23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 228-655924
Offentliggjort
25.11.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Midtjylland

Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser


Region Midtjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 35209352
Postadresse: Regionshuset Viborg, Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Simensen
E-mail: jesper.simensen@ru.rm.dk
Telefon: +45 78411999
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90732000 Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Midtjylland udbyder fem (5) parallelle rammeaftaler om anskaffelse af rådgivning og bistand ifm. udførelse af indledende og videregående jordforureningsundersøgelser samt mulighed for udarbejdelse af historikker.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 125 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90732100 Beskyttelse mod jordforurening
90732400 Rådgivning i forbindelse med jordforurening
90732500 Kortlægning af jordforurening
90732600 Måling eller monitering af jordforurening
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Midtjylland udbyder fem (5) parallelle rammeaftaler om anskaffelse af rådgivning og bistand ifm. udførelse af indledende og videregående jordforureningsundersøgelser samt mulighed for udarbejdelse af historikker.

Der henvises til udbudsmaterialet, herunder kontraktbilag 2 for en nærmere beskrivelse af kontraktgenstanden.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering og bemandingsplan / Vægtning: 25 %
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudte medarbejderes kompetencer / Vægtning: 25 %
Pris - Vægtning: 50 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, så de enkelte opgaver, der tildeles under rammeaftalen, mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.

Der indgås dog 5 rammeaftaler for derved at gøre opgaven egnet for flere virksomheder.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 109-308385
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
14/11/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: DMR A/S
CVR-nummer: 14249141
Postadresse: Hårup Østervej 3
By: Silkeborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8600
Land: Danmark
E-mail: trd@dmr.dk
Telefon: +45 86950655
Internetadresse: http://www.dmr.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 125 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
14/11/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Geo
CVR-nummer: 59787812
Postadresse: Maglebjergvej 1
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2800
Land: Danmark
E-mail: jaa@geo.dk
Telefon: +45 31740266
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 125 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
22/11/2022
Non empty span 2-->V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: ja
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Nordiq Group A/S
CVR-nummer: 37500186
Postadresse: Bygmestervej 59
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2400
Land: Danmark
E-mail: mhj@nordiq-group.dk
Telefon: +45 31685696
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Nordiq Miljø Vest Aps
CVR-nummer: 41117591
Postadresse: Nørregade 49
By: Holstebro
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7500
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 125 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Betegnelse:

Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
14/11/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Ramboll Denmark - Water / Environment & Health
CVR-nummer: 35128417
Postadresse: Hannemanns Allé 53
By: Copenhagen S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
E-mail: ger@ramboll.dk
Telefon: +45 51616041
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 125 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 5
Betegnelse:

Rammeaftaler om indledende og videregående forureningsundersøgelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
14/11/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: WSP Danmark A/S
CVR-nummer: 21265543
Postadresse: Linnés Allé 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
E-mail: svend.tybjerg@wsp.com
Telefon: +45 26668962
Internetadresse: http://www.wsp.com/da-DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 125 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Den anslåede værdi af rammeaftalen, som anført i afsnit II.2.6) er 95 mio. kr. Den maksimale værdi af rammeaftalen, som anført i afsnit II.1.5) er 125 mio. kr., hvilket skyldes usikkerhed om behovet for undersøgelser, bl.a. som følge af PFAS-undersøgelser, overfladevandundersøgelser og eventuelle undersøgelser, der aktuelt ikke er kendte/behov for. Hertil kommer usikkerhed om politiske prioriteringer.

__

Udelukkelsesgrunde:

Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 og 4 er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2 eller 4 vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

__

Foreløbig dokumentation:

Som foreløbig dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, skal tilbudsgiver alene fremsende udfyldt ESPD sammen med tilbuddet.

__

Endelig dokumentation:

Efter tilbudsevalueringen (men inden meddelelse om kontrakttildeling) agter Ordregiver at indhente endelig dokumentation for, at de vindende tilbudsgivere ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde.

Tilbudsgivere skal efter anmodning fra Ordregiver dokumentere ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene, ved fremlæggelse af serviceattest eller tilsvarende, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 2.8.6. Serviceattesten må være op til 6 måneder gammel regnet fra Ordregivers anmodningstidspunkt.

Som følge af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, skal tilbudsgivere efter krav fra Ordregiver fremsende: Underskrevet erklæring (udbudsbilag B).

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/11/2022

Send til en kollega

0.046