Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lncqibxsha
Udbyder
FFV Spildevand A/S
Vindere
Nyt Kværndrup Renseanlæg - Rådgiverudbud
(24.05.2022)
Krüger A/S
Gladsaxevej363
2860 Søborg
Nyt Kværndrup Renseanlæg - Rådgiverudbud
FFV Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Korsvangen 6A
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5750
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Koue Rasmussen
E-mail: miras@ffv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ffv.dk/spildevand/
CVR-nummer: 37875538
Postadresse: Libaugade 1, 1.th.
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisa Gedsø Askanius
E-mail: lisa@bisgaardejsing.dk
Telefon: +45 51517575
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bisgaardejsing.dk
Del II: Genstand
Nyt Kværndrup Renseanlæg - Rådgiverudbud
FFV Spildevand A/S har i januar 2021 fået udarbejdet rapporten ”Projektforslag for Ringe, Kværndrup og Lyø Renseanlæg”, for at få det fornødne overblik over de muligheder, der kan være i at ændre eller bibeholde spildevandsinfrastrukturen omkring renseanlæggene i Ringe, Kværndrup og på Lyø.
Rapporten tager udgangspunkt i tidligere udførte undersøgelse fra november 2018, og det fastlås at Kværndrup Renseanlæg er modent for nedlæggelse, da betonen er i en sådan stand at den fortsatte drift ikke er sikker.
I rapporten redegøres for muligheden for opførelse af nyt Kværndrup Renseanlæg mod muligheden for at etablere et transportsystem for overpumpning af spildevand til rensning på Ringe Renseanlæg
Den økonomiske ramme for projektet er foreløbigt estimeret til kr. 30-38 mio. ekskl. moms. Den økonomiske ramme for opgaven skal dække samtlige omkostninger til projektets gennemførelse.
5772 Kværndrup
Dette udbud omfatter totalrådgivningsopgaven i forbindelse med projektering og opførelse af nyt Kværndrup Renseanlæg.
Ansøgere der har afleveret en ansøgning indeholdende det krævede vil blive vurderet efter følgende kriterier:
• At ansøger udviser den rette/fornødne motivation
• At ansøger via referencer kan dokumentere kompetencer og tilstrækkelig erfaring med lignende opgaver
• At ansøger har sammensat et kompetent team der kan varetage alle de forventede rådgiver ydelser jf. ydelsesbeskrivelsen
• at ansøger/teamet udøver virksomhed hvor der ikke er interessekonflikter, som har indflydelse på rådgivers objektive faglige rådgivning.
I øvrigt henvises til udbudsmaterialet
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal under Del IV, pkt. B indgive ESPD med angivelse af følgende økonomiske nøgletal:
• Årsomsætning for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
• Egenkapital for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
• Soliditetsgrad for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Med "afsluttet regnskabsår" menes regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab.
I øvrigt henvises i øvrigt til udbudsmaterialets udbudsbetingelser.
For at sikre, at ansøger har den rette finansielle og økonomiske formåen, stilles følgende mindstekrav:
• Årsomsætning for de seneste 3 år skal være på mindst kr. 80 mio. kr. pr. år (afsluttet regnskabsår)
• Egenkapital for de seneste 3 år skal som minimum være positiv pr. afsluttet regnskabsår pr. år (afsluttet regnskabsår).
• Soliditetsgrad for de seneste 3 år skal som minimum være på mindst 15% pr. år (afsluttet regnskabsår)
I øvrigt henvises i øvrigt til udbudsmaterialets udbudsbetingelser.
Ansøgningen som uploades på iBinder skal indeholde:
1)Præsentations- og motivationsansøgning jf. udbudsbetingelser pkt. 6.1.1, I PDF-format på max. 2 sider. I brevet skal der anføres oplysninger om ansøgerteamet, begrundelse for teamsammensætningen og teamets særlige motivation for at ansøge.
2) Udfyldt ESPD (PDF) jf. udbudsbetingelser pkt. 6.1.2
3) Referenceblade jf. udbudsbetingelser pkt. 6.1.3
Nedenstående oplysninger bedes for hver reference angives i ESPD, Del IV, afsnit C, eller i særskilte referenceark;
• Projektnavn
• Projektbeskrivelse med angivelse og præcisering af relevans
• Rådgiverens/tilbudsgiverens ydelse og omfang
• kunde, herunder kontaktoplysninger
• oplysninger om anlægssum og udbudsform
• udførelsesperiode (status)
Det ønskes, at ansøger supplerer beskrivelsen med referencerne angivet i ESPD, med selvstændige bilag jf. udbudsbetingelserne afsnit. 6.1.3. Vedlægges referenceblade som selvstændigt bilag er det tilstrækkeligt at der i ESPD’en blot henvises til bilagene hvor titel (navn på reference) dog skal fremgå.
Ansøger bedes i prækvalifikationsansøgningen angive maksimum samlet 5 referencer (antal inkl. referencer fra evt. underrådgivere, som ansøger måtte støtte sin tekniske og faglige formåen på), der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring med lignende opgaver. ”Lignende opgaver/projekter” forstås af Bygherrerne som værende referencer, der er sammenlignelige med den udbudte opgave i art og omfang.
Referencerne må max være 10 år gamle regnet fra opgavens afslutning
Ved aflevering af referenceblade må den enkelte reference maksimalt må være på 1 A4 side.
• Referenceblade
Ansøger må maks aflevere 5 referencer (antal inkl. referencer fra evt. underrådgivere, som ansøger måtte støtte sin tekniske og faglige formåen på), der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring fra lignende opgaver.
Referencerne må max være 5 år gamle regnet fra opgavens afslutning. Referencerne skal vedrøre igangværende/udførte projekter og må hver for sig maksimalt udgøre 1 A4-side.
• Udfyldt ESPD for eventuelle underrådgivere (PDF-format)
I øvrigt henvises i øvrigt til udbudsmaterialets udbudsbetingelser.
ABR18 med præciseringer jf. udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på udbudsportalen iBinder: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lncqibxsha hvor der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om proceduren for afgivelse af tilbud.
Eventuelle spørgsmål vedrørende udbuddet skal fremsendes via udbudsportalens iBinder. Spørgsmålene besvares løbende på platformen og spørgsmål/svar opsamles tillige i supplementsblade der uploades på udbudsplatformen. Sidste frist for fremsættelse af spørgsmål fremgår af udbudstidsplanen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Klage over ikke at blive prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået aftale. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 4171500
Internetadresse: http://www.kfst.dk