Fakta om udbudet
Udbyder
Skanderborg Vand A/S
Udbud af rammeaftale om bygherrerådgivning og projektering af strukturplan på drikkevandsområdet
Skanderborg Vand A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 40972153
Postadresse: Døjsøvej 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Camilla Bjørslev Paulsen
E-mail: camilla.bjoerslev@dk.dlapiper.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skanderborgforsyning.dk/
Del II: Genstand
Udbud af rammeaftale om bygherrerådgivning og projektering af strukturplan på drikkevandsområdet
Skanderborg Vand ønsker at udbyde en rammeaftale om bygherrerådgivning og projektering i forbindelse med gennemførelse af strukturplan på drikkevandsområdet. Strukturplanen omfatter blandt andet opførelse af et nyt vandværk med tilhørende rentvandsbeholdere, nye transmissionsledninger, nye råvandsledninger og renovering af eksisterende højdebeholder Fuglsang. Principielt vil alle tekniske rådgivningsydelser forbundet med projektet kunne indkøbes under Aftalen, idet Aftalen dog ikke er eksklusiv eller forpligtende for Skanderborg Vand. Skanderborg Vand vil således indkøbe relevante rådgivningsydelser fra andre rådgivere, og bygherrerådgiveren er forpligtet til på konstruktiv måde at bidrage til samarbejdet med disse rådgivere. Der ønskes et gensidigt og involverende samarbejde, og at projektmedarbejderne arbejder i projektkontor hos forsyningen, når det vurderes hensigtsmæssigt. Kontrakten er foreløbig estimeret til at have en værdi på kr. 5 mio.
Skanderborg Vand har siden 2012 arbejdet med en ny strukturplan for drikkevand. Strukturplanen for drikkevand skal sikre tilfredsstillende vandforsyning til områderne Skanderborg, Stilling, Gram og Voerladegård. Det nye vandværk skal placeres enten på den eksisterede Fredensborggrund eller på en ny grund ved Fælleden. Der skal etableres en ny rentvandsbeholder på det nye vandværk og den eksisterende højdebeholder Fuglsang skal renoveres. Den fremtidige drikkevandsproduktion skal ske på det nye vandværk i kombination med produktion på Stillingværket. Eksisterende Gramværk forventes driftet i yderligere ca. 10 år inden det lukkes ned. Som grundlag er der udarbejdet et skitseprojekt på nyt vandværk baseret på traditionelle vandbehandlingsløsninger (Udbudsbilag E). Forsyningen ønsker, at skitseprojektet gentænkes og at nyeste viden omkring vandbehandling og bæredygtighed indtænkes i projektet. Desuden er der arbejdet med en række scenarier for den fremtidige struktur,- hvoraf to er valgt til videre analyse (Aftalebilag 1, side 2). Bygherrerådgiveren skal under Aftalen kunne bistå forsyningen med bl.a. følgende 1): Baseret på skitseprojekt på nyt vandværk og scenarier udarbejdet af EnviDan (udbudsbilag E), skal strukturplanens endelig omfang, herunder det nye vandværks placering fastlægges med særligt fokus på forsyningssikkerhed/drikkevandskvalitet/TCO- beregninger (to eller flere scenarier)/LCA- screening (to eller flere scenarier). 2.): Myndighedsansøgninger, 3): Detailprojektering i tæt samarbejde med forsyningens projektleder på projektet samt øvrige relevante medarbejdere, 4): Fastlæggelse af udbudsform, 5): Gennemførelse af udbud, 6): Løbende projektopfølgning og byggeledelse/tilsyn, 7): Indkøring, 8): Aflevering og efterfølgende 1- og 5- års gennemgang, 9) MM. Forventninger til samarbejdet: Skanderborg Vand ønsker et involverende samarbejde, hvor forsyningens projektleder på projektet er kontaktpersonen. Tilsvarende forventes det, at bygherrerådgiveren har en entydig projektleder på projektet. Desuden ønskes en aktiv inddragelse af de faglige medarbejdere (driftsassistenter, projektledere og miljøtekniker) i forsyningen i.f.t sparring og valg af løsninger. Efter behov ønsker Skanderborg Vand, at bygherrerådgiverens projektmedarbejdere arbejder i projektkontor hos forsyningen. Skanderborg Vand ønsker bygherrerådgivningen udført med følgende overordnede værdier; holdånd/struktur/iderigdom/ansvarlighed.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af rammeaftale om bygherrerådgivning og projektering af strukturplan på drikkevandsområdet
CVR-nummer: 37295728
Postadresse: Ceres Allé 3
By: Aarhus
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Internetadresse: https://www.niras.com/
Del VI: Supplerende oplysninger
Ad delaftaler II.1.6): Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler. Årsagen hertil er, at det ikke vurderet praktisk, kommercielt og økonomisk hensigtsmæssigt. Det skyldes, at der i vidt omfang anvendes samme rådgiver til store dele af projektet blandt andet med henblik på at samtænke de enkelte dele af projektet til en samlet hensigtsmæssig løsning samt med henblik at undgå omkostninger til vidensopbygning og risiko for videnstab i forhold til projektet. Ad teknisk og faglig formåen III.1.3): Ansøgere må vedlægge maksimalt ti referencer af maksimalt 2 sider hver. Vedlægges mere end ti referencer vurderer Ordregiver alene de ti nyeste referencer. Udelukkelsesgrunde: For nærværende udbud gælder udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-136 samt § 137, stk. 1, nr. 1. Udfyldelse af ESPD: Udfyldelse af ESPD sker via den digitale udbudsportal. For ansøgere, der afgiver ansøgning som konsortium og for ansøgere, der baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen, skal der afleveres udfyldt ESPD, for hver økonomisk aktør. Foreløbig dokumentation: Som foreløbig dokumentation for, at ansøgeren ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 - 7, og for at ansøger opfylder de i udbudsbekendtgørelsen og ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed, skal ansøgeren med ansøgningen kun fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis ansøger er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed og opfyldelse af udvælgelseskriterierne (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) med ansøgningen fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD. Hvis ansøger i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.), skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med ansøgningen som dokumentation for egnethed og opfyldelse af udvælgelseskriterierne fremlægges et korrekt udfyldt ESPD. Den i udbudsbetingelsernes afsnit 13.1 nævnte dokumentation skal kun fremsendes til Ordregiver, såfremt Ordregiver anmoder en eller flere ansøgere om dette, hvilket ansøger må påregne kan ske forud for Ordregivers meddelelse om prækvalifikation. Udvælgelse af ansøgere: Ordregiver vil prækvalificere 3 ansøgere. Udvælgelsen finder sted på grundlag af ansøgers oplysninger i ESPD’et (og de i ESPD’et eller et separat dokument vedlagte referencer).
Postadresse: Toldbodgade 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Klage kan indgives via borger.dk eller mail til Klagenævnet for Udbud. Klage over tildeling af kontrakten skal indgives inden 6 måneder efter, at Ordregiveren har offentliggjort nærværende bekendtgørelse om, at Ordregiveren har indgået kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelse er blevet offentliggjort. Klagefristen udløber således den 1. juni 2023. Samtidig med, at du sender din klage, skal du sende en kopi af klagen med bilag (evt. pr. mail) til Ordregiveren. Yderligere oplysninger vedrørende proceduren for indgivelse af klage gives på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/