23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2022/S 058-152450
Offentliggjort
23.03.2022
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Hillerød Spildevand A/S

Vindere

Rådgiverudbud til separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter

(23.08.2022)
COWI A/S (Miljø, geoscience, spildevand, vand, affaldshåndtering, arbejdsmiljø)
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby

Rådgiverudbud til separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter

(23.08.2022)
EnviDan A/S
Vejlsøvej 23
8600 Silkeborg

Rådgiverudbud til separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter


Hillerød Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hillerød Spildevand A/S
CVR-nummer: 31592534
Postadresse: Solrødgårds Alle 6
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Kamilla Arnskov Nielsen
E-mail: info@hfors.dk
Telefon: +45 40906400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hillerodforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://hillerodforsyning.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hillerød Vand A/S
CVR-nummer: 31592496
Postadresse: Solrødgårds Alle 6
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Kamilla Arnskov Nielsen
E-mail: info@hfors.dk
Telefon: +45 40906400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hillerodforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://hillerodforsyning.dk/
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Hillerød Varme A/S
CVR-nummer: 31592488
Postadresse: Solrødgårds Alle 6
By: Hillerød
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Kamilla Arnskov Nielsen
E-mail: info@hfors.dk
Telefon: +45 40906400
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://hillerodforsyning.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://hillerodforsyning.dk/
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I tilfælde af fælles udbud, der involverer forskellige lande – gældende national lovgivning vedrørende udbud:

Rammeaftalerne udbydes af tre Ordregivere ejet af Hillerød Forsyning Holding A/S:

Hillerød Spildevand A/S

Hillerød Vand A/S

Hillerød Varme A/S

I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=327015&B=NORDKOB
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=327015&B=NORDKOB
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Forsyningsvirksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rådgiverudbud til separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter

Sagsnr.: 24843
II.1.2) Hoved-CPV-kode
90492000 Rådgivning i forbindelse med spildevandsbehandling
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette udbud vedrører to rammeaftaler om rådgivning i forbindelse med separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter i Hillerød. En tilbudsgiver kan ikke få tildelt begge rammeaftaler. Ordregiver er Hillerød Spildevand, Hillerød Vand og Hillerød Varme. Værdien af rådgivningshonorar udført på rammeaftalerne vurderes som udgangspunkt at være gennemsnitlig kr. 9.500.000 ekskl. moms pr. år (50 % for hver rammeaftale) svarende til en samlet værdi af kr. 57.000.000 ekskl. moms i Rammeaftalernes løbetid. Værdien af det maksimale indkøb over Rammeaftalernes løbetid anslås til kr. 70.000.000 ekskl. moms (50 % for hver rammeaftale).

I aftalegrundlaget indgår en Partneringaftale. Rådgiverne forpligtes til at tiltræde partneringaftalen.

Rammeaftalernes løbetid er 6 år (forventeligt fra august 2022 til august 2028) og udbydes ved udbud med forhandling. Ordregiverne ønsker at prækvalificere max 5 ansøgere.

Der afholdes informationsmøde den 31. marts 2022 kl. 13.30.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 57 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71318000 Rådgivnings- og konsulentvirksomhed inden for ingeniørvæsen
71530000 Rådgivning i forbindelse med byggeri
90490000 Rådgivning i forbindelse med kloakundersøgelser og spildevandsbehandling
90713100 Rådgivning i forbindelse med vandforsyning og spildevand undtagen i bygge-anlægssektoren
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Hovedudførelsessted:

Hillerød

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette udbud vedrører to rammeaftaler om rådgivning i forbindelse med separatkloakeringsprojekter og større byudviklingsprojekter i Hillerød. Ordregiver er Hillerød Spildevand A/S, Hillerød Vand A/S og Hillerød Varme A/S, som ønsker at udbyde to rammeaftaler til to (forskellige) rådgivere med henblik på rådgivning i forbindelse med udførelse af renovering og nyetablering af spildevands- vand- og varmeledninger. Samme rådgiver kan ikke vinde begge rammeaftaler.

Afsenderes af tilbuddet med bedste forhold mellem pris og kvalitet får tildelt Rammeaftale 1 og Afsenderes af tilbuddet med det næst bedste forhold mellem pris og kvalitet får tildelt Rammeaftale 2. Se udbudsbetingelserne og konceptbeskrivelsen. Der vil være behov for forskellige rådgiverydelser i forbindelse med planlægningsopgaver, projektering, byggeledelse og tilsyn. Hillerød Forsyning ønsker med dette udbud at skabe en bedre samarbejdsform på en række anlægsprojekter, med udgangspunkt i partnering tankegangen. Rammeaftalerne indgås på baggrund af ABR18 og efter kontraktvilkår, som angivet i udbudsmaterialets ”Udkast til Rammeaftale”. Værdien af rådgivningshonorar udført på rammeaftalerne vurderes som udgangspunkt at være gennemsnitlig kr. 9.500.000 ekskl. moms pr. år (50 % for hver rammeaftale) svarende til en samlet værdi af kr. 57.000.000 ekskl. moms i Rammeaftalernes løbetid. Beløbet vil dog kunne variere afhængigt af de konkrete projekters behov for arbejder på Rammeaftalerne. Værdien af det maksimale indkøb over Rammeaftalernes løbetid anslås til i alt kr. 70.000.000 ekskl. moms (50 % for hver rammeaftale).

I aftalegrundlaget indgår desuden en Partneringaftale. Rådgiverne forpligtes til at tiltræde partneringaftalen ved allonge hertil.

Rammeaftalen har en løbetid på 6 år og forventes at løbe fra august 2022 til august 2028.

Rammeaftalerne udbydes ved udbud med forhandling. Ordregiverne ønsker at prækvalificere maksimalt 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive (indledende) tilbud.

Der afholdes informationsmøde, den 31. marts 2022 kl. 13.30 vedrørende rammeaftalerne, for interesserede aktører.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 57 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/08/2022
Slut: 01/08/2028
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 2
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Blandt ansøgerne, som opfylder dokumentationskravene, udvælger Ordregiverne på et objektivt og sagligt grundlag 5 ansøgere, som inviteres til at afgive tilbud. Hvis der modtages mellem 2 og 4 ansøgninger om prækvalifikation, forbeholder Ordregiverne sig retten til at gå videre med færre end 5 ansøgere.

Udvælgelsen sker med udgangspunkt i:

1) I hvilken grad ansøgers igangværende eller afsluttede referencer er sammenlignelige med arbejder på de udbudte rammeaftaler (her særligt på referencer inden for separatkloakering og større byudviklingsprojekter). Der vil således blive vurderet på aftale- og samarbejdsforhold, hvor Partneringlignende samarbejder vurderes som særligt sammenligneligt. Nyere referencer vil blive vægtet højere end datomæssigt ældre referencer, ligesom opgaver udført under dansk lovgivning vil blive vægtet højere end opgaver udført under anden lovgivning. Referencerne vil blive vurderet ud fra en helhedsbetragtning.

2) I hvilken grad ansøger har en robust økonomisk kapacitet vurderet ud fra omsætning, en høj soliditetsgrad og en stor omsætning.

I udvælgelsen vil referencer vægte højere end økonomisk kapacitet.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiverne estimerer, at de to udbudte rammeaftaler har samme økonomiske værdi.

Værdien af det maksimale indkøb over Rammeaftalernes løbetid anslås til i alt kr. 70.000.000 ekskl. moms (kr. 35.000.000 ekskl. moms pr. aftale).

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøgere om prækvalifikation skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde, jf. udbudslovens §§ 135-137.

Tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af de anførte udelukkelsesgrunde, vil blive udelukket fra deltagelse og vil således ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt. Dette gælder dog ikke hvis Tilbudsgiver kan fremvise dokumentation for selvrenselse jf. Udbudslovens § 138.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
I tilfælde af rammeaftaler – begrundelse for enhver løbetid over 4 år:

Udbuddet vedrører to Rammeaftaler med løbetider på 6 år. Hver tilbudsgiver kan kun tildeles en Rammeaftale. Rammeaftalerne og Partneringaftalen betragtes som ekstraordinære, idet den samarbejdsform, som skal opbygges ved partnering, er en tidskrævende proces, og formålet omkring fælles mål og innovation kræver flerårige processer og betydelig investering fra alle parter.

IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/04/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 29/04/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Der afholdes informationsmøde torsdag d. 31. marts 2022 kl. 13.30 hos Hillerød Forsyning på adressen Solrødgårds Alle 6. Informationsmødet forventes at vare en time. Tilmelding til informationsmødet kan ske på e-mail: info@hfors.dk. I Emnefeltet anføres ’Att. Kamilla Arnskov Nielsen vedr. Rådgiverudbud, informationsmøde’. Tilmelding skal ske senest d. 28. marts 2022. Ved tilmelding bedes ansøger angive hvor mange fra ansøger, der forventer at deltage. Der er ikke pligt for ansøgerne til at deltage, men Ordregiverne opfordrer alle, som søger eller overvejer at ansøge om prækvalifikation, til at deltage.

Tilbudsgiver skal udfylde det offentliggjorte ESPD:

- I del II.A: ansøger skal oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre (som et konsortium eller lignende).

- I del II.C: ansøger skal angive, om tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet.

- I del III: ansøger skal angive at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske eller frivillige udelukkelsesgrunde

- I del IV.B: Beskrives økonomisk og finansiel kapacitet (se udbudsbetingelserne)

- I del IV.C: Beskrives teknisk og faglig kapacitet (se udbudsbetingelserne)

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

De præcise frister for klage følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud:

En virksomheds klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/03/2022

Send til en kollega

0.047