23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 203-530445
Offentliggjort
19.10.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Middelfart Kommune

Vindere

Delaftale 2 - Daginstitioner

(11.02.2022)
ISS Word Services A/S
Gyngemoseparkvej 50
2860 Søborg

Delaftale 3 - Plejehjem

(11.02.2022)
Erhvervspoleren v/Klaus Hansen
Brændekilde Bygade 36
5250 Odense SV

Delaftale 1 - skoler

(11.02.2022)
Opal Service
Kaltoftevej 11
7000 Fredericia

Delaftale 5 - Øvrige bygninger, herunder Rådhuset

(11.02.2022)
ISS Word Services A/S
Gyngemoseparkvej 50
2860 Søborg

Udbud af vinduespolering


Middelfart Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Middelfart Kommune
CVR-nummer: 29189684
Postadresse: Nytorv 9
By: Middelfart
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5500
Land: Danmark
Kontaktperson: Anders Grabski Larsen
E-mail: Anders.grabskilarsen@middelfart.dk
Telefon: +45 88885018
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d0bd23d1-3382-4f05-aa54-abf31c2830c4/homepage
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d0bd23d1-3382-4f05-aa54-abf31c2830c4/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d0bd23d1-3382-4f05-aa54-abf31c2830c4/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d0bd23d1-3382-4f05-aa54-abf31c2830c4/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af vinduespolering

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører indkøb af vinduespolering til Middelfart Kommune. Opgaven omfatter vinduespolering på plejecenter, vuggestuer, børnehaver, skoler, SFO og Rådhuset m.v. Herudover er der en række optionelle ekstraydelse, såsom facaderens af rådhuset, polering af solceller, ryttere og ovenlysvinduer.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Skoler

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90911300 Vinduespudsning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Middelfart Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter vinduespolering på skolerne i Middelfart Kommune, med en forventet årlig frekvens på 2 gange ude og en gang inde.

Samt eventuelle polering af solceller, ovenlysvinduer og ryttere. Se yderligere oplysninger i kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Bærerdygtighed / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 570 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/02/2022
Slut: 31/01/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlæges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregivers ekstraydelser, herunder polering af solceller, ryttere og ovenlysvinduer

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Daginstitutioner

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90911300 Vinduespudsning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Middelfart Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter vinduespolering på daginstitutioner i Middelfart Kommune, med en forventet årlig frekvens på 2 gange ude og en gang inde.

Samt eventuelle polering af solceller, ovenlysvinduer og ryttere. Se yderligere oplysninger i kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Bærerdygtighed / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 480 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/02/2022
Slut: 31/01/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlæges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregivers ekstraydelser, herunder polering af solceller, ryttere og ovenlysvinduer

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Plejehjem

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90911300 Vinduespudsning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Middelfart Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter vinduespolering på plejehjemmene i Middelfart Kommune, med en forventet årlig frekvens på 2 gange ude og en gang inde.

Samt eventuelle polering af solceller, ovenlysvinduer og ryttere. Se yderligere oplysninger i kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Bærerdygtighed / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 480 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/02/2022
Slut: 31/01/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlæges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregivers ekstraydelser, herunder polering af solceller, ryttere og ovenlysvinduer

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Handicap og Psykiatri

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90911300 Vinduespudsning
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Middelfart Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter vinduespolering på Handicap og Psykiatribygninger i Middelfart Kommune, med en forventet årlig frekvens på 2 gange ude og en gang inde.

Samt eventuelle polering af solceller, ovenlysvinduer og ryttere. Se yderligere oplysninger i kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Bærerdygtighed / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 450 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/02/2022
Slut: 31/01/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlæges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Øvrige bygninger

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90911300 Vinduespudsning
90911200 Rengøring af bygninger
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

Middelfart Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter vinduespolering på øvrige bygninger samt rådhuset i Middelfart Kommune, med en forventet årlig frekvens på 2 gange ude og en gang inde.

Samt eventuelle polering af solceller, ovenlysvinduer, ryttere og facaderens. Se yderligere oplysninger i kravspecifikationen.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Bærerdygtighed / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 80
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 020 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/02/2022
Slut: 31/01/2026
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlæges i op til 2 x 12 måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregivers ekstraydelser, herunder facaderens, polering af solceller, ryttere og ovenlysvinduer

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

• Positiv egenkapital for seneste regnskabsår.

• Det er et krav at Leverandøren har en erhvervsansvarsforsikring pålydende minimum 5 mio. kr.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

• Positiv egenkapital for seneste regnskabsår.

• Det er et krav at Leverandøren har en erhvervsansvarsforsikring pålydende minimum 5 mio. kr.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

• Tilbudsgiver skal beskrive minimum én reference vedrørende levering af vinduespolering for en tilsvarende eller lignende ordregiver med en årlig værdi på minimum kr. 75.000.

Kontrakten må ikke være afsluttede mere end tre år før tilbudsfristen, og den skal have været i drift i minimum seks måneder på datoen for tilbudsfristen. For så vidt angår igangværende kontrakter gøres der opmærksom på, at alene omsætning, der er realiseret, kan medregnes i værdien.

Referencen skal indeholde:

- Beskrivelse af arbejdet/opgaven

- Aftalens beløb

- Tidspunkt for udførelsen

- Modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson)

Med ”tilsvarende eller lignende ordregiver” menes opgaver, som er udført på:

- Skoler/Institutioner

- Sygehuse

- Erhvervslokaler

- Regionsbygninger

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

• Tilbudsgiver skal beskrive minimum én reference vedrørende levering af vinduespolering for en tilsvarende eller lignende ordregiver med en årlig værdi på minimum kr. 75.000.

Kontrakten må ikke være afsluttede mere end tre år før tilbudsfristen, og den skal have været i drift i minimum seks måneder på datoen for tilbudsfristen. For så vidt angår igangværende kontrakter gøres der opmærksom på, at alene omsætning, der er realiseret, kan medregnes i værdien.

Referencen skal indeholde:

- Beskrivelse af arbejdet/opgaven

- Aftalens beløb

- Tidspunkt for udførelsen

- Modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson)

Med ”tilsvarende eller lignende ordregiver” menes opgaver, som er udført på:

- Skoler/Institutioner

- Sygehuse

- Erhvervslokaler

- Regionsbygninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 15/11/2021
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 16/11/2021
Tidspunkt: 08:00
Sted:

Middelfart Rådhus

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Udbudskonsulenter og faggruppe

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

6 år.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver opfordrer på det kraftigste tilbudsgiver til at besigtige adresserne inden afgivelse af tilbud. Da det efterfølgende er tilbudsgivers ansvar at have taget højde for samtlige forhold i tilbudspriserne.

For nærmere aftale vedr. besigtigelse skal tages fat i koordinator jf. bilag 5.

Besigtigelse på matriklen må ikke foretages på egen hånd.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/10/2021

Send til en kollega

0.094