23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Energy Supply
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 248-656793
Offentliggjort
22.12.2021
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

FFV Spildevand A/S

Vindere

Nyt Kværndrup Renseanlæg - Rådgiverudbud

(24.05.2022)
Krüger A/S
Gladsaxevej363
2860 Søborg

Nyt Kværndrup Renseanlæg - Rådgiverudbud


FFV Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: FFV Spildevand A/S
Postadresse: Korsvangen 6A
By: Ringe
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5750
Land: Danmark
Kontaktperson: Michael Koue Rasmussen
E-mail: miras@ffv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ffv.dk/spildevand/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lncqibxsha
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Officielt navn: Bisgaard|Ejsing ApS
CVR-nummer: 37875538
Postadresse: Libaugade 1, 1.th.
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisa Gedsø Askanius
E-mail: lisa@bisgaardejsing.dk
Telefon: +45 51517575
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bisgaardejsing.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lncqibxsha
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lncqibxsha
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Spildevand
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Nyt Kværndrup Renseanlæg - Rådgiverudbud

II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

FFV Spildevand A/S har i januar 2021 fået udarbejdet rapporten ”Projektforslag for Ringe, Kværndrup og Lyø Renseanlæg”, for at få det fornødne overblik over de muligheder, der kan være i at ændre eller bibeholde spildevandsinfrastrukturen omkring renseanlæggene i Ringe, Kværndrup og på Lyø.

Rapporten tager udgangspunkt i tidligere udførte undersøgelse fra november 2018, og det fastlås at Kværndrup Renseanlæg er modent for nedlæggelse, da betonen er i en sådan stand at den fortsatte drift ikke er sikker.

I rapporten redegøres for muligheden for opførelse af nyt Kværndrup Renseanlæg mod muligheden for at etablere et transportsystem for overpumpning af spildevand til rensning på Ringe Renseanlæg

Den økonomiske ramme for projektet er foreløbigt estimeret til kr. 30-38 mio. ekskl. moms. Den økonomiske ramme for opgaven skal dække samtlige omkostninger til projektets gennemførelse.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71300000 Ingeniørvirksomhed
71500000 Tjenesteydelser i forbindelse med byggeri
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

5772 Kværndrup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette udbud omfatter totalrådgivningsopgaven i forbindelse med projektering og opførelse af nyt Kværndrup Renseanlæg.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og bemanding / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Procesbeskrivelse / Vægtning: 45
Pris - Vægtning: 25
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ansøgere der har afleveret en ansøgning indeholdende det krævede vil blive vurderet efter følgende kriterier:

• At ansøger udviser den rette/fornødne motivation

• At ansøger via referencer kan dokumentere kompetencer og tilstrækkelig erfaring med lignende opgaver

• At ansøger har sammensat et kompetent team der kan varetage alle de forventede rådgiver ydelser jf. ydelsesbeskrivelsen

• at ansøger/teamet udøver virksomhed hvor der ikke er interessekonflikter, som har indflydelse på rådgivers objektive faglige rådgivning.

I øvrigt henvises til udbudsmaterialet

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal under Del IV, pkt. B indgive ESPD med angivelse af følgende økonomiske nøgletal:

• Årsomsætning for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

• Egenkapital for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

• Soliditetsgrad for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

Med "afsluttet regnskabsår" menes regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab.

I øvrigt henvises i øvrigt til udbudsmaterialets udbudsbetingelser.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

For at sikre, at ansøger har den rette finansielle og økonomiske formåen, stilles følgende mindstekrav:

• Årsomsætning for de seneste 3 år skal være på mindst kr. 80 mio. kr. pr. år (afsluttet regnskabsår)

• Egenkapital for de seneste 3 år skal som minimum være positiv pr. afsluttet regnskabsår pr. år (afsluttet regnskabsår).

• Soliditetsgrad for de seneste 3 år skal som minimum være på mindst 15% pr. år (afsluttet regnskabsår)

I øvrigt henvises i øvrigt til udbudsmaterialets udbudsbetingelser.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøgningen som uploades på iBinder skal indeholde:

1)Præsentations- og motivationsansøgning jf. udbudsbetingelser pkt. 6.1.1, I PDF-format på max. 2 sider. I brevet skal der anføres oplysninger om ansøgerteamet, begrundelse for teamsammensætningen og teamets særlige motivation for at ansøge.

2) Udfyldt ESPD (PDF) jf. udbudsbetingelser pkt. 6.1.2

3) Referenceblade jf. udbudsbetingelser pkt. 6.1.3

Nedenstående oplysninger bedes for hver reference angives i ESPD, Del IV, afsnit C, eller i særskilte referenceark;

• Projektnavn

• Projektbeskrivelse med angivelse og præcisering af relevans

• Rådgiverens/tilbudsgiverens ydelse og omfang

• kunde, herunder kontaktoplysninger

• oplysninger om anlægssum og udbudsform

• udførelsesperiode (status)

Det ønskes, at ansøger supplerer beskrivelsen med referencerne angivet i ESPD, med selvstændige bilag jf. udbudsbetingelserne afsnit. 6.1.3. Vedlægges referenceblade som selvstændigt bilag er det tilstrækkeligt at der i ESPD’en blot henvises til bilagene hvor titel (navn på reference) dog skal fremgå.

Ansøger bedes i prækvalifikationsansøgningen angive maksimum samlet 5 referencer (antal inkl. referencer fra evt. underrådgivere, som ansøger måtte støtte sin tekniske og faglige formåen på), der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring med lignende opgaver. ”Lignende opgaver/projekter” forstås af Bygherrerne som værende referencer, der er sammenlignelige med den udbudte opgave i art og omfang.

Referencerne må max være 10 år gamle regnet fra opgavens afslutning

Ved aflevering af referenceblade må den enkelte reference maksimalt må være på 1 A4 side.

• Referenceblade

Ansøger må maks aflevere 5 referencer (antal inkl. referencer fra evt. underrådgivere, som ansøger måtte støtte sin tekniske og faglige formåen på), der i videst muligt omfang dokumenterer, at ansøger har erfaring fra lignende opgaver.

Referencerne må max være 5 år gamle regnet fra opgavens afslutning. Referencerne skal vedrøre igangværende/udførte projekter og må hver for sig maksimalt udgøre 1 A4-side.

• Udfyldt ESPD for eventuelle underrådgivere (PDF-format)

I øvrigt henvises i øvrigt til udbudsmaterialets udbudsbetingelser.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

ABR18 med præciseringer jf. udbudsmaterialet.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/01/2022
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbudsmaterialet er tilgængeligt på udbudsportalen iBinder: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=lncqibxsha hvor der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om proceduren for afgivelse af tilbud.

Eventuelle spørgsmål vedrørende udbuddet skal fremsendes via udbudsportalens iBinder. Spørgsmålene besvares løbende på platformen og spørgsmål/svar opsamles tillige i supplementsblade der uploades på udbudsplatformen. Sidste frist for fremsættelse af spørgsmål fremgår af udbudstidsplanen.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at blive prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået aftale. Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagens indbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 4171500
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/12/2021
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094