23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 117-367334
Offentliggjort
20.06.2023
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Aarhus Vand A/S

Vindere

(25.09.2023)
ENTREPRENØR RENÉ MATHIASSEN A/S
Stokagervej 17
8240 Risskov

Slamsugeropgaver hos Aarhus Vand A/S


Aarhus Vand A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aarhus Vand A/S
CVR-nummer: 32562361
Postadresse: Hasselager Allé 29
By: Viby J
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8260
Land: Danmark
Kontaktperson: Christoffer Larsen
E-mail: christoffer.larsen@aarhusvand.dk
Telefon: +45 89471104
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aarhusvand.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e35cf35a-80c9-4959-92bb-d7b3d21d03e3/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e35cf35a-80c9-4959-92bb-d7b3d21d03e3/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/e35cf35a-80c9-4959-92bb-d7b3d21d03e3/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Vand

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Slamsugeropgaver hos Aarhus Vand A/S

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører Slamsugeropgaver på Aarhusvands rensningsanlæg.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 7 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Aarhus Vands forsyningsområde

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører Slamsugeropgaver på Aarhusvands rensningsanlæg.

For nærmere beskrivelse af de udbudte ydelser, herunder de krav, der skal opfyldes, så henvises til det komplette udbudsmateriale herunder specifikt udbudsbetingelserne, bilag 2 kravspecifikati-on og bilag 1 tilbudsliste.

Udbuddet gennemføres som offentligt udbud efter udbudsloven, LBK nr. 10 af 06/01/2023, hvilket betyder at enhver kan afgive tilbud.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2023
Slut: 30/09/2029
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ordregiver har sat minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, som Tilbudsgiver skal over-holde, for at Ordregiver kan prækvalificere Tilbudsgiver til at afgive tilbud.

Ordregiver accepterer kun tilbud fra Tilbudsgivere, som:

Har en soliditetsgrad på minimum 25 % i 2 ud af 3 seneste regnskabsår

Har en egenkapital på minimum 5 mio. danske kr. ekskl. moms i seneste afsluttet regn-skabsår.

Der gøres opmærksom på at såfremt Tilbudsgiver ikke selv kan opfylde ovenstående krav, så har Tilbudsgiver mulighed for at byde ind med støttende virksomhed, jf. afsnit vedr. Tilbudsgivers be-nyttelse af andre enheders formåen.

Tilbudsgiver skal anføre oplysningerne i ESPD’et i Ethics, Del IV, pkt. B: Økonomisk og finansiel formåen.

Ordregivers accept af nøgletallene forudsætter, at der ikke fremgår eksplicitte indikationer på at nøgletallene kan være fejlbehæftede. Eksplicitte indikationer herpå kan fx være hvis en uafhængig revisor i sin revisorpåtegning på seneste årsregnskab, har erklæret at årsregnskabet ikke giver et retvisende billede af virksomheden, at revisor har undladt at give en konklusion, eller at konklusio-nen er modificeret med forbehold der påvirker de efterspurgte oplysninger Derudover må der af regnskabet ikke være eksplicitte indikationer der sår tvivl om virksomhedens fortsatte drift. Ek-splicitte indikationer, der sår tvivl om virksomhedens fortsatte drift, kan fx være hvis en uaf-hængig revisor ikke har afgivet konklusionen under antagelse af virksomhedens fortsatte drift, el-ler har fremhævet væsentlig usikkerhed for virksomhedens fortsatte drift.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Har en soliditetsgrad på minimum 25 % i 2 ud af 3 seneste regnskabsår

Har en egenkapital på minimum 5 mio. danske kr. ekskl. moms i seneste afsluttet regn-skabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen:

Tilbudsgiver skal minimum have 2 lignende referencer, der er udført inden for de seneste 3 år forud for ansøgningsfristen. Med udført menes referencer, der er afsluttet eller under udførelse. Tilbudsgiver må maksimalt angive 5 referencer. Er der angivet flere end 5 refe-rencer, vil Ordregiver udelukkende kigge på de 5 først angivne referencer, og se bort fra de yderligere angivne.

Med lignende referencer forstås at tilbudsgiver pr. reference har:

Har udført minimum 50 arbejdstimer pr. reference

Har udført et minimum af 4 nedenstående opgavetyper pr. reference på renseanlæg og/eller kloakledningsnet:

-Spul/sug med kombispuler og/eller genbrugsspuler

-Transport af slam, fedt og sand med slamsuger og/eller genbrugsspuler

-Højttryksspuling med minimum 500 bar med slamsuger og/eller genbrugsspu-ler

-Tømning af sandfangsbrønde med slamsuger og/eller genbrugsspuler

-Afhjælpning ved diverse driftsstop med slamsuger og/eller genbrugsspuler

-Tømning af sand foran riste Slamsuger og/eller genbrugsspuler

-Tørstofsugning med mammutsuger

Tilbudsgiver skal afgive oplysning om referencer i ESPD-afsnittet ”Udvælgelse”. Tilbudsgiver skal i beskrivelsen af referencerne oplyse:

Referencens ordregiver og kontaktperson inkl. kontaktoplysninger på denne

Tidspunkt for udførelsen af referencen

Kort beskrivelse af opgavens omfang, og hvordan referencen udgør en lignende reference jf. definitionen ovenfor

Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencekunder med henblik på at få be-kræftet rigtigheden af de modtagne oplysninger omkring referencen.

Der gøres opmærksom på, at såfremt Tilbudsgiver ikke selv kan opfylde ovenstående krav, så har Tilbudsgiver mulighed for at byde ind med en støttende virksomhed, jf. afsnit vedr. Tilbudsgivers benyttelse af andre enheders formåen.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 22/08/2023
Tidspunkt: 08:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 22/08/2023
Tidspunkt: 08:01

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Maksimal værdi over hele aftaleperioden: 8.250.000 kr. ekskl. moms

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/06/2023

Send til en kollega

0.078