23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 237-624794
Offentliggjort
07.12.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Odense Kommune

Udbud af trafiksignalanlæg - drift, vedligehold og relaterede ydelser


Odense Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Odense Kommune
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Katarina Damsted Holme
E-mail: kadho@odense.dk
Telefon: +45 30224580
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af trafiksignalanlæg - drift, vedligehold og relaterede ydelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
50000000 Reparations- og vedligeholdelsestjenester
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører trafiksignalanlæg - drift, vedligehold og relaterede ydelser til Odense Kommune.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 73 516 435.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45310000 Udførelse af elektriske installationer
34990000 Styre-, sikkerheds-, signal- og belysningsudstyr
65320000 Drift af elektriske anlæg
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Odense Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af trafiksignalanlæg - drift, vedligehold og relaterede ydelser til Ordregiver,

og omfatter således signalanlæg i hele Odense Kommune, herunder også signalanlæg

relateret til Odense Letbane.

Opgaven udbydes som én samlet kontrakt og vil i det væsentligste bestå af:

• Almindelig drift og vedligeholdelse, herunder forebyggende eftersyn og gennemgang af anlægsmassen

samt værdibevarelse

• Udbedring af defekter som opstår på anlæggene

• Om- og udbygning af anlæg samt levering af nye anlæg i henhold til projektbeskrivelser, der

leveres af ordregiver, herunder udbygning i forbindelse med Letbanens eventuelle etape 2

• Programmering af styreapparater

• Levering af Central

• Integration med Central

• Systemteknisk overvågning via Centralen

• Vagtordning

• Håndtering af skadevoldersager og borgerhenvendelser

• Deltage på ledningsejermøder og ved overdragelse af nye anlæg

• Opgavestyring via DriftWeb

• Vedligeholde og opdatere anlægsdokumentationen

• Ajourføring af GIS-data

• Gennemførelse af projekter vedr. Signalanlæg

• Innovation

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Løsningsbeskrivelse / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation og bemanding / Vægtning: 20 %
Kvalitetskriterium - Navn: Verdensmålsorienterede ydelser og forpligtelser / Vægtning: 10 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder option på forlængelse i op til to år. Der er desuden option på forlængelse af leverandørens levering af Centralen i op til to år.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Den anslåede kontraktværdi er inklusive værdien af tilkøbsydelser og alle optioner. Beløbet er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Kontraktens anslåede værdi består også af estimater på de “tilkøbsydelser” og “projekter” som forventes gennemført i løbet af kontraktperioden, men som kan variere meget.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 085-220050
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Trafiksignalanlæg - drift, vedligeholdelse og relaterede ydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
12/11/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: SWARCO Danmark A/S
CVR-nummer: 10970792
Postadresse: Tonsbakken 16-18
By: Skovlunde
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 2740
Land: Danmark
E-mail: office.danmark@swarco.com
Telefon: +45 36888888
Internetadresse: https://shop.swarco.dk/om-swarco.html
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 117 500 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 73 516 435.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/12/2021

Send til en kollega

0.047