Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Tildeling af kontrakt Fortovsordningen for Københavns Kommune
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Njalsgade 15
By: København NV
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Dorthe A Dornonville de la Cour
E-mail: m15s@kk.dk
Telefon: +45 23392485
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/175328353.aspx
Del II: Genstand
Tildeling af kontrakt Fortovsordningen for Københavns Kommune
Københavns Kommunes Teknik- og Miljøforvaltning ønsker at udbyde renhold af fortove og udvalgte gågader under den såkaldte Fortovsordning i offentligt udbud. Der udbydes tre sideordnede opgaver; fortovsordningen, facademeterordningen og en option på renhold af midterareal på gågadeområde. Tilbud vurderes samlet og kontrakten tildeles efter laveste pris. Der afgives ikke internt kontrolbud.
Der udbydes:
Renhold under fortovsordningen
Renhold, ukrudtsbekæmpelse og vintertjeneste under facademeterordningen
Option på renhold og ukrudtsbekæmpelse af Midterareal på gågader.
Københavns Kommune har tidligere gennemført skriftlig markedsdialog om opgaven.
Baggrund for udbud Fortovsordningen er en politisk vedtaget renholdelsesordning, hvor Københavns Kommune har overtaget grundejers renholdelsesforpligtelser på offentlige fortove og udfører renhold på grundejers regning, som er takstbaseret.
Fortovsordningen har juridisk ophæng i Vejlovens §64-68. Bestemmelserne i Vejlovens §72, stk. 2 tilsiger at arbejde udført på grundejers regning, skal udføres billigst muligt, hvilket er årsagen for indeværende udbud. Fortovsordningen har været udliciteret siden 1. januar 2019. Den nye kontrakt vil have virkning fra 2023.
Københavns Kommune har tidligere gennemført skriftlig markedsdialog om opgaven.
Udbudsmaterialet består af følgende dokumenter :
Bilag 0 : Udbudsbetingelserne
Bilag A: Kontraktudkast med tilhørende bilag
Bilag 1:Arbejdsklausul
Bilag 2. CSR- bilag
Bilag 3. Faktura betingelserBilag B: Kravspecifikation Bilag C: Tilbudsliste (skal udfyldes og oploades i Mercell)Bilag D: Liste over køretøjer der vil blive benyttet på nærværende kontrakt (skal udfyldes og oploades i Mercell)
Bilag E: Geografisk afgrænsning af området (liste med navne på gader er der omfattet af ordningen
Bilag F: Renholds regulativ og karakterskala for renhold
F1: Karakterskala til bedømmelse af renhold (uddrag fra Kvalitetshåndbog)
F2: Retningslinjer for renhold (Renholds regulativ 2020)
F3: Retningslinjer for udførsel af vintertjeneste (2015)Bilag G. Intet bilag G
Bilag H: Alkohol, rusmiddel og rygepolitik for Københavns Kommune
H1: Retningslinjer om indtagelse af alkohol og rusmidler H2:Retningslinjer om rygning
Bilag I: Anfordringsgaranti skabelon (principperne i skabelon skal anvendes når der af den vindende leverandør skal stilles anfordringsgaranti)
Bilag J: Oplysninger om virksomhedsoverdragede personale
J1: generelle forpligtigelser
J2: Oplysninger om personale der overdrages
J3: Overenskomster
J4: Lokalaftaler
Bilag K Skabelon til erklæring om fælles befuldmægtiget i konsortier (skal kun udfyldes hvis der bydes ind som konsortie).
Bilag L: Skabelon til støtteerklæring (skal kun udfyldes hvis der bydes ind med støtteenhed)
Renhold af midterstykke er med som option. se nærmere kravspecifikation (bilag B).
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af Fortovsordningen for Københavns Kommune
Postadresse: Søndergård Alle 4
By: Vojens
NUTS-kode: DK011 Byen København
Postnummer: 6500
Land: Danmark
E-mail: arkil@arkil.dk
Telefon: +45 43575858
Fax: +45 73507331
Del VI: Supplerende oplysninger
Vederlag:
Der ydes intet vederlag, honorar eller lignende for deltagelse i udbuddet. Heller ikke, hvis ordregiver måtte beslutte at aflyse udbuddet uden tildeling af aftalen.
ESPD
Ansøger/tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger/tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Ansøger/tilbudsgiver vil ligeledes blive udelukket fra deltagelse såfremt denne er omfatte af de[n] frivillige udelukkelsesgrund[e] i udbudslovens [§137, stk. 1, nr. 1 -7, medmindre ansøger/tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, stk. 1-3.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk