23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 236-622040
Offentliggjort
06.12.2021
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Fredensborg Kommune

Genudbud - Udførelse af kloakservice


Fredensborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Fredensborg Kommune
CVR-nummer: 29188335
Postadresse: Egevangen 3 B, Brønsholm
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2980
Land: Danmark
Kontaktperson: Stefan Ising
E-mail: stis@fredensborg.dk
Telefon: +45 72562411
Fax: +45 72565000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/168538198.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://permalink.mercell.com/168538198.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://permalink.mercell.com/168538198.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Genudbud - Udførelse af kloakservice

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90470000 Rensning af kloakledninger
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte opgave er udførelse af kloakservice samt tilknyttede serviceydelser, herunder servicering af rottespærrer.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, hvilket indebærer at alene prækvalificerede ansøgere kan afgive tilbud og deltage i forhandlingerne.

Der skal således indledningsvist ansøges om deltagelse i udbuddet (prækvalifikation), hvorefter Fredensborg Kommune vurderer ansøgernes egnethed for den videre deltagelse i udbudsforretningen.

Udbuddet er således inddelt i flere faser. Først en prækvalifikationsfase, dernæst afgivelse af indledende tilbud efterfulgt af en forhandlingsfase, hvorefter der afgives et endeligt tilbud. Der kan evt. blive afholdt yderligere forhandlingsrunder med afgivelse af forhandlingstilbud.

Tryk her https://permalink.mercell.com/168538198.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
45232410 Kloakeringsarbejder
45232440 Arbejder i forbindelse med kloakledninger
90491000 Undersøgelse af kloakledninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Hovedudførelsessted:

Fredensborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ydelserne indeholder almindeligt forekommende kloakarbejder, herunder bl.a. vedligeholdelse af brønde, dæksler, ledninger, dræn, højtvandslukker, tv-inspektioner, forringer, propninger, skader, slamsugning, kloakrensning, rodskæring mv.

Rammeaftalen er 3-årig. Den træder i kraft den 1. april 2022 og udløber den 31. marts 2025. Ordregiver har option på forlængelse med yderligere op til 12 måneder.

Det forventes, at der vil være et forbrug på 1,1 - 1,5 mio. kr. årligt på kloakservice. Forbruget på rammeaftalen forventes at udgøre ca. 700.000 - 1.000.000 kr., hvortil kommer forbrug på regningsarbejder. Det maksimale træk på rammeaftalen vurderes at være 2,5 mio. kr. årligt.

Udgifter til installering og service på rottespærrer er ikke medtaget i ovenstående beløb. Udgiften til service på rottespærrer estimeres til kr. 100.000 pr. år. Beløbet kan variere mellem årene.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet i opgaveløsningen / Vægtning: 50
Pris - Vægtning: 50
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/04/2022
Slut: 31/03/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver har option på forlængelse i 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

På baggrund af udvælgelseskriterierne prækvalificerer Ordregiver 4 ansøgere, som opfordres til af give tilbud. Ordregiver prækvalificerer ansøgere, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene, opfylder minimumskravene til udvælgelseskriterier og samtidig samlet set opnår de bedst mulige vurderinger i forhold til udvælgelseskriterierne. Ordregiver vil ved vurderingen af ansøgers økonomiske og finansielle formåen lægge vægt på, i hvilken grad ansøgers økonomi ser stabil og fornuftig ud. Ordregiver vil ved vurderingen af ansøgers tekniske og faglige formåen lægge vægt på, i hvilket omfang ansøger har referencer der dokumenterer betydelig erfaring med de udbudte opgaver.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Forlængelse på 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Det maksimale træk på rammeaftalen vurderes at være 2,5 mio. kr. årligt.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Oplysninger om ansøgers økonomiske og finansielle formåen skal være oplysninger for den virksomheds CVR-nr., som ansøger om prækvalifikation på opgaven og vil stå for udførelsen. Ansøger skal i ESPD angive de nedenfor angivne nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed. - Tilbudsgivers årsomsætning vedr. de udbudte ydelser for de to senest afsluttede regnskabsår. - Tilbudsgivers soliditetsgrad for de to senest afsluttede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver. Under Øvrige økonomiske og finansielle krav skal Tilbudsgiver oplyse, hvis der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

For at være egnet, skal Tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen: Tilbudsgivers samlede årsomsætning vedr. de udbudte ydelser skal som minimum være 1.000.000 kr. for hvert af de to seneste regnskabsår. Tilbudsgivers soliditetsgrad skal som minimum være 10 for hvert af de to seneste regnskabsår. Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift. Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium eller en sammenslutning af virksomheder, eller såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders/virksomheders økonomiske og finansielle formåen, skal mindstekravene være opfyldt for de enheder/virksomheder, som Tilbudsgiver baserer sig på eller samlet set for sammenslutningen/konsortiet.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal redegøre for ansøgers tekniske og faglige formåen til at løfte den udbudte opgave. I Mercell skal følgende oplysninger afgives vedrørende Tilbudsgivers tekniske og faglige formåen: En referenceliste omfattende op til 5 af Tilbudsgivers betydelige, sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de seneste 3 år. Beskrivelse af referencerne må gerne vedlægges i et selvstændig dokument. Ved sammenlignelige leverancer forstås opgaver inden for samme fagområde som udbydes ved nærværende udbud. Hver reference skal indeholde oplysninger om: - Start- og evt. slutdato for leverancen - Modtager af leverancen (kunden) - Kontraktværdi i danske kr. ekskl. moms for leverancen - Kort beskrivelse af leverancen Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte kontaktpersoner for referencerne. Der skal endvidere vedlægges dokumentation for autorisation som kloakmestervirksomhed (KFUL) og certifikat til opsætning af rottespærrer (rottespærremontør).

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

For at være egnet, skal Tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen: Tilbudsgiver skal have minimum 3 relevante referencer inden for det udbudte område inden for de seneste 3 år. En relevant reference vedrører kloakservice for større kunder. Tilbudsgiver skal have krævet autorisation og certifikat.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2021/S 232-611387
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/01/2022
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 14/01/2022
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Kontrakten løber i 4 år hvorefter den forventes genudbudt.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, hvilket indebærer at alene prækvalificerede ansøgere kan afgive tilbud og deltage i forhandlingerne. Der skal således indledningsvist ansøges om deltagelse i udbuddet (prækvalifikation), hvorefter Fredensborg Kommune vurderer ansøgernes egnethed for den videre deltagelse i udbudsforretningen.

Udbudsbetingelserne gælder således alene for de 4 prækvalificerede ansøgeres afgivelse af tilbud samt evalueringen heraf, herunder forhandling. Firmaer, som ikke er blevet prækvalificeret, kan ikke afgive tilbud, og udbudsbetingelserne er derfor ikke relevante for dem.

Det forventes, at der vil være et forbrug på 1,1 - 1,5 mio. kr. årligt på kloakservice. Forbruget på rammeaftalen forventes at udgøre ca. 700.000 - 1.000.000 kr., hvortil kommer forbrug på regningsarbejder. Det maksimale træk på rammeaftalen vurderes at være 2,5 mio. kr. årligt.

I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordregiver har konkret vurderet, at det ikke er den økonomisk bedste løsning eller administrativt anbefalelsesværdigt at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage

regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem

der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for

beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har

indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den

dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,

jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige

angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/12/2021

Send til en kollega

0.047