23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 079-239834
Offentliggjort
21.04.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Skanderborg Vand A/S

Udbud af rammeaftale om bygherrerådgivning og projektering af strukturplan på drikkevandsområdet


Skanderborg Vand A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skanderborg Vand A/S
CVR-nummer: 40972153
Postadresse: Døjsøvej 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Camilla Bjørslev Paulsen
E-mail: camilla.bjoerslev@dk.dlapiper.com
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skanderborgforsyning.dk/
I.6) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Varetage offentlig vandforsyningsvirksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale om bygherrerådgivning og projektering af strukturplan på drikkevandsområdet

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71800000 Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og affaldsbekæmpelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Skanderborg Vand ønsker at udbyde en rammeaftale om bygherrerådgivning og projektering i forbindelse med gennemførelse af strukturplan på drikkevandsområdet. Strukturplanen omfatter blandt andet opførelse af et nyt vandværk med tilhørende rentvandsbeholdere, nye transmissionsledninger, nye råvandsledninger og renovering af eksisterende højdebeholder Fuglsang. Principielt vil alle tekniske rådgivningsydelser forbundet med projektet kunne indkøbes under Aftalen, idet Aftalen dog ikke er eksklusiv eller forpligtende for Skanderborg Vand. Skanderborg Vand vil således indkøbe relevante rådgivningsydelser fra andre rådgivere, og bygherrerådgiveren er forpligtet til på konstruktiv måde at bidrage til samarbejdet med disse rådgivere. Der ønskes et gensidigt og involverende samarbejde, og at projektmedarbejderne arbejder i projektkontor hos forsyningen, når det vurderes hensigtsmæssigt. Kontrakten er foreløbig estimeret til at have en værdi på kr. 5 mio.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71310000 Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
71318000 Rådgivnings- og konsulentvirksomhed inden for ingeniørvæsen
71530000 Rådgivning i forbindelse med byggeri
71800000 Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og affaldsbekæmpelse
90713100 Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og spildevand undtagen i bygge-anlægssektoren
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Skanderborg Vand har siden 2012 arbejdet med en ny strukturplan for drikkevand. Strukturplanen for drikkevand skal sikre tilfredsstillende vandforsyning til områderne Skanderborg, Stilling, Gram og Voerladegård. Det nye vandværk skal placeres enten på den eksisterede Fredensborggrund eller på en ny grund ved Fælleden. Der skal etableres en ny rentvandsbeholder på det nye vandværk og den eksisterende højdebeholder Fuglsang skal renoveres. Den fremtidige drikkevandsproduktion skal ske på det nye vandværk i kombination med produktion på Stillingværket. Eksisterende Gramværk forventes driftet i yderligere ca. 10 år inden det lukkes ned. Som grundlag er der udarbejdet et skitseprojekt på nyt vandværk baseret på traditionelle vandbehandlingsløsninger (Udbudsbilag E). Forsyningen ønsker, at skitseprojektet gentænkes og at nyeste viden omkring vandbehandling og bæredygtighed indtænkes i projektet. Desuden er der arbejdet med en række scenarier for den fremtidige struktur,- hvoraf to er valgt til videre analyse (Aftalebilag 1, side 2). Bygherrerådgiveren skal under Aftalen kunne bistå forsyningen med bl.a. følgende 1): Baseret på skitseprojekt på nyt vandværk og scenarier udarbejdet af EnviDan (udbudsbilag E), skal strukturplanens endelig omfang, herunder det nye vandværks placering fastlægges med særligt fokus på forsyningssikkerhed/drikkevandskvalitet/TCO- beregninger (to eller flere scenarier)/LCA- screening (to eller flere scenarier). 2.): Myndighedsansøgninger, 3): Detailprojektering i tæt samarbejde med forsyningens projektleder på projektet samt øvrige relevante medarbejdere, 4): Fastlæggelse af udbudsform, 5): Gennemførelse af udbud, 6): Løbende projektopfølgning og byggeledelse/tilsyn, 7): Indkøring, 8): Aflevering og efterfølgende 1- og 5- års gennemgang, 9) MM. Forventninger til samarbejdet: Skanderborg Vand ønsker et involverende samarbejde, hvor forsyningens projektleder på projektet er kontaktpersonen. Tilsvarende forventes det, at bygherrerådgiveren har en entydig projektleder på projektet. Desuden ønskes en aktiv inddragelse af de faglige medarbejdere (driftsassistenter, projektledere og miljøtekniker) i forsyningen i.f.t sparring og valg af løsninger. Efter behov ønsker Skanderborg Vand, at bygherrerådgiverens projektmedarbejdere arbejder i projektkontor hos forsyningen. Skanderborg Vand ønsker bygherrerådgivningen udført med følgende overordnede værdier; holdånd/struktur/iderigdom/ansvarlighed.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er på nøglemedarbejdere / Vægtning: 35%
Kvalitetskriterium - Navn: Løsningsbeskrivelse / Vægtning: 15%
Pris - Vægtning: 50%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 248-722345
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af rammeaftale om bygherrerådgivning og projektering af strukturplan på drikkevandsområdet

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
12/04/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: NIRAS A/S
CVR-nummer: 37295728
Postadresse: Ceres Allé 3
By: Aarhus
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Internetadresse: https://www.niras.com/
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms) (Må dette offentliggøres? ja)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 5 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 5 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise
V.2.6) Pris, der er betalt for lejlighedskøb

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ad delaftaler II.1.6): Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler. Årsagen hertil er, at det ikke vurderet praktisk, kommercielt og økonomisk hensigtsmæssigt. Det skyldes, at der i vidt omfang anvendes samme rådgiver til store dele af projektet blandt andet med henblik på at samtænke de enkelte dele af projektet til en samlet hensigtsmæssig løsning samt med henblik at undgå omkostninger til vidensopbygning og risiko for videnstab i forhold til projektet. Ad teknisk og faglig formåen III.1.3): Ansøgere må vedlægge maksimalt ti referencer af maksimalt 2 sider hver. Vedlægges mere end ti referencer vurderer Ordregiver alene de ti nyeste referencer. Udelukkelsesgrunde: For nærværende udbud gælder udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-136 samt § 137, stk. 1, nr. 1. Udfyldelse af ESPD: Udfyldelse af ESPD sker via den digitale udbudsportal. For ansøgere, der afgiver ansøgning som konsortium og for ansøgere, der baserer sig på andre enheders økonomiske eller tekniske formåen, skal der afleveres udfyldt ESPD, for hver økonomisk aktør. Foreløbig dokumentation: Som foreløbig dokumentation for, at ansøgeren ikke er udelukket efter udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1 - 7, og for at ansøger opfylder de i udbudsbekendtgørelsen og ovenfor fastsatte minimumskrav til egnethed, skal ansøgeren med ansøgningen kun fremsende et korrekt udfyldt ESPD. Hvis ansøger er et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet som dokumentation for egnethed og opfyldelse af udvælgelseskriterierne (og for, at konsortiedeltagerne ikke er omfattet af de nævnte udelukkelsesgrunde) med ansøgningen fremlægges dokumentation i form af et korrekt udfyldt ESPD. Hvis ansøger i relation til egnethed baserer sig på andre økonomiske aktørers formåen (underleverandører, koncernforbundne selskaber mv.), skal der for hver af de pågældende økonomiske aktører sammen med ansøgningen som dokumentation for egnethed og opfyldelse af udvælgelseskriterierne fremlægges et korrekt udfyldt ESPD. Den i udbudsbetingelsernes afsnit 13.1 nævnte dokumentation skal kun fremsendes til Ordregiver, såfremt Ordregiver anmoder en eller flere ansøgere om dette, hvilket ansøger må påregne kan ske forud for Ordregivers meddelelse om prækvalifikation. Udvælgelse af ansøgere: Ordregiver vil prækvalificere 3 ansøgere. Udvælgelsen finder sted på grundlag af ansøgers oplysninger i ESPD’et (og de i ESPD’et eller et separat dokument vedlagte referencer).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldbodgade 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage kan indgives via borger.dk eller mail til Klagenævnet for Udbud. Klage over tildeling af kontrakten skal indgives inden 6 måneder efter, at Ordregiveren har offentliggjort nærværende bekendtgørelse om, at Ordregiveren har indgået kontrakten. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor nærværende bekendtgørelse er blevet offentliggjort. Klagefristen udløber således den 1. juni 2023. Samtidig med, at du sender din klage, skal du sende en kopi af klagen med bilag (evt. pr. mail) til Ordregiveren. Yderligere oplysninger vedrørende proceduren for indgivelse af klage gives på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/04/2023
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web03