23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 101-280384
Offentliggjort
25.05.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Miljøstyrelsen

Vindere

Offentligt udbud af dataindsamling til råstofkortlægning

(07.09.2022)
De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland
Øster Voldgade 10
1350 København K

Offentligt udbud af dataindsamling til råstofkortlægning


Miljøstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Miljøstyrelsen
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Laura Addington
E-mail: lauad@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/179811134.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.mst.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/179811134.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/179811134.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af dataindsamling til råstofkortlægning

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71351730 Geologisk efterforskning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

For at øge kendskabet til råstofressourcer på havet foretager Miljøstyrelsen hvert år indsamling af seismiske data og råstofboringer i de danske farvande, der benyttes til kortlægning af råstoffernes placering, volumen og kvalitet. Data og resultater fra råstofkortlægninger bliver samlet i en offentlig national database - den Marine Råstofdatabase (MARTA) - som er udviklet i samarbejde med GEUS (De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland).Miljøstyrelsen vurderer løbende hvordan råstofkortlægningen bedst kan bidrage til sikring af råstofforsyningen fra havet nationalt og regionalt. Indvinding af råstoffer i fællesområderne udgør ca. 80 % af den samlede indvinding fra havet og en endnu større andel af den daglige råstofforsyning fra havet. 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71351913 Geologiske efterforskningstjenester
90700000 Tjenester på miljøområdet
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

For at øge kendskabet til råstofressourcer på havet foretager Miljøstyrelsen hvert år indsamling af seismiske data og råstofboringer i de danske farvande, der benyttes til kortlægning af råstoffernes placering, volumen og kvalitet. Data og resultater fra råstofkortlægninger bliver samlet i en offentlig national database - den Marine Råstofdatabase (MARTA) - som er udviklet i samarbejde med GEUS (De Nationale Geologiske Undersøgelser for Danmark og Grønland).Miljøstyrelsen vurderer løbende hvordan råstofkortlægningen bedst kan bidrage til sikring af råstofforsyningen fra havet nationalt og regionalt. Indvinding af råstoffer i fællesområderne udgør ca. 80 % af den samlede indvinding fra havet og en endnu større andel af den daglige råstofforsyning fra havet. I december 2025 udløber indvindingstilladelserne i en stor del af fællesområderne, og hvis fællesområderne skal genudlægges efter 2025, skal der gennemføres geofysisk kortlægning af områdernes råstofressourcer, samt miljømæssig kortlægning af områdernes biologiske tilstand og indvindingsaktiviteternes potentielle påvirkning af miljøet.Miljøstyrelsen har besluttet at bidrage til sikring af den daglige råstofforsyning fra fællesområder ved at forestå den geofysisk kortlægning af fællesområderne og nærliggende potentielle fællesområder i 2022/2023. Derefter udestår kun den biologiske kortlægning, som skal foretages umiddelbart før et indvindingsområde ansøges udlagt. De geofysiske data vil blive gjort offentligt tilgængelige gennem MARTA-databasen og kortlægningsresultaterne vil blive publiceret i rapporter, der kan benyttes i ansøgninger om tilladelse til råstofindvinding.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Udstyr / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Faglige kompetencer / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsplan / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 35
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 19/07/2022
Slut: 01/12/2022
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten er ikke opdelt i særskilte delkontrakter, jf. udbudsbekendtgørelsens punkt II.1.6. da Ordregiver af administrationsmæssige hensyn ønsker, at kontrakten varetages af en og samme leverandør. Endvidere vil opdeling i delaftaler ikke give den ønskede fleksibilitet i forhold til balancen mellem indsamling af seismisk data og boringer.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Relevant erhvarvsansvarsforsikring

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav til tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring er en forsikringssum på 4 mio. kr.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

En liste med de 5 betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af beløb,

datoer og modtagere, såvel offentlige som private.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ordregivers mindstekrav til den økonomiske aktørs tekniske og faglige formåen

er minimum 2 relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser

som den udbudte kontrakt inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).

Ved relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte kontrakt forstås følgende:

Indsamling af shallowseismisk data og boringer med Vibrocorer eller lignende, fortrinsvis

til kortlægning af marine råstoffer

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Vilkår for kontraktens udførelse fremgår af udbudsmaterialet og kontraktudkast, herunder er der f.eks. vilkår vedr. arbejdstagerrettigheder.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/06/2022
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 21/06/2022
Tidspunkt: 10:01
Sted:

Odense

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Der er som udgangspunkt hvert år et behov for at gennemføre yderligere dataindsamling, og der forventes behov for en ny kontrakt i 2023.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgiver skal opfylde egnethedskravene og må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene jf. angivelserne i ESPDet. Udbudsbetingelserne indeholder en vejledning til udfyldelse af ESPDet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/05/2022

Send til en kollega

0.078