23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 200-570162
Offentliggjort
17.10.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

FFV Varme A/S

Opdateringer

Annullering
(17.02.2023)

FFV Varme A/S har desværre besluttet ikke at indgå kontrakten om udførelse af naturgaskonverteringsprojektet i Faaborg. Det betyder i praksis, at udbudsprocessen aflyses uden indgåelse af kontrakt.
Beslutningen er truffet, fordi de samlede anlægsudgifter til etablering af fjernvarme er for høje ift. at skabe et konkurrencedygtigt alternativ til den nuværende opvarmningskilde. FFV Varme A/S har derfor valgt at skrinlægge projektet indtil videre.

Naturgaskonverteringen af Faaborg


FFV Varme A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: FFV Varme A/S
CVR-nummer: 26721059
Postadresse: Korsvangen 6A
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5750
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Lindhardt
E-mail: mrli@cowi.dk
Telefon: +45 56406670
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.ffv.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://app.byggeprojekt.dk/public/1851-Faaborg_-_Konvertering_af_naturgasomraader
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Naturgaskonverteringen af Faaborg

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

Faaborg har fået godkendt projektforslag efter Varmeforsyningsloven om etablering af et nyt distributionsnet

til konverteringen af ca. 670 naturgas forbrugere til Fjernvarme. Opgaven omfatter ét udbud indeholdende

hovedentreprise for jord-, rør- og belægningsarbejder samt smede-, muffe-, og montagearbejde. Derudover

vedrører den udbudte aftale en væsentlig opgave med koordinering og kommunikation med forbrugerne berørt

af opgavens udførelse.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 90 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09323000 Fjernvarme (indenbys)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Faaborg

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Faaborg har fået godkendt projektforslag efter Varmeforsyningsloven om etablering af et nyt distributionsnet til konverteringen af ca. 670 naturgas for-brugere til Fjernvarme.

Opgaven omfatter ét udbud indeholdende hovedentreprise for jord-, rør- og belægningsarbejder samt smede-, muffe-, og montagearbejde.

Derudover vedrører den udbudte aftale en væsentlig opgave med koordinering og kommunikation med forbrugerne berørt af opgavens udførelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsplan / Vægtning: 25
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitetsstyring og organisation / Vægtning: 25
Pris - Vægtning: 50
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 90 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 26
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver vil i forbindelse med udvælgelse lægge vægt på følgende:

I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med etablering af tilsvarende fjernvarmeanlæg

I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med projekter i tæt bebyggede områder med håndtering af trafik og fremmedledninger

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

En ansøger vil ikke blive taget i betragtning, hvis ansøgeren er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrund:

Udbudslovens § 137, nr. 2: Vedrørende ansøgerens konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller

erhvervsvirksomheden er indstillet.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ordregiver har følgende mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen:

1. En samlet årsomsætning for fjernvarmearbejder på 5.000.000 DKK ekskl. moms for de seneste 3 afsluttede regnskabsår

2. Positiv egenkapital i to af de seneste tre offentliggjorte årsregnskaber

3. Soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ordregiver vil i forbindelse med udvælgelse lægge vægt på følgende:

I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med etablering af tilsvarende fjernvarmeanlæg

I hvor høj grad ansøgeren har relevant erfaring med projekter i tæt bebyggede områder med håndtering af trafik og fremmedledninger

Evalueringen foretages på baggrund af de afleverede referencer. Referencen skal være udført inden for de seneste 5 år.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ordregiver har følgende mindstekrav til ansøgers tekniske og faglige formåen:

Referencelisten indeholder mindst én reference vedrørende udførelse af anlægsarbejder på fjernvarme med

elementer af forbrugertilslutning og opkobling, og hvor entreprisesummen er over 5.000.000 DKK. Referencen

til opfyldelse af mindstekravet skal være vedrørende et afleveret projekt. Mindstekravet kan opfyldes ved flere

referencer, der tilsammen har en entreprisesum over 5.000.000 DKK. Referencen skal være udført inden for de

seneste 5 år.

III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Iht. AB 18 med bygherrens fravigelser og tilføjelser, jf. udbudsmaterialet.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

For at undgå uklare og uønskede grænseflader er udbuddet ikke udbudt i flere dele.

AB 18 er gældende med bygherrens fravigelser og tilføjelser, jf. udbudsmaterialet.

Der stilles krav om underskrevet egenerklæring vedr. overholdelse af EU-sanktioner mod Rusland.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 172-488457
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 11/11/2022
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 16/11/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 2 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/om-klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til § 3 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (tilgængelig på www.retsinformation.dk), gælder der følgende frister for indgivelse af klager:

1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lov om Klagenævnet for Udbuds § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Klager over udbud og beslutninger, der er omfattet af kapitel II og III i udbudsloven, som ikke angår spørgsmål om en ansøgers manglende prækvalifikation, skal i henhold til § 7, stk. 2 i lov om Klagenævnet for Udbud indgives til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt (med virkning fra dagen efter dagen for offentliggørelsen).

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere/tilbudsgivere om, at ordregiver har indgået en rammeaftale, jf. udbudslovens § 2, stk. 2, eller § 171, stk. 4, når underretningen er ledsaget af en kort begrundelse for beslutningen.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning om at videreføre kontrakten, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage er indgivet til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. Hvis klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klager endvidere anføre, om der er begæret opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1 i lov om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i pkt. VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på den i pkt. VI.4.1) anførte internet-adresse

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/10/2022

Send til en kollega

0.141