23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 148-395283
Offentliggjort
03.08.2021
Udbudstype
Begrænset udbud

Anmodning om deltagelse

Til
16.09.2021 Kl. 12:00

Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b0fb08af-17cc-44f8-bbe4-8ddda1ff73b2/homepage

Udbyder

Aalborg Forsyning

Vindere

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023

(03.05.2022)
Sweco Danmark A/S
Ørestads Boulevard 41
2300 København S

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023

(03.05.2022)
NIRAS A/S
Øster Havnegade 12
9000 Aalborg

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023

(03.05.2022)
RAMBØLL DANMARK
Hannemans Allé 53
2300 København S

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023


Aalborg Forsyning

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Service A/S
CVR-nummer: 33164610
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Randi Wrængmose Sørensen
E-mail: randi.soerensen@aalborg.dk
Telefon: +45 22478337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b0fb08af-17cc-44f8-bbe4-8ddda1ff73b2/homepage
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Forsyning A/S (Aalborg Energi Holding A/S til den 31.12.21)
CVR-nummer: 37189170
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Randi Wrængmose Sørensen
E-mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Varme A/S
CVR-nummer: 37271616
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Randi Wrængmose Sørensen
E-mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Bygas A/S
CVR-nummer: 38255479
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Randi Wrængmose Sørensen
E-mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Decentrale Værker A/S
CVR-nummer: 37271632
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Randi Wrængmose Sørensen
E-mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Energicenter A/S
CVR-nummer: 25453638
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Randi Wrængmose Sørensen
E-mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Nordjyllandsværket A/S
CVR-nummer: 37189294
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Randi Wrængmose Sørensen
E-mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborgforsyning.dk
I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Fjernkøling A/S
CVR-nummer: 37862940
Postadresse: Nefovej 50
By: Vodskov
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Postnummer: 9310
Land: Danmark
Kontaktperson: Randi Wrængmose Sørensen
E-mail: randi.soerensen@aalborgforsyning.dk
Telefon: +45 22478337
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.aalborgforsyning.dk
I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b0fb08af-17cc-44f8-bbe4-8ddda1ff73b2/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b0fb08af-17cc-44f8-bbe4-8ddda1ff73b2/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b0fb08af-17cc-44f8-bbe4-8ddda1ff73b2/homepage
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Rammeaftale for rådgivning til Aalborg Forsynings energidivision, 2022-2023

 

Sagsnr.: 2021-050949
II.1.2) Hoved-CPV-kode
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Aalborg Service A/S udbyder på vegne af Aalborg Forsyning A/S med tilhørende datterselskaber en rammeaftale om rådgivningsydelser.

Rammeaftalen omfatter en række rådgivningsydelser, hvor der løbende kan rekvireres rådgivningsbistand til områder indenfor varme- og energiproduktion, herunder daglig drift og vedligehold, projektering, strategi og udvikling.

Ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen til tre rådgivere, og opgaverne tildeles enten ved direkte tildeling eller gennem miniudbud.

For en yderligere beskrivelse af rammeaftalens indhold og omfang henvises til udbudsmaterialet herunder særligt ydelsesbeskrivelsen i bilag 1.

Opgørelsen af rammeaftalens anslået værdi i punkt II.1.5) udgør et skøn for hele kontraktperioden inklusiv forlængelse, og er derfor forbundet med en vis usikkerhed.

Der gøres opmærksom på, at bygherre IKKE har aftagepligt på rammeaftalen.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05 Nordjylland
Hovedudførelsessted:

 

Aalborg kommune

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Rammeaftalen omfatter rådgivningsydelser inden for følgende fagområder:

1. Projektafvikling (projekt- og projekteringsledelse)

2. Maskinanlæg, Fjernvarme

3. El/SRO

4. Bygge- og anlægsarbejder

Rådgivningen vil hovedsagelig bestå af totalrådgivning inkl. myndigheds- og udbudsprojekt samt fagtilsyn og byggeledelse, men rammeaftalen kan også bruges til delt rådgivning. Delt rådgivning vil især være i form af teknisk rådgivning ifm. totalentrepriser.

Herudover omfatter rammeaftalen køb af ressourcepersoner.

Direkte tildeling af de enkelte opgaver sker gennem kaskademodellen, således én rådgiver vil blive valgt som primær rådgiver på opgaver under kr. 2.500.000, jf. udbudsmaterialet. Ved opgaver på kr. 2.500.000 og derover vil konkurrencen blive genåbnet via miniudbud, hvor de 3 rådgivere vil konkurrere på pris og kvalitet.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 104 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 22
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Aftalen kan forlænges ad flere omgange i op til 24 måneder i alt, såfremt denne mulighed benyttes senest 4 måneder inden aftalens udløb.

 

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 6
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

I forbindelse med udvælgelsen vil der maksimalt blive prækvalificeret seks ansøgere. Hvis flere end seks ansøgere opfylder bygherrens krav til egnethed, jf. punkt III.1.2) og III.1.3), udvælger bygherre de seks ansøgere, som har dokumenteret de mest relevante referencer, jf. punkt III.1.3), vedrørende den udbudte rammeaftale, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4) og II.2.4).

Relevansvurderingen foretages på baggrund af, hvorvidt og i hvor høj grad referencerne dokumenterer erfaring med levering af ydelser, der behovs- og volumenmæssigt er sammenlignelige med de hovedydelser, som kontrakten omfatter, jf. oplistningen nedenfor samt beskrivelsen i punkt II.2.4). Ansøgers referencer bliver herefter vurderet på tværs af de enkelte hovedydelser. Det vil sige, at bygherre for hver reference vurderer graden af ansøgers erfaring med hver enkelt hovedydelse. Hovedydelse 1 vægter højere i vurderingen end hovedydelse 2-5.

Ansøgers kvalifikationer evalueres ud fra den eller de referencer, der opnår den højeste karakter for den enkelte hovedydelse. På baggrund af disse (bedste) referencer evaluerer bygherre på, hvorvidt de førnævnte referencer tilsammen dokumenterer en høj grad af relevant erfaring på tværs af hovedydelserne;

1. Erfaring med totalrådgivning inkl. myndigheds- og udbudsprojekt, som involverer flest mulige ydelser fra ydelsesområde 2-5.

2. Erfaring med rådgivning på maskinanlæg til termiske energianlæg til produktion eller distribution.

3. Erfaring med rådgivning på el/SRO til termiske energianlæg til produktion eller distribution.

4. Erfaring med rådgivning på bygnings- og anlægsarbejder.

5. Erfaring med rådgivning i udførelsesfasen, herunder fagtilsyn og byggeledelse.

Det bemærkes, at bygherre maksimalt vil vurdere på 5 referencer. Såfremt der oplyses flere end 5 referencer, vil bygherre udelukkende vurdere ansøger på de første 5 oplyste referencer, jf. punkt III.1.3.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor i dette punkt samt i nærværende bekendtgørelses punkt V1.3.

Ansøgerne skal i ESPD'et afsnit IV.B oplyse følgende økonomiske nøgletal for de seneste tre afsluttede regnskabsår, jf. udbudslovens § 142, jf. FVD artikel 80;

- Samlet årsomsætning i hvert af de seneste tre afsluttede og reviderede regnskabsår.

- Egenkapital i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

- samlet årsomsætning på minimum 50.000.000 kr. i gennemsnit over de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår.

- positiv egenkapital i det seneste afsluttede og reviderede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor i dette punkt samt i nærværende bekendtgørelses punkt V1.3.

Ansøgerne skal i ESPD'et afsnit IV.C oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143, jf. FVD artikel 80;

- Ansøgers betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser, jf. beskrivelsen i punkt II.1.4 og II.2.4.

- Ansøger bør udfylde ESPD'et med angivelse af 1) årstal eller periode for udførelse af leverancen, 2) beskrivelse af leverancen herunder beskrivelse af ansøgers rolle/hvilken del af projektet ansøger har udført, 3) modtager og 4) rådgiverhonoraret (ansøgers del). I referencer vedrørende igangværende projekter bedes ansøger angive det estimerede rådgiverhonorar (ansøgers del) samt forventet færdiggørelsestidspunkt.

Ansøger kan maksimalt angive fem referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette gælder også for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder eller såfremt ansøger baserer sin tekniske formåen på en underrådgiver. En sådan sammenslutning eller ansøger med ekstern teknisk støtte kan således sammenlagt højst angive fem referencer i alt.

Såfremt ansøger har vedlagt flere end fem referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de fem først angivne referencer i ansøgningen.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et mindstekrav, at ansøger kan påvise mindst én sammenlignelig reference, der illustrerer erfaring med totalrådgivning inkl. myndigheds- og udbudsprojekt, som involverer samtlige nedenstående ydelser:

1. rådgivning på maskinanlæg til termiske energianlæg til produktion eller distribution,

2. rådgivning på el/SRO til termiske energianlæg til produktion eller distribution, og

3. rådgivning på bygninger.

Referencen skal være afsluttet inden for de seneste tre år.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontrakten vil indeholde en klausul om ansvarlig virksomhedsadfærd, som er gældende for rammeaftalen i sin helhed i hele rammeaftalens løbetid. Klausulen bygger på minimumsstandarden for ansvarlig virksomhedsadfærd (UNGPs / OECD), jf. udbudsmaterialet.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/09/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Det bemærkes, at ansøger skal anvende ESPD i forhold til afgivelse af oplysninger og dokumentation i relation til pkt. III.1.2) og III.1.3).

ESPD'et findes sammen med det øvrige udbudsmateriale på Ethics. Her findes ligeledes supplerende vejledning til udfyldning af ESPD (i udbudsbetingelserne).

Såfremt man ønsker at ansøge om at deltage i denne udbudsproces, skal man udfylde det offentliggjorte ESPD i Ethics.

Bemærk at ansøger skal aflevere flere ESPD’er, hvis ansøger udgør en sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortium) eller baserer sig på andre økonomiske aktørers kapacitet (støttende virksomhed).

Ansøger skal i ESPD'et oplyse navn, CVR-nr., postadresse, kontaktperson, hvorvidt ansøger er en mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed samt hvorvidt ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, f.eks. som konsortium (ESPD del II.A).

Endvidere skal ansøger oplyse om navn og adresse(r) på den eller de personer, der måtte være beføjet til at repræsentere ansøger i forbindelse med denne udbudsprocedure med navn, stilling, postadresse, telefon, e- mail samt om nødvendigt detaljerede oplysninger om repræsentation (ESPD del II.B).

Ansøger skal oplyse de efterspurgte oplysninger i udbudsbekendtgørelsens del III.

Ansøger skal bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135, stk. 1 — 3 og 136 (ESPD del III, afsnit A, B og C). Ansøger skal derudover bekræfte, at ansøger ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (ESPD del III, afsnit C).

De efterspurgte oplysninger danner grundlag for bygherres vurdering af, hvorvidt ansøger er egnet til at løfte den udbudte opgave, og hvilke ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Hvis ansøger deltager i udbudsproceduren sammen med andre, navnlig som del af en gruppe, et konsortium, et joint venture eller lignende, skal alle berørte deltagere indsende et særskilt ESPD. Alle de krævede oplysninger under del III skal afgives for hver deltager i konsortiet. Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være konsortiets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle konsortiedeltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ikke-konditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen. Endvidere skal hver deltager i det individuelle ESPD angive den økonomiske aktørs rolle i gruppen, de øvrige økonomiske aktører, der deltager i proceduren samt i givet fald navnet på den deltagende gruppe (ESPD del II.A).

Hvis ansøger baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og faglige kapacitet (støttende virksomhed), skal disse tillige vedlægge en særskilt ESPD med udfyldt del II, afsnit A og B samt del III, som er behørigt udfyldt af de pågældende enheder (ESDP del II, afsnit C). Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være den samlede egnethed, der vurderes.

Ansøger kan alene indgive én ansøgning om prækvalifikation. Såfremt samme juridiske enhed er en del af eller på anden måde deltager i flere ansøgninger, f.eks. selv indgiver egen ansøgning, men samtidig indgår som deltager i et konsortium, der ansøger, skal ansøgerne sikre, at samme juridisk enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige tilbudsgiveres tilbud.

I henhold til punkt IV.2.4) skal ansøgning og tilbud, inklusive bilag, afleveres på dansk. Dokumentation, som ikke forefindes på dansk kan afleveres på engelsk.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
29/07/2021

Send til en kollega

0.047