23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 094-260136
Offentliggjort
16.05.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Skanderborg Kommune - Kommunale Bygninger

Totalrådgivning - Ny daginstitution, Børnehuset Horsegaard


Skanderborg Kommune - Kommunale Bygninger

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skanderborg Kommune - Kommunale Bygninger
CVR-nummer: 29189633
Postadresse: Skanderborg Fælled 1
By: Skanderborg
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 8660
Land: Danmark
Kontaktperson: Betina Brumé Haacks
E-mail: betina.brume.haacks@skanderborg.dk
Telefon: +45 87947641
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/176820724.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.skanderborg.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Totalrådgivning - Ny daginstitution, Børnehuset Horsegaard

Sagsnr.: 82.06.00-P20-5-22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
71311000 Rådgivning i forbindelse med bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der skal opføres en ny daginstitution i Galten til 165 børn.

Institutionen skal bygges efter Den frivillige Bæredygtighedsklasse.

Styrende budget: 38,7 mio. DKK.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71210000 Arkitektrådgivning
71310000 Rådgivning inden for ingeniørvæsen og byggeri
71530000 Rådgivning i forbindelse med byggeri
71600000 Tekniske undersøgelser, analyser og rådgivning
79111000 Juridisk rådgivning
90742400 Rådgivning i forbindelse med støjgener
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Hovedudførelsessted:

Skjørringvej 9. 8464 Galten

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Totalrådgiverudbuddet indbefatter projektering og opførelse af ny daginstitution, som skal opføres efter Den Frivillige Bæredygtighedsklasse. Skanderborg Kommune har opkøbt grunden, hvor sælger har nedbrudt eksisterende bygninger. Skanderborg Kommune har i den forbindelse købt og klargjort 110 m2 eksisterende mursten, som skal tænkes ind i projektet og fortælle historien om den tidligere slægtsgård Horsegaard.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kompetencer - CV og Team / Vægtning: 60%
Pris - Vægtning: 40%
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Anslåede maksimale værdi: 3.175.000 DKK

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 070-185383
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Totalrådgivning - Ny daginstitution, Børnehuset Horsegaard

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

ESPD: Tilbudsgiver skal i ESPD-dokumentet (via Mercell) bekræfte, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135, stk. 1-3 eller udelukkelsesgrundene i § 136, nr. 1)-3).

Arbejdsklausul: Bilag F skal udfyldes og vedlægges tilbud.

Inden Tilbudsgiverne orienteres om den endelige tildelingsbeslutning, skal den Tilbudsgiver, som ifølge Ordregiver har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet Bedste forhold mellem pris og kvalitet, dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. Udbudsloven § 159, stk. 2.

Ordregiver vil kræve følgende dokumentation:

1) Vedrørende udelukkelsesgrundene: Gyldig serviceattest, jf. Udbudslovens § 153. Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel, regnet fra tilbudsfristen.

2) Vedrørende økonomisk og finansiel formåen: Senest afsluttede og reviderede årsregnskaber.

3) Vedrørende teknisk og/eller faglig formåen: Referencer i ESPD betragtes som endelig.

4) I forbindelse med den endelige dokumentation, jf. punkt 2.3 i Udbudsbetingelser Totalrådgivning skal Tilbudsgiver desuden være opmærksom på at vedlægge en Støtteerklæring såfremt denne berør sig på andre enheders formåen, hvormed de andre enheder erklærer at stille alle nødvendige ressourcer til rådighed for Tilbudsgiver i forbindelse med løsning af opgaven. De andre enheder skal desuden på Ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudslovens § 144, stk. 4 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD. Tilbudsgiver kan anvende Bilag 1 Støtteerklæring, men må anvende eget bilag, hvis det bekræfter ovenstående.

Spørgsmål og svar: Tilbudsgiver kan stille spørgsmål til udbuddet. Spørgsmål stilles skriftligt, på dansk via Mercell. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser til blive offentliggjort via Mercell. På baggrund af indkomne spørgsmål kan der ske efterfølgende ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale, herunder kravspecifikationen, og Tilbudsgiver skal således holde sig orienteret om eventuelle ændringer i det offentliggjorte udbudsmateriale.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/05/2022

Send til en kollega

0.047