23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 073-196319
Offentliggjort
13.04.2022
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Sjælland

Region Sjællands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet


Region Sjælland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Lotte Tombak
E-mail: lot@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 51647671
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Region Sjællands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90700000 Tjenester på miljøområdet
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Sjælland påtænker at indgå 4 parallelle rammeaftaler vedrørende ressourcepersoner indenfor jordforureningsområdet. Udbuddet er ét af fire parallelle, separate udbud, som gennemføres samtidigt af Region Hovedstaden, Region Sjælland, Region Midtjylland og Region Syddanmark med bistand fra Danske Regioner.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90700000 Tjenester på miljøområdet
90732000 Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening
71300000 Ingeniørvirksomhed
90732400 Rådgivning i forbindelse med jordforurening
90730000 Sporing, monitering og genopretning af forurening
90715000 Undersøgelse af forurening
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02 Sjælland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte ydelse angår ressourcepersoner til assistance i forbindelse med udførelse af tekniske, administrative og praktiske opgaver omfattet af lov om jordforurening, herunder:

- Alle former for sagsforberedende ydelser, der kan betegnes som skrivebordsarbejde samt tilhørende praktiske mark-opgaver. Sagsforberedende ydelser kan f.eks. være V1 og V2 kortlægning, § 8 tilladelser, nuancering, frivillige undersøgelser, videregående undersøgelser, oprensninger, drift, revurderingssager og sager efter jordforureningslovens kapitel 6 om bortskaffelse og anvendelse af jord.

- Datavask med opdatering af faktuelle data i Regionens elektroniske databaser, bl.a. JAR og GeoGIS, herunder i fornødent omfang vurdering af historik, undersøgelse, afværge og kortlægning mv.

Region Sjælland vil indgå 4 parallelle rammeaftaler om ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tilbudte ressourcepersoner / Vægtning: 50 %
Pris - Vægtning: 50 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ad II.1.6: Anskaffelsen er ikke opdelt i delaftaler. Årsagen hertil er, at det ikke er vurderet kommercielt og økonomisk hensigtsmæssigt at opdele anskaffelsen i delaftaler.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 245-646028
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Region Sjællands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
18/02/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: COWI A/S (Miljø, geoscience, spildevand, vand, affaldshåndtering, arbejdsmiljø)
CVR-nummer: 44 62 35 28
Postadresse: Parallelvej 2
By: Kongens Lyngby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2800
Land: Danmark
E-mail: Water-Environment_DK_DL@cowi.com
Telefon: +45 56402084
Internetadresse: http://www.cowi.com
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 18 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Betegnelse:

Region Sjællands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
18/02/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Geo
CVR-nummer: 59787812
Postadresse: Maglebjergvej 1
By: Kgs. Lyngby
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2800
Land: Danmark
E-mail: jaa@geo.dk
Telefon: +45 31740266
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 18 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Betegnelse:

Region Sjællands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
18/02/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: NIRAS A/S
CVR-nummer: 37295728
Postadresse: Sortemosevej 19
By: Allerød
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 3450
Land: Danmark
E-mail: vik@niras.dk
Telefon: +45 60409141
Internetadresse: http://www.niras.dk
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 18 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Betegnelse:

Region Sjællands udbud af ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
18/02/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 8
Antal tilbud modtaget elektronisk: 8
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: WSP Danmark A/S
CVR-nummer: 21265543
Postadresse: Linnés Allé 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
E-mail: maria.chas.overgaard@wsp.com
Telefon: +45 30596142
Internetadresse: http://www.wsp.com/da-DK
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 18 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ad II.1.7 og V.2.4:

Det er Regionens uforpligtende estimat samlet set i rammeaftalens løbetid at ville foretage anskaffelser for ca. 12 mio. kr. ekskl. moms inden for de parallelle rammeaftaler inden for jordforureningsområdet. Regionen forbeholder sig ret til at foretage anskaffelser for 18 mio. kr. ekskl. moms inden for de parallelle rammeaftaler inden for jordforureningsområdet.

--

Ad IV.1.3:

Region Sjælland vil indgå 4 parallelle rammeaftaler om ressourcepersoner inden for jordforureningsområdet. Tildeling af konkrete opgaver sker ved en kombination af miniudbud og behovsmodel, således at der anvendes miniudbud hvor en konkret opgave omfatter mere end én ressourceperson. Hvis der ikke anvendes miniudbud i henhold til ovenstående, foretages tildeling ved anvendelse af behovsmodellen i henhold til rammeaftalens pkt. 5.3.

--

Udelukkelsesgrunde:

Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 135-136, og § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 4 og 6, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af Ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

--

Dokumentation:

Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene (obligatoriske og frivillige), samt er egnet, skal tilbudsgiver alene indlevere udfyldt ESPD-dokument (via EU-Supply). Ordregiver forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse og efterindhente manglende oplysninger i ESPD’et. Hvis tilbuddet afgives af et konsortium, skal der for hver deltager i konsortiet indleveres udfyldt ESPD-dokument samt konsortieerklæring for konsortiet som helhed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag F). Konsortiet skal tilsammen opfylde egnethedskravene. Hvis tilbudsgiver baserer sin økonomiske og finansielle formåen på underleverandører, skal der indleveres udfyldt ESPD-dokument for tilbudsgiver samt underleverandørerne, samt underleverandørerklæring, hvor underleverandøren juridisk forpligtiger sig til at stille sine ressourcer til rådighed (evt. ved anvendelse af skabelon i udbudsbilag E). Tilbudsgiverne skal sammen med støttende enheder tilsammen opfylde egnethedskravene.

--

Endelig dokumentation:

Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente dokumentation for rigtigheden af de vindende tilbudsgiveres oplysninger i ESPD'et. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder før tilbudsfristen) og seneste tre årsregnskaber. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation.

--

Berigtigelse:

Regionen forbeholder sig retten til at foretage berigtigelse af indsendte oplysninger vedrørende tilbudsgivers opfyldelse af egnethed og efterhente manglende oplysninger i ESPD’et og tilbuddet generelt i henhold til udbudslovens § 159, stk. 5.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/04/2022

Send til en kollega

0.072