Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf3c8944-58a4-4486-85a9-b1868358dc97/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bf3c8944-58a4-4486-85a9-b1868358dc97/homepage
Udbyder
Ikast-Brande Kommune
Vindere
Kontrakt - drift af veje, stier og grønne områder
(14.01.2022)
HedeDanmark A/S
Viborg
Drift af veje, stier og grønne områder inkl. sportsanlæg samt vintertjeneste - Ikast-Brande Kommune
Ikast-Brande Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189617
Postadresse: Rådhusstrædet 6
By: Ikast
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 7430
Land: Danmark
Kontaktperson: Jannie Weje Stepien
E-mail: jwn@niras.dk
Telefon: +45 24690648
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ikast-brande.dk/
Del II: Genstand
Drift af veje, stier og grønne områder inkl. sportsanlæg samt vintertjeneste - Ikast-Brande Kommune
Udbuddet vedrører drift af veje, stier og grønne områder inkl. sportsanlæg samt vintertjeneste for Ikast-Brande
Kommune (herefter betegnet Ordregiver).
Den udbudte opgave omfatter i hovedtræk følgende:
Drift og vedligeholdelse af:
• Kommunale veje og stier, herunder reparation af belægninger – asfalt og mindre fortovsomlægninger – rabatter
og beplantning, vej-afvanding, færdselstavler og skilte (ikke portaler), vejinventar, renholdelse og
ukrudtsbekæmpelse.
• Glatførebekæmpelse og snerydning
• Parker og grønne områder
• Sports- og idrætsanlæg
Den udbudte kontrakt indgås for en periode på otte år med mulighed for opsigelse.
Der vil blive afgivet kontrolbud.
Aftalen omfatter overdragelse af medarbejder i henhold til Lovbekendtgørelse nr. 710 af 20/08/2002 Bekendtgørelse
af lov om lønmodtageres retsstilling ved virksomhedsoverdragelse.
Se afsnit II.1.4)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
ESPD udfyldes via Ethics.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015
Udbudslovens § 142:
Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de tre seneste disponible regnskabsår, under
hensyntagen til, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed:
- Årlig omsætning,
- Egenkapital
Tilbudsgivers årlige omsætning skal i hvert regnskabsår være mindst 100 mio. kr.
Tilbudsgivers egenkapital skal i hvert regnskabsår være mindst 10 mio. kr.
ESPD udfyldes via Ethics.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen, jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015
Udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver bedes angive op til 12 af sine mest betydelige sammenlignelige referencer udført inden for de seneste tre
år.
Mindstekrav: Tilbudsgiver skal via sine referencer vise erfaring med nedenstående opgavetyper for mindst tre
forskellige kunder pr. område. Flere opgavetyper kan indgå i samme reference.
o Drift og vedligeholdelse af kommunale veje og stier, herunder reparation af belægninger, reparation
af asfalt og mindre fortovsomlægninger, vedligehold af rabatter og beplantning, vejafvanding,
opsætning af færdselstavler og skilte (ikke portaler), vedligehold af vejinventar, renholdelse og
ukrudtsbekæmpelse.
o Drift og vedligeholdelse af parker og grønne områder
o Drift og vedligeholdelse sports- og idrætsanlæg
o Udførelse af glatførebekæmpelse og snerydning
Referencerne skal være fra rammeaftaler eller løbende kontrakter, og der skal være udført mindst 9 måneders arbejde
inden for de seneste tre år regnet baglæns fra tilbudsfristen.
Referencerne skal indeholde oplysninger om: kunde, omfang af referencen, kontraktsum og kontraktperiode
(måned/år). Det er vigtigt, at referencerne indeholder tydelig angivelse af, hvilken opgavetype referencen dækker (helt
eller delvist); gerne ved henvisning til punkterne anvendt ovenfor.
Referencer kan indskrives i ESPD eller vedlægges som separat bilag. I så fald angives der gerne ”se bilag” eller
lignende i ESPD’en.
Se mindstekrav ovenfor.
Kontrakten er baseret på ABService2003 og indeholder sociale klausuler og virksomhedsoverdragelse.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens
§ 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er Ordregiver forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.
I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 137, må tilbudsgiver yderligere
ikke være omfattet af nr. 1 vedr. tilsidesættelse af gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller
arbejdsretlige område, nr. 2 vedr. konkurs, nr. 5 vedr. væsentlig misligholdelse af en tidligere kontrakt samt nr. 7 vedr.
ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på under 100.000 kr.
Afgives tilbud af et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes.
Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis
ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbud afgivet af et konsortium skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Dokument 1.2
Konsortieerklæring), hvori konsortiedeltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til Ordregiver.
Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager i konsortiet skal angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken
konsortiedeltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med Ordregiver.
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med
afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske formåen og/eller tekniske og faglige
formåen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de
krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis
ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at
stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Dokument 1.3 Rådighedserklæring).
Den tilbudsgiver, som Ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD,
jf. Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2.
Udelukkelsesgrunde
Bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af
udelukkelsesgrundene i Lov nr. 1564 af 15/12/2015 Udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.
Økonomiske og finansielle mindstekrav
Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge enten
årsrapport eller revisorerklæring, som dokumenterer den krævede omsætning og egenkapital.
Faglige og tekniske mindstekrav
Referencelisten anses som dokumentation i sig selv, og der vil ikke blive indhentet yderligere dokumentation for den
faglige og tekniske formåen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i
den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter
den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet
for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og
omhvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres
om opsættende virkning af klagen.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk