23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 186-484681
Offentliggjort
24.09.2021
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Gentofte Kommune

Affaldsindsamling i Gentofte Kommune


Gentofte Kommune

Bekendtgørelse om ændring

Ændring af en kontrakt/koncession i dens løbetid

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Gentofte Kommune
Postadresse: Bernstorffsvej 159
By: Charlottenlund
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 9440
Land: Danmark
E-mail: tpl@gentofte.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.gentofte.dk/

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Affaldsindsamling i Gentofte Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90512000 Transport af affald
90511000 Indsamling af affald
90511100 Indsamling af fast byaffald
90511200 Indsamling af husholdningsaffald
90511400 Indsamling af papir
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Gentofte Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet på tidspunktet for indgåelse af kontrakten:

Indsamling og transport til modtageanlæg af dagrenovation, madaffald, restaffald, papir, glas, plast og metal, storskrald og haveaffald, samt diverse tjenesteydelser i forbindelse hermed

II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Start: 01/04/2021
Slut: 26/02/2023
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej

Del IV: Procedure

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Bekendtgørelse om tildeling af kontrakt vedrørende denne kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 134-330557

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 1
V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
17/09/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten/koncessionen er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: City Container CPH A/S
CVR-nummer: 26283647
Postadresse: Stensøvej 2
By: Lynge
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3540
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (på tidspunktet for indgåelse af kontrakten;eksklusive moms)
Udbuddets samlede værdi: 70 000 000.00 DKK

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Frister for og procedurer for klager fremgår af "Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for udbud", LBK nr. 593 af 2. juni 2016, med senere ændringer.

Klager skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/09/2021

Del VII: Ændringer til kontrakten/koncessionen

VII.1) Beskrivelse af udbuddet efter ændringerne
VII.1.1) Hoved-CPV-kode
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
VII.1.2) Supplerende CPV-kode(r)
90512000 Transport af affald
90511000 Indsamling af affald
90511100 Indsamling af fast byaffald
90511200 Indsamling af husholdningsaffald
90511400 Indsamling af papir
VII.1.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Hovedudførelsessted:

Gentofte kommune

VII.1.4) Beskrivelse af udbuddet:

Indsamling og transport til modtageanlæg af dagrenovation, madaffald, restaffald, papir, glas, plast og metal, storskrald og haveaffald, samt diverse tjenesteydelser i forbindelse hermed.

VII.1.5) Varighed af kontrakten, rammeaftalen, det dynamiske indkøbssystem eller koncessionen
Start: 01/04/2021
Slut: 26/02/2023
VII.1.6) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 80 000 000.00 DKK
VII.1.7) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: City Container CPH A/S
CVR-nummer: 26283647
Postadresse: Stensøvej 2
By: Lynge
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 3540
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren er en SMV: ja
VII.2) Oplysninger om ændringerne
VII.2.1) Beskrivelse af ændringerne
Ændringernes art og omfang (med angivelse af eventuelle tidligere ændringer til kontrakten):

I perioden fra 1. marts 2022 til 31. maj 2022 overgår villa- og rækkehuse fra en ét-kammerbeholder eller sæk med blandet dagrenovation til en 2-delt beholder til mad- og restaffald.

VII.2.2) Årsager til ændring
Behovet for ændring skyldes omstændigheder, som ikke kunne forudses af en påpasselig ordregivende myndighed/enhed (artikel 43, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/23/EU, artikel 72, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/24/EU, artikel 89, stk. 1, litra c), i direktiv 2014/25/EU)
Beskrivelse af de omstændigheder, som gjorde ændringen nødvendig, og redegørelse for disse omstændigheders uforudseelige karakter:

Den eksisterende kontrakt vedrørende indsamling af affald skal tilpasses de nye regler iht. Affaldsbekendtgørelsen (BEK nr 2159 af 09/12/2020) vedrørende separat indsamling af madaffald.Den eksisterende kontrakt indeholder ydelsen indsamling af dagrenovation som en fraktion. Dette skal i den sidste del af kontraktens løbetid ændres til indsamling af fraktionerne madaffald/restaffald. Bekendgørelsens korte frister for implementering af separat indsamling har nødvendiggjort ændringen.

VII.2.3) Forhøjelse af pris
Opdateret samlet kontraktværdi inden ændringerne (under hensyntagen til eventuelle tidligere kontraktændringer og pristilpasninger og, hvad angår direktiv 2014/23/EU, den gennemsnitlige inflation i den pågældende medlemsstat)
Værdi eksklusive moms: 70 000 000.00 DKK
Samlet kontraktværdi efter ændringerne
Værdi eksklusive moms: 80 000 000.00 DKK

Send til en kollega

0.032