23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 060-158925
Offentliggjort
25.03.2022
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Energinet Forretningsservice

Eftersyn og vedligeholdelse af Energinets Offshoreanlæg


Energinet Forretningsservice

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Energinet Forretningsservice
CVR-nummer: 39314797
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Indkøbsafdelingen - A
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten tildeles af en indkøbscentral
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Eftersyn og vedligeholdelse af Energinets Offshoreanlæg

Sagsnr.: 21/05196
II.1.2) Hoved-CPV-kode
76520000 Offshoreaktiviteter
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Energinet Forretningsservice A/S udbyder rammeaftalen som indkøbscentral på vegne af Energinet Eltransmission A/S og efterfølgende ordrer på rammeaftalen vil derfor blive tildelt af Energinet Eltransmission A/S. Ordregiver ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale, at have mulighed for at anskaffe eftersyns- og vedligeholdelsesydelser på Energinets offshore-anlæg. Her er der bl.a. tale om opgaver som omhandler runderinger herunder aflæsning af en række måle- og kontrolpunkter, samt afprøvning af forskelligt teknisk udstyr (højspændingssystemer, sekundære elektriske systemer, køl og ventilation mm). Derudover inkluderer runderinger også en visuel inspektion af hele platformen, samt alt installeret teknisk udstyr. I forbindelse med de planlagte eftersyn, kan der forekomme afhjælpende vedligehold i form af mindre reparationer. Udover runderinger er der en række arbejdsoperationer og årlige syn af udstyr, som kører med et fast interval.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
76520000 Offshoreaktiviteter
45442200 Påføring af korrosionsbeskyttende lag
76521000 Tjenester i forbindelse med offshoreanlæg
45453000 Eftersyn og istandsættelsesarbejder
50240000 Reparation, vedligeholdelse og tilhørende tjenesteydelser vedrørende marint og andet udstyr
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
Hovedudførelsessted:

Energinets Offshore anlæg

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Energinet Forretningsservice A/S udbyder rammeaftalen som indkøbscentral på vegne af Energinet Eltransmission A/S og efterfølgende ordrer på rammeaftalen vil derfor blive tildelt af Energinet Eltransmission A/S.

Ordregiver ønsker ved etablering af nærværende rammeaftale, at have mulighed for at an-skaffe eftersyns- og vedligeholdelsesydelser på Energinets offshoreanlæg.

Her er der bl.a. tale om opgaver som omhandler runderinger herunder aflæsning af en række måle- og kontrolpunkter, samt afprøvning af forskelligt teknisk udstyr (højspændingssystemer, sekundære elektriske systemer, køl og ventilation mm. Derudover inkluderer runderinger også en visuel inspektion af hele platformen, samt alt installeret teknisk udstyr. Udover runderinger er der en række arbejdsoperationer og årlige syn af udstyr, som kører med et fast interval. I forbindelse med de planlagte eftersyn, kan der forekomme afhjælpende vedligehold i form af mindre reparationer.

For uddybende beskrivelse henvises til udbudsmaterialet.

Nærværende koncernrammeaftale udbydes af forretningsenheden Forretningsservice, som fungerer som indkøbscentral for Energinet-koncernen. For yderligere information henvises til udbudsmaterialet.

Oversigt over de til koncernen tilknyttede selskaber som kan benytte rammeaftalen kan findes her: Fakturering (CVR) Energinet | Energinet. Det bemærkes, at selskaberne fra Evida ikke er en del af rammeaftalen.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 045-117923
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Eftersyn og vedligeholdelse af Energinets Offshoreanlæg

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

I forbindelse med igangværende udbud har Energinet besluttet at annullere udbuddet. Årsagen til annulleringen er, at der ikke er tilstrækkelig konkurrence.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævntet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:

1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt,

2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller

3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/03/2022

Send til en kollega

0.047