23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 090-248099
Offentliggjort
10.05.2022
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Herning Kommune

Vindere

Delaftale 1

(02.11.2022)
Erling Kjærs Maskinstation
Vildbjerg

Delaftale 3

(02.11.2022)
Skave Maskinstation
Holstebro

Delaftale 6

(02.11.2022)
Kibæk Maskinstation
Kibæk

Delaftale 2

(02.11.2022)
Timring Maskinstation A/S
Vildbjerg

Delaftale 7

(02.11.2022)
Sdr. Felding Vognmandsforretning
Sdr. Felding

Opdateringer

Annullering
(02.11.2022)

Vintertjenester med lastbil/traktor


Herning Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Herning Kommune
CVR-nummer: 29 18 99 19
Postadresse: Torvet 5
By: Herning
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 7400
Land: Danmark
Kontaktperson: Marc Masana
E-mail: marc.masana@herning.dk
Telefon: +45 96282349
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6d19b8ab-5558-425b-bae6-6584765059af/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6d19b8ab-5558-425b-bae6-6584765059af/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6d19b8ab-5558-425b-bae6-6584765059af/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/6d19b8ab-5558-425b-bae6-6584765059af/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Vintertjenester med lastbil/traktor

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter en kontrakt på snerydning og glatførebekæmpelse i Herning Kommune.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 22 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90600000 Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører kørsel for udførelse af glatførebekæmpelse på ca. 619 km veje og snerydning på ca. 375 km veje i Herning Kommune.

Udbuddet omfatter perioden 1. oktober 2022 - 30. september 2028.

Priserne kan reguleres hvert kvartal.

Vintertjenestens omfang er afhængigt af vejret. I en gennemsnitlig vinter kan der forventes:

Klasse 1 og 2 veje:

60 udkald til glatførebekæmpelse.

10 timers kørsel med kombikørsel (glatførebekæmpelse og snerydning).

15 timers kørsel for snerydning.

Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.

Arbejdet udbydes i 7 delaftaler, som udgør hver sin delaftale. Hver delaftale omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på klasse 1 og 2 veje.

Denne delaftale vedrører rute: VG1-1 og VS1-1

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 125 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2021
Slut: 30/09/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder en frivillig option på bæredygtig drivmiddel. Tilbudsgiver kan således tilbyde en tillægspris for brug af alternative drivmidler. Da der er tale om en frivillig option, kan tilbudsgiver selv beslutte om denne ønsker at afgive bud på dette eller ej. Optionen indgår ikke i evalueringen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90600000 Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører kørsel for udførelse af glatførebekæmpelse på ca. 619 km veje og snerydning på ca. 375 km veje i Herning Kommune.

Udbuddet omfatter perioden 1. oktober 2022 - 30. september 2028.

Priserne kan reguleres hvert kvartal.

Vintertjenestens omfang er afhængigt af vejret. I en gennemsnitlig vinter kan der forventes:

Klasse 1 og 2 veje:

60 udkald til glatførebekæmpelse.

10 timers kørsel med kombikørsel (glatførebekæmpelse og snerydning).

15 timers kørsel for snerydning.

Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.

Arbejdet udbydes i 7 delaftaler, som udgør hver sin delaftale. Hver delaftale omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på klasse 1 og 2 veje.

Denne delaftale vedrører rute: VG1-2 og VS1-2

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 125 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2021
Slut: 30/09/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder en frivillig option på bæredygtig drivmiddel. Tilbudsgiver kan således tilbyde en tillægspris for brug af alternative drivmidler. Da der er tale om en frivillig option, kan tilbudsgiver selv beslutte om denne ønsker at afgive bud på dette eller ej. Optionen indgår ikke i evalueringen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 3

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90600000 Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører kørsel for udførelse af glatførebekæmpelse på ca. 619 km veje og snerydning på ca. 375 km veje i Herning Kommune.

Udbuddet omfatter perioden 1. oktober 2022 - 30. september 2028.

Priserne kan reguleres hvert kvartal.

Vintertjenestens omfang er afhængigt af vejret. I en gennemsnitlig vinter kan der forventes:

Klasse 1 og 2 veje:

60 udkald til glatførebekæmpelse.

10 timers kørsel med kombikørsel (glatførebekæmpelse og snerydning).

15 timers kørsel for snerydning.

Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.

Arbejdet udbydes i 7 delaftaler, som udgør hver sin delaftale. Hver delaftale omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på klasse 1 og 2 veje.

Denne delaftale vedrører rute: VG1-6 og VS1-6

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 125 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2021
Slut: 30/09/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder en frivillig option på bæredygtig drivmiddel. Tilbudsgiver kan således tilbyde en tillægspris for brug af alternative drivmidler. Da der er tale om en frivillig option, kan tilbudsgiver selv beslutte om denne ønsker at afgive bud på dette eller ej. Optionen indgår ikke i evalueringen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 4

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90600000 Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører kørsel for udførelse af glatførebekæmpelse på ca. 619 km veje og snerydning på ca. 375 km veje i Herning Kommune.

Udbuddet omfatter perioden 1. oktober 2022 - 30. september 2028.

Priserne kan reguleres hvert kvartal.

Vintertjenestens omfang er afhængigt af vejret. I en gennemsnitlig vinter kan der forventes:

Klasse 1 og 2 veje:

60 udkald til glatførebekæmpelse.

10 timers kørsel med kombikørsel (glatførebekæmpelse og snerydning).

15 timers kørsel for snerydning.

Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.

Arbejdet udbydes i 7 delaftaler, som udgør hver sin delaftale. Hver delaftale omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på klasse 1 og 2 veje.

Denne delaftale vedrører rute: VG1-7 og VS1-7

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 125 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2021
Slut: 30/09/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder en frivillig option på bæredygtig drivmiddel. Tilbudsgiver kan således tilbyde en tillægspris for brug af alternative drivmidler. Da der er tale om en frivillig option, kan tilbudsgiver selv beslutte om denne ønsker at afgive bud på dette eller ej. Optionen indgår ikke i evalueringen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 5

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90600000 Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører kørsel for udførelse af glatførebekæmpelse på ca. 619 km veje og snerydning på ca. 375 km veje i Herning Kommune.

Udbuddet omfatter perioden 1. oktober 2022 - 30. september 2028.

Priserne kan reguleres hvert kvartal.

Vintertjenestens omfang er afhængigt af vejret. I en gennemsnitlig vinter kan der forventes:

Klasse 1 og 2 veje:

60 udkald til glatførebekæmpelse.

10 timers kørsel med kombikørsel (glatførebekæmpelse og snerydning).

15 timers kørsel for snerydning.

Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.

Arbejdet udbydes i 7 delaftaler, som udgør hver sin delaftale. Hver delaftale omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på klasse 1 og 2 veje.

Denne delaftale vedrører rute: VG1-54 og VS1-54

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 125 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2021
Slut: 30/09/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder en frivillig option på bæredygtig drivmiddel. Tilbudsgiver kan således tilbyde en tillægspris for brug af alternative drivmidler. Da der er tale om en frivillig option, kan tilbudsgiver selv beslutte om denne ønsker at afgive bud på dette eller ej. Optionen indgår ikke i evalueringen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 6

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90600000 Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører kørsel for udførelse af glatførebekæmpelse på ca. 619 km veje og snerydning på ca. 375 km veje i Herning Kommune.

Udbuddet omfatter perioden 1. oktober 2022 - 30. september 2028.

Priserne kan reguleres hvert kvartal.

Vintertjenestens omfang er afhængigt af vejret. I en gennemsnitlig vinter kan der forventes:

Klasse 1 og 2 veje:

60 udkald til glatførebekæmpelse.

10 timers kørsel med kombikørsel (glatførebekæmpelse og snerydning).

15 timers kørsel for snerydning.

Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.

Arbejdet udbydes i 7 delaftaler, som udgør hver sin delaftale. Hver delaftale omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på klasse 1 og 2 veje.

Denne delaftale vedrører rute: VG1-56 og VS1-56

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 125 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2021
Slut: 30/09/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder en frivillig option på bæredygtig drivmiddel. Tilbudsgiver kan således tilbyde en tillægspris for brug af alternative drivmidler. Da der er tale om en frivillig option, kan tilbudsgiver selv beslutte om denne ønsker at afgive bud på dette eller ej. Optionen indgår ikke i evalueringen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 7

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90600000 Virksomhed i forbindelse med rydning og hygiejne i by- og landområder og lignende tjenester
90620000 Snerydning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører kørsel for udførelse af glatførebekæmpelse på ca. 619 km veje og snerydning på ca. 375 km veje i Herning Kommune.

Udbuddet omfatter perioden 1. oktober 2022 - 30. september 2028.

Priserne kan reguleres hvert kvartal.

Vintertjenestens omfang er afhængigt af vejret. I en gennemsnitlig vinter kan der forventes:

Klasse 1 og 2 veje:

60 udkald til glatførebekæmpelse.

10 timers kørsel med kombikørsel (glatførebekæmpelse og snerydning).

15 timers kørsel for snerydning.

Vintertjenesten skal kunne udføres på alle tider af døgnet.

Arbejdet udbydes i 7 delaftaler, som udgør hver sin delaftale. Hver delaftale omfatter glatførebekæmpelse og snerydning på klasse 1 og 2 veje.

Denne delaftale vedrører rute: VG1-57 og VS1-57

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 125 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/10/2021
Slut: 30/09/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet indeholder en frivillig option på bæredygtig drivmiddel. Tilbudsgiver kan således tilbyde en tillægspris for brug af alternative drivmidler. Da der er tale om en frivillig option, kan tilbudsgiver selv beslutte om denne ønsker at afgive bud på dette eller ej. Optionen indgår ikke i evalueringen.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

-

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

-

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/06/2022
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 30/09/2022
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 13/06/2022
Tidspunkt: 00:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/05/2022

Send til en kollega

0.05