23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 186-526777
Offentliggjort
27.09.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Vejle Spildevand A/S

Vindere

Spuling og TV-inspektion

(09.12.2022)
Norva24
Vejle

Spuling og TV-inspektion


Vejle Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vejle Spildevand A/S
By: Vejle
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Land: Danmark
E-mail: ulrje@vejlespildevand.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vejlespildevand.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://docunote.vejlespildevand.dk/udbudafspulingogtvinspektion
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://docunote.vejlespildevand.dk/udbudafspulingogtvinspektion
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Spuling og TV-inspektion

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90491000 Undersøgelse af kloakledninger
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rammeaftalen omfatter opgaver inden for spuling, TV-inspektion og brøndinspektion, som udføres i forbindelse med inspektioner af kloakker i Vejle Spildevands forsyningsområde.

Følgende opgavetyper er omfattet af rammeaftalen:

• Spuling og TV-inspektion af hovedledninger og stikledninger, herunder brøndrapportering

• Spuleopgaver i forbindelse løbende drift- og vedligeholdelse

Omfattet i ovennævnte opgaver er alle de for arbejdets fuldstændige færdiggørelse nødvendige arbejder og leverancer, med mindre de specielt er angivet at være uden for opgaven.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se afsnit II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 8 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2023
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Option på forlængelse af Kontrakten på samme vilkår i 2x1 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse af Kontrakten på samme vilkår i 2x1 år.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Maksimal værdi er rammeaftalen i kontraktperioden (4 år i alt, hvis optioner anvendes) er 9 mio. kr. Ordregiver forventer at værdien er 8 mio. kr.

Vejle Spildevand garanterer ikke omsætning vedr. bestillingsopgaver, ligesom omfanget af standardopgaver kan tilpasses i rammeaftalens løbetid.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal udfylde ESPD(er) via nedenstående link:

https://espd.uzp.gov.pl/filter?lang=en

ESPD udfyldes ved at hente xml-filen 1.4 ESPD ind i systemet og udfylde de relevante felter. Og derefter gennem filen lokalt på egen pc og aflevere sammen med tilbuddet.

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen. Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de tre seneste afsluttede regnskabsår, under hensyntagen til, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed:

• Årlig omsætning

• Egenkapital

Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes.

Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.

Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Bilag 1.2 Konsortieerklæring), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til Vejle Spildevand.

Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager i konsortiet skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med Vejle Spildevand.

Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige for-måen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er. ESPD fra den eller disse enheder skal underskrives.

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurde-res. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.

Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Bilag 1.3 Rådighedserklæring).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgivers årlige omsætning skal i hvert regnskabsår være mindst 4 mio. kr.

Tilbudsgivers egenkapital skal i hvert regnskabsår være mindst 4 mio. kr.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal udfylde ESPD(er) via nedenstående link:

https://espd.uzp.gov.pl/filter?lang=en

ESPD udfyldes ved at hente xml-filen 1.4 ESPD ind i systemet og udfylde de relevante felter. Og derefter gennem filen lokalt på egen pc og aflevere sammen med tilbuddet.

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen:

Tilbudsgiver bedes angive sine op til fem mest betydelige sammenlignelige referencer udført inden for de seneste tre år. Med ”sammenlignelige” forstås referencer fra rammeaftaler eller løbende kontrakter vedr. spuling og TV-inspektioner, hvor der er udført mindst 9 måneders arbejde inden for de seneste tre år regnet baglæns fra tilbudsfristen.

Referencerne skal indeholde oplysninger om modtager, beskrivelse af omfanget, kontraktværdi samt kontraktperiode.

Referencer kan indskrives i ESPD eller vedlægges som separat bilag. I så fald angives der gerne ”se bilag” eller lignende i ESPD’en.

Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes.

Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.

Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Bilag 1.2 Konsortieerklæring), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til Vejle Spildevand.

Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager i konsortiet skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med Vejle Spildevand.

Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige for-måen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er. ESPD fra den eller disse enheder skal underskrives.

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurde-res. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.

Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Bilag 1.3 Rådighedserklæring).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal vedlægge mindst to sammenlignelige referencer hvor tilbudsgiver har udført spuling og TV-inspektion af 5.000 meter kloakker inden for de seneste 3 år fra tidspunktet for tilbudsfristens udløb

Referencerne (minimum to) skal hver have en værdi på minimum 1.000.000 kr. ekskl. moms.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

AbService2003 med ordregivers tilføjelser og fravigelser er grundlag for rammeaftalen.

Der stilles sociale klausuler, herunder lærlingekrav.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 07/11/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 07/11/2022
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 134a, § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er ordregiver forpligtet til at udelukke ansøger, jf. dog Udbudslovens § 135, stk. 4 og 5.

I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 137, må ansøger ikke være omfattet af stk. 1, nr.:

2) Konkurs mm.

Den tilbudsgiver, som Vejle Spildevand har til hensigt at tildele kontrakten, skal dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudsloven § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2.

Udelukkelsesgrunde

Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2.

1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.

2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3.

For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.

For så vidt angår udenlandske tilbudsgivere vil bygherre i sin henvendelse opliste, hvilken dokumentati-on som iflg. eCertis kan kræves og som vil anses som fyldestgørende.

Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i § 135, stk. 1 og 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.

Dokumentationen må maksimalt være seks måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.

Økonomiske og finansielle mindstekrav

Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge revisorattesteret dokumentation (enten årsrapport eller erklæring), som dokumenterer den krævede omsætning og egenkapital.

Faglige og tekniske mindstekrav

Referencelisten anses som dokumentation i sig selv, og der vil ikke blive efterspurgt yderligere dokumentation som bevis for denne.

Tro- og loveerklæring om ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler (bilag 1.5)

Som dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af Udbudslovens § 134a, skal denne udfylde Tro- og loveerklæring om ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og tiltrædelse af handelsaftaler.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
By: Viborg
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i

den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter

den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet

for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og

omhvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres

omopsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
By: Valby
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/09/2022

Send til en kollega

0.062