23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 181-470188
Offentliggjort
17.09.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
26.10.2021 Kl. 23:59

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf3c8944-58a4-4486-85a9-b1868358dc97/homepage

Udbyder

Ikast-Brande Kommune

Vindere

Kontrakt - drift af veje, stier og grønne områder

(14.01.2022)
HedeDanmark A/S
Viborg

Drift af veje, stier og grønne områder inkl. sportsanlæg samt vintertjeneste - Ikast-Brande Kommune


Ikast-Brande Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Ikast-Brande Kommune
CVR-nummer: 29189617
Postadresse: Rådhusstrædet 6
By: Ikast
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7430
Land: Danmark
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
Telefon: +45 24690648
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ikast-brande.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf3c8944-58a4-4486-85a9-b1868358dc97/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf3c8944-58a4-4486-85a9-b1868358dc97/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf3c8944-58a4-4486-85a9-b1868358dc97/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Drift af veje, stier og grønne områder inkl. sportsanlæg samt vintertjeneste - Ikast-Brande Kommune

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
77310000 Tilplantning og vedligeholdelse af grønne områder
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet vedrører drift af veje, stier og grønne områder inkl. sportsanlæg samt vintertjeneste for Ikast-Brande

Kommune (herefter betegnet Ordregiver).

Den udbudte opgave omfatter i hovedtræk følgende:

Drift og vedligeholdelse af:

• Kommunale veje og stier, herunder reparation af belægninger – asfalt og mindre fortovsomlægninger – rabatter

og beplantning, vej-afvanding, færdselstavler og skilte (ikke portaler), vejinventar, renholdelse og

ukrudtsbekæmpelse.

• Glatførebekæmpelse og snerydning

• Parker og grønne områder

• Sports- og idrætsanlæg

Den udbudte kontrakt indgås for en periode på otte år med mulighed for opsigelse.

Der vil blive afgivet kontrolbud.

Aftalen omfatter overdragelse af medarbejder i henhold til Lovbekendtgørelse nr. 710 af 20/08/2002 Bekendtgørelse

af lov om lønmodtageres retsstilling ved virksomhedsoverdragelse.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Se afsnit II.1.4)

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/04/2022
Slut: 31/03/2030
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

ESPD udfyldes via Ethics.

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015

Udbudslovens § 142:

Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de tre seneste disponible regnskabsår, under

hensyntagen til, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed:

- Årlig omsætning,

- Egenkapital

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgivers årlige omsætning skal i hvert regnskabsår være mindst 100 mio. kr.

Tilbudsgivers egenkapital skal i hvert regnskabsår være mindst 10 mio. kr.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

ESPD udfyldes via Ethics.

Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015

Udbudslovens § 143:

Tilbudsgiver bedes angive op til 12 af sine mest betydelige sammenlignelige referencer udført inden for de seneste tre

år.

Mindstekrav: Tilbudsgiver skal via sine referencer vise erfaring med nedenstående opgavetyper for mindst tre

forskellige kunder pr. område. Flere opgavetyper kan indgå i samme reference.

o Drift og vedligeholdelse af kommunale veje og stier, herunder reparation af belægninger, reparation

af asfalt og mindre fortovsomlægninger, vedligehold af rabatter og beplantning, vejafvanding,

opsætning af færdselstavler og skilte (ikke portaler), vedligehold af vejinventar, renholdelse og

ukrudtsbekæmpelse.

o Drift og vedligeholdelse af parker og grønne områder

o Drift og vedligeholdelse sports- og idrætsanlæg

o Udførelse af glatførebekæmpelse og snerydning

Referencerne skal være fra rammeaftaler eller løbende kontrakter, og der skal være udført mindst 9 måneders arbejde

inden for de seneste tre år regnet baglæns fra tilbudsfristen.

Referencerne skal indeholde oplysninger om: kunde, omfang af referencen, kontraktsum og kontraktperiode

(måned/år). Det er vigtigt, at referencerne indeholder tydelig angivelse af, hvilken opgavetype referencen dækker (helt

eller delvist); gerne ved henvisning til punkterne anvendt ovenfor.

Referencer kan indskrives i ESPD eller vedlægges som separat bilag. I så fald angives der gerne ”se bilag” eller

lignende i ESPD’en.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Se mindstekrav ovenfor.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontrakten er baseret på ABService2003 og indeholder sociale klausuler og virksomhedsoverdragelse.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 26/10/2021
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 26/10/2021
Tidspunkt: 23:59
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens

§ 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er Ordregiver forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.

I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 137, må tilbudsgiver yderligere

ikke være omfattet af nr. 1 vedr. tilsidesættelse af gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller

arbejdsretlige område, nr. 2 vedr. konkurs, nr. 5 vedr. væsentlig misligholdelse af en tidligere kontrakt samt nr. 7 vedr.

ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på under 100.000 kr.

Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes.

Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis

ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.

Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Dokument 1.2

Konsortieerklæring), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til Ordregiver.

Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager i konsortiet skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken

konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med Ordregiver.

Hvis tilbudsgiver - under henvisning til Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med

afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige

formåen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er.

Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de

krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis

ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.

Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at

stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Dokument 1.3 Rådighedserklæring).

Den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD,

jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2.

Udelukkelsesgrunde

Bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af

udelukkelsesgrundene i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.

Økonomiske og finansielle mindstekrav

Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge enten

årsrapport eller revisorerklæring, som dokumenterer den krævede omsætning og egenkapital.

Faglige og tekniske mindstekrav

Referencelisten anses som dokumentation i sig selv, og der vil ikke blive indhentet yderligere dokumentation for den

faglige og tekniske formåen.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i

den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter

den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet

for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og

omhvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres

om opsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/09/2021

Send til en kollega

0.032