23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 021-058378
Offentliggjort
30.01.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

I/S Amager Ressourcecenter

Jord


I/S Amager Ressourcecenter

Bekendtgørelse om ændring

Ændring af en kontrakt/koncession i dens løbetid

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: I/S Amager Ressourcecenter
CVR-nummer: 34 20 81 15
Postadresse: Vindmøllevej 6
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
E-mail: stm@a-r-c.dk
Telefon: +45 51168605
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Jord

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Jord

II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90510000 Bortskaffelse og behandling af affald
90513000 Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet på tidspunktet for indgåelse af kontrakten:

Kontrakten omfatter Kontrakten omfatter omfatter modtagelse, registrering, behandling og afsætning af fraktionen Jord fra genbrugspladser i Amager Ressourcecenters (ARCs) interessentkommuner Dragør, Frederiksberg, Hvidovre, København og Tårnby. Fraktionen skal afsættes til genanvendelse. Ved genanvendelse forstås jorden analyseres og behandles og afsættes som jord. ARC imødeser en så cirkulær genanvendelse som muligt og en så høj genanvendelsesprocent som muligt.

II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Varighed i måneder: 48
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

Del IV: Procedure

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Bekendtgørelse om tildeling af kontrakt vedrørende denne kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 017-047766

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Jord

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
19/08/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten/koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Norrecco A/S
CVR-nummer: 30518438
Postadresse: Prøvestenen - B-vej 8
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (på tidspunktet for indgåelse af kontrakten;eksklusive moms)
Udbuddets samlede værdi: 16 380 000.00 DKK

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:

Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.

Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf lovens § 3, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/01/2023

Del VII: Ændringer til kontrakten/koncessionen

VII.1) Beskrivelse af udbuddet efter ændringerne
VII.1.1) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
VII.1.2) Supplerende CPV-kode(r)
90510000 Bortskaffelse og behandling af affald
90513000 Affaldsbehandling og bortskaffelse af ufarligt affald
90500000 Tjenesteydelser i forbindelse med affald
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
VII.1.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
VII.1.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omfatter Kontrakten omfatter omfatter modtagelse, registrering, behandling og afsætning af fraktionen Jord fra genbrugspladser i Amager Ressourcecenters (ARCs) interessentkommuner Dragør, Frederiksberg, Hvidovre, København og Tårnby. Fraktionen skal afsættes til genanvendelse. Ved genanvendelse forstås jorden analyseres og behandles og afsættes som jord. ARC imødeser en så cirkulær genanvendelse som muligt og en så høj genanvendelsesprocent som muligt.

VII.1.5) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Varighed i måneder: 48
VII.1.6) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 16 380 000.00 DKK
VII.1.7) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Norrecco A/S
CVR-nummer: 30518438
Postadresse: Prøvestenen - B-vej 8
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: nej
VII.2) Oplysninger om ændringerne
VII.2.1) Beskrivelse af ændringerne
Ændringernes art og omfang (med angivelse af eventuelle tidligere ændringer til kontrakten):

På baggrund af de stigende brændstof- og energipriser, har ARC accepteret en ekstraordinær prisregulering på behandling af jord.

Fakturering af den ekstraordinære prisregulering skal ske på særskilt fakturalinje, for at øge muligheden for overvågning. Prisudviklingen for behandling af jord følges løbende, så det kan vurderes, hvornår den ekstraordinære prisregulering skal ophøre.

VII.2.2) Årsager til ændring
Behovet for ændring skyldes omstændigheder, som ikke kunne forudses af en påpasselig ordregivende myndighed/enhed (artikel 43, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/23/EU, artikel 72, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/24/EU, artikel 89, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/25/EU)
Beskrivelse af de omstændigheder, som gjorde ændringen nødvendig, og redegørelse for disse omstændigheders uforudseelige karakter:

Højere priser på brændstof og energi samt dermed følgende øgede drifts- og håndteringsomkostninger.

VII.2.3) Forhøjelse af pris
Opdateret samlet kontraktværdi inden ændringerne (under hensyntagen til eventuelle tidligere kontraktændringer og pristilpasninger og, hvad angår direktiv 2014/23/EU, den gennemsnitlige inflation i den pågældende medlemsstat)
Værdi eksklusive moms: 16 380 000.00 DKK
Samlet kontraktværdi efter ændringerne
Værdi eksklusive moms: 19 306 000.00 DKK

Send til en kollega

0.049