Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Middelfart Fjernvarme a.m.b.a.
Fjernvarmeforsyning af Ø-vængerne og Middelfart Nord, rør- og komponentleverance
Middelfart Fjernvarme a.m.b.a.
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 28621027
Postadresse: Skærgårdsvej 2
By: Middelfart
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5500
Land: Danmark
Kontaktperson: Kenneth Nikolajsen
E-mail: ktn@middelfartfjernvarme.dk
Telefon: +45 61201556
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.middelfartfjernvarme.dk/
CVR-nummer: 44623528
Postadresse: Jens Chr. Skous Vej 9
By: Aarhus C
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Casper Lind Larsen
E-mail: cvla@cowi.com
Telefon: +45 56406695
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.cowi.dk
Del II: Genstand
Fjernvarmeforsyning af Ø-vængerne og Middelfart Nord, rør- og komponentleverance
Middelfart Fjernvarme har fået godkendt projektforslag efter Varmeforsyningsloven om konvertering fra gas til fjernvarme af Ø-vængerne i Middelfart og området Middelfart Nord.
Ø-vængerne består af ca. 16 km hovedledningsnet og en option på Middelfart Nord består af ca. 7,4 km hovedledningsnet.
Rørleverancen består af levering af rør og komponenter for hovedledninger til projekterne.
Middelfart, Ø-vængerne
Middelfart Fjernvarme har fået godkendt projektforslag efter Varmeforsyningsloven om konvertering fra gas til fjernvarme af Ø-vængerne i Middelfart og området Middelfart Nord.
Ø-vængerne består af ca. 16 km hovedledningsnet og en option på Middelfart Nord består af ca. 7,4 km hovedledningsnet.
Rørleverancen består af levering af rør og komponenter for hovedledninger til projekterne.
Rørleverancen består af levering af rør og komponenter til projekterne frem til og med afgreningsmuffer og koblinger til stikledninger.
Stikledninger leveres som en bygherreleverance.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiverne må ikke være omfattet af udelukkelsesgrunde, der fremgår af Udbudslovens §§135-136, herunder den frivillige udelukkelsesgrund nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 om konkurs mv.
Ordregiver skal udelukke en tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene oplistet nedenfor under ”De obligatoriske udelukkelsesgrunde” og ”De frivillige udelukkelsesgrunde.
Såfremt tilbudsgiver vurderes at være omfattet af en udelukkelsesgrund, har tilbudsgiver mulighed for at iværksætte en procedure om ”self-cleaning”, jf. udbudsloven § 138. Hvis proceduren om "self-cleaning" iværksættes, gør Ordregiver opmærksom på, at Ordregiver fra den 1. januar 2023 er forpligtet til at indhente en vejledende udtalelse om pålidelighed hos Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.
Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153:
- Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2.
- Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land.
- For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis.
Som foreløbig dokumentation for overholdelse af udelukkelsesgrundene skal tilbudsgiver udfylde et ESPD, som en del af sit tilbud. Dokumentet skal udfyldes via Byggeprojekt.dk, jf. afsnit 1.3).
En tilbudsgiver, der deltager alene og ikke baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde egnethedskrav, skal kun udfylde ét ESPD.
En tilbudsgiver, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (underrådgivere/underentreprenører/underleverandører), skal sikre, at ordregiver modtager tilbudsgivers eget ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver af de enheder, som denne baserer sig på. ESPD fra støttende enhed skal være underskrevet af den støttende enhed. Tilbudsgiver skal endvidere vedlægge støtteerklæring for hver af de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på, jf. bilag "Støtteerklæring".
Hvis tilbudsgiver er en gruppe af økonomiske aktører herunder midlertidige sammenslutninger (et konsortium), som deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et særskilt ESPD med de oplysninger, der kræves i ESPD del II-VI. Deltagere i gruppen af økonomiske aktører, skal underskrive eget ESPD samt udfylde konsortieerklæring, jf. bilag "Konsortieerklæring".
Vedr. ESPD se i øvrigt udbudsvilkårenes afsnit 3.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende vedrørende tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen (i ESPD-dokumentet Del IV, pkt. B):
1 Der ønskes oplyst samlet årsomsætning for leverancer til fjernvarmearbejder for de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
2 Der ønskes oplyst soliditetsgrad for det seneste afsluttede regnskabsår.
Der stilles følgende mindstekrav til tilbudsgivernes økonomiske formåen:
1. Omsætningsminimum for leverancer til fjernvarme for hver af de seneste 3 regnskabsår på minimum 15.000.000 DKK ekskl. moms
2. Soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste afsluttede regnskabsår.
Dokumentation for økonomisk og finansiel formåen:
- Relevante erklæringer fra et pengeinstitut eller attest fra revisor
- Årsregnskaber eller uddrag heraf, hvis offentliggørelse af årsregnskaber er lovpligtigt i det land, hvor tilbudsgiver er etableret, jf. udbudsvilkårenes afsnit 3.3.
Tilbudsgiver skal oplyse følgende vedrørende tilbudsgivers tekniske og/eller faglige formåen (i ESPD-dokumentet Del IV, pkt. C):
Beskrivelse af tilbudsgiverens erfaringer med leveringer til tilsvarende fjernvarmeledningsanlæg. Tilbudsgiver skal angive maks. 5 referencer, hvor rør og komponenter er leveret inden for de seneste 5 år. Tilbudsgiver skal give oplysninger om kunden/ordregiver, kort beskrivelse af opgaven, tilbudsgiverens rolle på opgaven, kontraktum samt start- og slutdato.
Tilbudsgiver bedes beskrive forholdene i Ad. 4, pkt. 1 i ESPD-dokumentet Del IV, pkt. C i feltet "For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type". Dog med fokus på at beskrive det ovenfor anførte.
Såfremt der angives mere end 5 referencer, vil der alene blive lagt vægt på de første 5.
Der stilles følgende mindstekrav til tilbudsgivernes tekniske og faglige formåen:
Det er et mindstekrav, at referencelisten indeholder mindst én reference vedrørende levering af rør og komponenter til sammenligneligt projekt i karakter med det udbudte, og hvor kontraktsummen er over 10.000.000 DKK ekskl. moms jf. udbudsvilkårenes afsnit 3.3.
Der stilles krav om udfyldt Tro- og loveerklæring vedrørende overholdelse af EU-Forordning 2022/576 (sanktioner mod Rusland).
Ordregiver er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere, som er etableret i lande opført på EU-liste over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner, jf. udbudslovens § 134a.
I henhold til kontraktens afsnit 6 tilbydes eventuelle priser, som ikke er nævnt i Leverandørens tilbud, til Bygherren med [XX%] i rabat i forhold til Leverandørens gængse prislister/standardpriser for de givne komponenter/materialer.
Øvrige vilkår fremgår af kontrakten og udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Elektronisk
Del VI: Supplerende oplysninger
Vedståelsesfristen, jf. afsnit IV.2.6), er 40 kalenderdage fra modtagelse af tilbud.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/kontakt/
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes
fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har
indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mail-adresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside www.klfu.dk.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/