD'et. Samtidig vil tilbudsgiver blive bedt om at fremsende et forhåndstilsagn fra sikkerhedsstiller om, at denne vil stille sikkerhed i overensstemmelse med den udbudte kontrakt. Tildelingsbeslutning træffes først, når tilbudsgiver har fremsendt den efterspurgte dokumentation.

Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder/udenlandske ledelsesmedlemmer) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.

Bygherre vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. marts 2023.

For god ordens skyld bemærkes i denne sammenhæng: I medfør af udbudslovens § 134 a skal bygherre udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Bygherre vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen.

Bygherre udbetaler ikke vederlag til tilbudsgiverne for deltagelse i udbudsprocessen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20.000 kr. til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/06/2023

Send til en kollega

0.047