23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 028-082044
Offentliggjort
08.02.2023
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Brøndby Fjernvarme A.m.b.a.

Brøndby Fjernvarme - Vesterled - Anlægs- og rørarbejde samt rørleverance


Brøndby Fjernvarme A.m.b.a.

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Brøndby Fjernvarme A.m.b.a.
CVR-nummer: 33 26 93 15
Postadresse: Kirkebjerg Alle 92A
By: Brøndby
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 2605
Land: Danmark
Kontaktperson: Erik Skalka
E-mail: es@b-fjv.dk
Telefon: +45 43452060
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.brondbyfjernvarme.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://app.byggeprojekt.dk/public/1891-Vesterled,_konvertering_til_fjernvarme
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://app.byggeprojekt.dk/public/1891-Vesterled,_konvertering_til_fjernvarme
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Brøndby Fjernvarme - Vesterled - Anlægs- og rørarbejde samt rørleverance

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Brøndby Fjernvarme A.m.b.a. har fået godkendt et projektforslag efter Varmeforsyningsloven om etablering af et nyt distributionsnet i Vesterled. Opgaven omfatter hovedentreprise for anlægs- og rørarbejder samt rørleverance. Opgaven består af etablering af ca. 6.000 m fjernvarmeledning (område 1). Som option kan opgaven udvides med yderligere 4.500 m fjernvarmeledning (område 2 og 3). Optionen kaldes senest tre måneder før aflevering af område 1.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 75 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
44163120 Fjernvarmerørledninger
45232140 Anlægsarbejde: hovedledninger til fjernvarme
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Brøndby - Vesterled

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omhandler anlægs- og rørarbejder samt rørleverance for konvertering af Vesterled til fjernvarme.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation / Vægtning: 20%
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetsstyring og Miljø / Vægtning: 10%
Pris - Vægtning: 70%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 75 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 14
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver vil i forbindelse med udvælgelse lægge vægt på følgende:

I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med udførelse af tilsvarende fjernvarmearbejder.

I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med udførelse af tilsvarende projekter i tæt bebyggede områder med håndtering af trafik og fremmedledninger.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Som option kan opgaven udvides med yderligere 4.500 m fjernvarmeledning (område 2 og 3). Optionen kaldes senest tre måneder før aflevering af område 1.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

1 Der ønskes oplyst egenkapitalen for hver af de seneste tre afsluttede disponible regnskabsår

2 Der ønskes oplyst soliditetsgrad i det seneste afsluttede disponible regnskabsår

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

1 Positiv egenkapital i to af de seneste tre offentliggjorte årsregnskaber

2 Soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste afsluttede disponible regnskabsår

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

1 Hver ansøger må oplyse op til 5 referencer i alt. Vedlægger en ansøger mere end 5 referencer, vil Ordregiver alene forholde sig til de første fem. Hvis der i ESPD'et samlet er angivet mere end 5 referencer, så vil identifikation af de første 5 referencer ske på baggrund af først de i ansøgers eget ESPD angivne referencer og dernæst på eventuelle støttende økonomiske aktørers ESPD'er i alfabetisk rækkefølge efter de pågældendes navn angivet i ESPD Del II A. Hvis ansøger er en sammenslutning, vil identifikation af de 5 første referencer ske på baggrund af først de i den udpegede fælles befuldmægtiges ESPD og dernæst øvrige deltagere i sammenslutningens ESPD'er i alfabetisk rækkefølge efter de pågældende deltageres navn angivet i ESPD Del II A.

Der lægges vægt på:

I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med udførelse af tilsvarende fjernvarmearbejder

I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med udførelse af tilsvarende projekter i tæt bebyggede områder med håndtering af trafik og fremmedledninger

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ordregiver har følgende mindstekrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:

1 Ansøger skal inden for en 5-årig periode - regnet fra prækvalifikationsansøgningstidspunktet – som minimum have udført og afleveret anlægsarbejder på fjernvarme med elementer af forbrugertilslutning og opkobling for et samlet beløb, der overstiger 5.000.000 DKK.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

Udelukkelsesgrunde i Udbudslovens §134a-136 + § 137 nr. 2 er gældende for udbuddet.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Iht. AB 18 med bygherrens fravigelser og tilføjelser, jf. udbudsmaterialet.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

AB 18 er gældende med bygherrens fravigelser og tilføjelser, jf. udbudsmaterialet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 10/03/2023
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 17/03/2023
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://www.kfst.dk/udbud/udbudsregler/klager-over-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:

1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lov om Klagenævnet for Udbuds § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:

2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1) anførte internet-adresse

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
Telefon: +45 41715000
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/02/2023

Send til en kollega

0.062