23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 160-456729
Offentliggjort
22.08.2022
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Novafos A/S

Vindere

C: Ballerup, Egedal og Frederikssund Kommuner

(23.12.2022)
FKSSlamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense S

A: Allerød, Rudersdal, Hørsholm og Furesø Kommuner

(23.12.2022)
LEIF M. JENSEN A/S
Sydvestvej 70
2600 Glostrup

A: Allerød, Rudersdal, Hørsholm og Furesø Kommuner

(23.12.2022)
FKSSlamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense S

B: Gentofte og Gladsaxe Kommuner

(23.12.2022)
LEIF M. JENSEN A/S
Sydvestvej 70
2600 Glostrup

A: Allerød, Rudersdal, Hørsholm og Furesø Kommuner

(23.12.2022)
Recover
Avedøreholmen 95
2650 Hvidovre

B: Gentofte og Gladsaxe Kommuner

(23.12.2022)
Recover
Avedøreholmen 95
2650 Hvidovre

Udbud af TV- og spuleopgaver til Novafos A/S (Prækvalifikation)


Novafos A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Novafos A/S
CVR-nummer: 31884993
Postadresse: Blokken 9, 1. sal
By: Birkerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3460
Land: Danmark
E-mail: mlg@novafos.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/184607825.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.novafos.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/184607825.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/184607825.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af TV- og spuleopgaver til Novafos A/S (Prækvalifikation)

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90491000 Undersøgelse af kloakledninger
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omhandler planlagte TV- og spuleopgaver i hele området. Til gennemførelse af disse opgaver ønsker Novafos at benytte entreprenører, som i et konstruktivt og effektivt samarbejde kan gennemføre de aktuelle TV- og spuleopgaver.

Tryk her https://permalink.mercell.com/184607825.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 36 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 3
Maksimalt antal delkontrakter, der kan blive tildelt en tilbudsgiver: 2
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: A: Allerød, Rudersdal, Hørsholm og Furesø Kommuner
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90491000 Undersøgelse af kloakledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale omhandler levering af TV- og spuleopgaver til Allerød, Rudersdal, Hørsholm og Furesø Kommuner.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Case / Vægtning: 40%
Kvalitetskriterium - Navn: Kompetencer / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 5
Største antal: 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed, end antallet af ansøgere som Ordregiver vil opfordre til at afgive tilbud, og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:

Ved udvælgelsen blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere, vil Ordregiver vælge de ansøgere, som samlet set vurderes at have den bedste og mest relevante erfaring ud fra ansøgerens referencer, samt den bredeste maskinpark.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: B: Gentofte og Gladsaxe Kommuner
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90491000 Undersøgelse af kloakledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale omhandler levering af TV- og spuleopgaver til Gentofte og Gladsaxe Kommuner.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Case / Vægtning: 40%
Kvalitetskriterium - Navn: Kompetencer / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 5
Største antal: 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed, end antallet af ansøgere som Ordregiver vil opfordre til at afgive tilbud, og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:

Ved udvælgelsen blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere, vil Ordregiver vælge de ansøgere, som samlet set vurderes at have den bedste og mest relevante erfaring ud fra ansøgerens referencer, samt den bredeste maskinpark.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
Delkontraktnr.: C: Ballerup, Egedal og Frederikssund Kommuner.
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90491000 Undersøgelse af kloakledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Denne delaftale omhandler levering af TV- og spuleopgaver til Ballerup, Egedal og Frederikssund Kommuner.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Case / Vægtning: 40%
Kvalitetskriterium - Navn: Kompetencer / Vægtning: 20%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Rammeaftalen kan forlænges med op til 2x12 måneder på uændrede vilkår.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 5
Største antal: 7
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der er flere ansøgere, som opfylder minimumskravene til egnethed, end antallet af ansøgere som Ordregiver vil opfordre til at afgive tilbud, og som ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde, vil Ordregiver foretage udvælgelsen på baggrund af følgende objektive og ikkediskriminerende kriterier:

Ved udvælgelsen blandt de konditionsmæssige og egnede ansøgere, vil Ordregiver vælge de ansøgere, som samlet set vurderes at have den bedste og mest relevante erfaring ud fra ansøgerens referencer, samt den bredeste maskinpark.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142. Angivelse af Ansøgers egenkapital fra årsregnskaberne for de seneste 3 år.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal have haft en positiv egenkapital i gennemsnit over de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:

- Referenceliste over Ansøgers 5 mest relevante referencer indenfor TV- og spuleopgaver. Referencerne må ikke være mere end 3 år gamle.

- Beskrivelse af de foranstaltninger Ansøger har truffet til sikring af kvalitet (KS-system og arbejdsmiljø) samt Ansøgers tiltag indenfor miljøsikring.

- Maskinliste hvoraf det fremgår hvilke maskiner tilbudsgiver råder over

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

I forhold til referencer: Mindstekrav: Ansøger skal gennem de 5 referencer dokumentere at have erfaring med at udføre tilsvarende opgavetyper, der er indeholdt i arbejdsbeskrivelsen.

I forhold til maskineliste: Ansøger skal som minimum råde over følgende maskiner:

Kombivogn, 2-akslet, minimum 1 stk.

Kombivogn, 3-4 aksel, minimum 2 stk.

Genbrugsvogn. Minimum 2 stk.

Industrispuler (min. 1.000 bar)

Satelitspuler minimum 1 stk.

Vogn med TV-inspektionsudstyr, minimum 3. stk.

Sonde minimum 1. stk.

Fræser og cutter, minimum 1 stk.

Udstyr til rodskæring , minimum 2 stk.

Afspærringsballoner i dimensioner op til ø1250 mm.

Udstyr til overpumpning op til 80 liter pr. sekund.

Ansøger skal have etableret et Kvalitetssikringssystem

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Da Ordregiver som minimum ønsker to forskellige entreprenører som primærleverandør på de tre delaftaler, vil Ordregiver i tilfælde af, at en tilbudsgiver afgiver det tilbud med bedste forhold mellem pris og kvalitet, for alle tre delaftaler, tildele Tilbudsgiveren de to delaftaler, hvor der er størst difference i det samlede antal point til den Tilbudsgiver der er blevet nummer to.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 26/09/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 10/10/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal bekræfte, at Ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §134a, § 135, stk. 1 til 3 og § 136. Ansøger skal derudover bekræfte, at Ansøger ikke er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-5.

I nærværende udbud vil følgende dokumentation være tilstrækkelig som dokumentation: Ansøgers personlige forhold: Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for udenlandske ansøgere. Revisorpåtegnet årsregnskab indeholdende ansøgers egenkapital i indtil det seneste 3 disponible regnskabsår.

I forhold til referencer udgør referencelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og de prækvalificerede ansøgere skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for referencerne.

I forhold til maskiner og materiel udgør maskinelisten i ESPD'et den endelige dokumentation, og de prækvalificerede ansøgere skal i så fald ikke fremsende yderligere dokumentation for materielet.

I forhold til kvalitetssikringssystemer skal ansøger fremsende er certifikat, en kvalitetshåndbog eller en beskrivelse af systemet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/08/2022

Send til en kollega

0.063